Na novú generáciu najmenšieho off-roadu sveta sme čakali neuveriteľných 20 rokov. Priaznivcov terénnej klasiky však nesklamala. Jimny si totiž ponechalo základnú off-roadovú DNA. Má opäť rámový podvozok, dve tuhé nápravy, pripájateľný pohon predných kolies a neodmysliteľnú redukčnú prevodovku. V teréne sa bude cítiť ako ryba vo vode.
Všetko je však prepracované. Na ráme pribudli priečne nosníky a výstuha v tvare písmena X. Takže Jimny je ešte odolnejšie. Nápravy drží trojprvkové zavesenie a o komfort sa starajú vinuté pružiny. Jimny je síce o čosi väčšie, celková dĺžka narástla o 100 mm na konečných 3 645 mm, ale rázvor náprav 2 250 mm ostal bez zmien. Terénnym schopnostiam to však neublížilo.
Vďaka svetlej výške 210 mm, na ktorej pribudlo 20 mm sa zlepšili nájazdové uhly. Ten predný z 34 na 37 a zadný zo 46 na 49 stupňov. Prejazdový uhol je pôvodných 28 stupňov. Prepruženie kolies s vyšším zdvihom umožňuje väčšie kríženie náprav. To všetko je zabalené do kabáta, ktorý netají off-roadové zamerani. Kubistický dizajn podporuje kolmejšie čelné sklo, široké lemy blatníkov, robustné plastové nárazníky a maska s piatimi vertikálnymi otvormi.
Rezervné koleso ostalo na zadných krídlových dverách a svetlá integrované do nárazníka. Jimny jazdí na 15-palcových diskoch kolies a ponúka osem exteriérových farieb vrátane nových odtieňov navrhnutých špeciálne pre tento model – žltý Kinetic Yellow a zelený Jungle Green. V kabíne je viac miesta. Najlepšie to dokumentuje batožinový priestor, ktorý narástol z 324 na 377 litrov, čo je o 53 litrov viac. Samozrejme, hovoríme o údaji po sklopení zadných sedadiel. Inak ostáva za operadlami len skromných 85 litrov.
Kabína je zariadená jednoducho a funkčne. Prísne horizontálna palubná doska a vertikálna stredová konzola zlepšujú odhad vodiča pri náklonoch. Výhľad ťaží z väčšieho čelného okna a zníženej spodnej hrany bočných okien. Nové sedadlá poskytujú viac komfortu a drsný povrch plastov zas ochranu proti poškriabaniu. Ukazovatele jednoduchého prístrojového panela sú rozsvietené aj cez deň, aby sa uľahčilo odčítanie údajov pri prechode zo svetla do tieňa, časté najmä pri jazde v teréne, najmä v lese.
Napriek minimalistickému duchu je však Jimny moderným autom. Dostalo 7-palcové dotykové rozhranie z Vitary, čo znamená navigáciu aj plnú konektivitu so smartfónmi. K tomu pridáva asistenčné systémy, ktoré by ste od tohto terénneho trpaslíka asi nečakali. Pod názvom Suzuki Safety Support sa skrývajú autonómne brzdy, výstraha pred kolíziou a opustením jazdného prúdu, čítačka dopravných značiek a tiež automatické prepínanie diaľkového režimu svetiel.
Pod kapotou pracuje jediný motor. Pôvodný 4-valec 1,3 VVT nahradil väčší s objemom 1,5 litra (77 kW, 130 Nm). Upsizing priniesol Jimny o 12,5 kW viac výkonu a o 20 Nm krútiaceho momentu. V oboch prípadoch sú hodnoty položené v nižšom pásme otáčok, čo je výhoda pri jazde v teréne. Viac sily sa Jimny iste zíde, keďže na váhe pribudlo približne 100 kg. I tak neprekročila pohotovostná hmotnosť 1,1 tony.
Hnací moment spracúva 5-stupňová manuálna alebo 4-stupňová automatická prevodovka. Prenos výkonu na asfalt zabezpečuje vždy štvorkolka Allgrip Pro s pripájateľným pohonom predných kolies. Navyše je tu redukčný prevod, takže systém ponúka až tri režimy – 2WD (2H), 4WD (4H) a redukovaný 4WD Low (4L). Uzávierky diferenciálov supluje elektronické pribrzďovanie preklzujúcich kolies LSD. Nechýba hill-holder ani kontrola klesania.
Na slovenský trh sa Jimny dostáva v dvoch úrovniach výbavy. Základná GL štartuje na 16 490 eurách. To nie je málo, dokonca je to o 1 700 eur viac, ako zaplatíte za základnú Vitaru. Lenže najlacnejšia Vitara s pohonom oboch náprav Allgrip je, naopak, drahšia. Začína na 18 490 eurách. Bohužiaľ, slovenský importér zatiaľ nezverejnil presnú špecifikáciu výbavy. Stať by sa tak malo v najbližších dňoch.
Cenník Suzuki Jimny
Verzia | Pohon | Prevodovka | Cena |
---|---|---|---|
1,5 VVT GL | 4WD | 5M | 16 490 € |
1,5 VVT GLX | 4WD | 5M | 18 590 € |
1,5 VVT GLX AT | 4WD | 4A | 19 790 € |
Rozmery, objemy, hmotnosti
Dĺžka (mm) | 3 645 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 645 |
Výška (mm) | 1 725 |
Rázvor náprav (mm) | 2 250 |
Svetlá výška (mm) | 210 |
Nájazdové uhly predný/zadný (o) | 37/49 |
Prejazdový uhol (o) | 28 |
Veľkosť kufra (l) | 85 – 377 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | do 1 100 |
Technické údaje
Motor | 1,5 VVT |
---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 1 462 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 DOHC |
Max. výkon (kW/ot.) | 75/6 000 |
Krútiaci moment (Nm/ot.) | 130/4 000 |
Prevodovka | 5M/4A (4WD) |
Spotreba na 100 km (l) | 7,9 – 8,0 (WLTP) |