Podľa americkej firmy Protean Electric sa doprava v mestách v najbližších rokoch radikálne zmení. Bude bezemisná, „zdieľaná“ a autonómna. Tomu musia byť prispôsobené aj technológie áut. Tie súčasné by nestačili. Expert na „elektrické kolesá“, teda kolesá s integrovanými elektromotormi, prichádza preto so systémom „rohového modulu“ Protean 360+. Ten má dať autám budúcnosti úplne nové možnosti.
Základom je synchrónny elektromotor s permanentným magnetom ProteanDrive Pd118. Má výkon 80 kW a krútiaci moment ohromných 1 250 Nm. jeho stator je uchytený priamo na náboj kolesa, kým rotor na kolese. Na tom napokon nie je nič výnimočné, lenže Protean išiel oveľa ďalej. Rohový modul je vybavený aj vlastnou „nápravou“, pneumatickým odpružením, riadením, brzdami, chladiacim okruhom aj riadiacou jednotkou. Nesmierne kompaktný modul má teda všetko, čo je potrebné na pohyb a ovládanie vozidla.
To všetko je umiestnené v otočnom ramene, ktoré sa dá hornou časťou uchytiť o konštrukciu karosérie. Otáčať sa môže o plných 360 stupňov. Ak vozidlo využije štyri takéto moduly, umožní systém ovládanie a riadenie každého kolesa samostatne. Z toho plynie množstvo výhod. Vozidlo sa vie posúvať nielen vpred, ale aj do boku či sa otočiť okolo vlastnej osi. Bonusom je pohon 4×4. Pneumatické jednotky pritom dokážu meniť svetlú výšku karosérie – zvýšiť ju na zlých cestách či znížiť pri nastupovaní a vstupovaní.
Čarovnou vlastnosťou systému je, že je univerzálny. Neexistuje nič také, ako verzia pre pravú, ľavú, prednú či zadnú časť vozidla. Ten istý modul je možné namontovať na akékoľvek miesto. Práca modulov je synchronizovaná riadiacou jednotkou, pričom všetky informácie sa prenášajú káblami (by-wire). Nie sú teda potrebné žiadne mechanické ani hydraulické prepojenia. Kompaktnosť modulov zabezpečuje, že autá, ktoré ich použijú, budú môcť mať úplne vodorovnú podlahu a väčšinu priestoru využiť pre posádku.
Podľa Protean Electric je systém veľmi efektívny a účinný. Už len tým, že pri prenose výkonu motora na koleso nedochádza k žiadnym mechanickým stratám. Okrem brzdného účinku elektromotora, ktorý pri spomalení rekuperuje brzdnú energiu, používa Protean 360+ aj elektromechanické brzdy. Sú však tak trochu naruby. Kotúč totiž nie je namontovaný na náboji, ale na vnútornej strane ráfiku kolesa. Napokon takéto riešenie poznáme zo sveta motocyklov.
Protean Electric mieri novým systémom k mestským vozidlám na prepravu tovaru a ľudí, pričom tvrdí, že je vhodný pre manuálne aj autonómne riadenie či „zdieľanú“ dopravu. Hovoríme napríklad o malých dodávkach či mikrobusoch. S týmto zariadením by boli neuveriteľne obratné. V bežných elektromobiloch Protean šancu príliš nemá, a to z dôvodu veľkej váhy neodpružených hmôt. Tá je pri vysokých rýchlostiach nevýhodou.