Suzuki Jimny: Najmenší off-road dorazil na Slovensko. Cenou si trúfa na Vitaru

30.07.2019 16:00

Nová generácia Suzuki Jimny sa slovenskému publiku predstavila už na aprílovom autosalóne v Bratislave. Až s príchodom na slovenský trh však prezradila cenu. Zodpovedá špecifickému postaveniu tohto miniatúrneho off-roadu. V sérii je 4x4 aj redukčná prevodovka.

Jimny ostáva verné prísne hranatým kontúram....
Jimny ostáva verné prísne hranatým kontúram. Bude však o čosi väčšie. Na dĺžku pribudne 100 mm. Drsný zjav mu dodáva robustná ochrana podvozka a plastové lemy blatníkov. Svetlá sa vrátili ku kruhovému tvaru. Autor: Suzuki

Na novú generáciu najmenšieho off-roadu sveta sme čakali neuveriteľných 20 rokov. Priaznivcov terénnej klasiky však nesklamala. Jimny si totiž ponechalo základnú off-roadovú DNA. Má opäť rámový podvozok, dve tuhé nápravy, pripájateľný pohon predných kolies a neodmysliteľnú redukčnú prevodovku. V teréne sa bude cítiť ako ryba vo vode.

Všetko je však prepracované. Na ráme pribudli priečne nosníky a výstuha v tvare písmena X. Takže Jimny je ešte odolnejšie. Nápravy drží trojprvkové zavesenie a o komfort sa starajú vinuté pružiny. Jimny je síce o čosi väčšie, celková dĺžka narástla o 100 mm na konečných 3 645 mm, ale rázvor náprav 2 250 mm ostal bez zmien. Terénnym schopnostiam to však neublížilo.

Vďaka svetlej výške 210 mm, na ktorej pribudlo 20 mm sa zlepšili nájazdové uhly. Ten predný z 34 na 37 a zadný zo 46 na 49 stupňov. Prejazdový uhol je pôvodných 28 stupňov. Prepruženie kolies s vyšším zdvihom umožňuje väčšie kríženie náprav. To všetko je zabalené do kabáta, ktorý netají off-roadové zamerani. Kubistický dizajn podporuje kolmejšie čelné sklo, široké lemy blatníkov, robustné plastové nárazníky a maska s piatimi vertikálnymi otvormi.

Vzadu budú opäť krídlové dvere s uchyteným...
Vzadu budú opäť krídlové dvere s uchyteným rezervným kolesom. Svetlá sú integrované do nárazníka. Autor: Suzuki

Rezervné koleso ostalo na zadných krídlových dverách a svetlá integrované do nárazníka. Jimny jazdí na 15-palcových diskoch kolies a ponúka osem exteriérových farieb vrátane nových odtieňov navrhnutých špeciálne pre tento model – žltý Kinetic Yellow a zelený Jungle Green. V kabíne je viac miesta. Najlepšie to dokumentuje batožinový priestor, ktorý narástol z 324 na 377 litrov, čo je o 53 litrov viac. Samozrejme, hovoríme o údaji po sklopení zadných sedadiel. Inak ostáva za operadlami len skromných 85 litrov.

Kabína si požičala kompletný infotainment z...
Kabína si požičala kompletný infotainment z veľkej Vitary. To znamená plnú konektivitu so smartfónmi a navigáciu. Novinkou je aj automatická klimatizácia a množstvo asistenčných systémov. Autor: Suzuki

Kabína je zariadená jednoducho a funkčne. Prísne horizontálna palubná doska a vertikálna stredová konzola zlepšujú odhad vodiča pri náklonoch. Výhľad ťaží z väčšieho čelného okna a zníženej spodnej hrany bočných okien. Nové sedadlá poskytujú viac komfortu a drsný povrch plastov zas ochranu proti poškriabaniu. Ukazovatele jednoduchého prístrojového panela sú rozsvietené aj cez deň, aby sa uľahčilo odčítanie údajov pri prechode zo svetla do tieňa, časté najmä pri jazde v teréne, najmä v lese.

Batožinový priesto narástol z 324 na 377...
Batožinový priesto narástol z 324 na 377 litrov, čo je o 53 litrov viac. Hovoríme o údaji po sklopení zadných sedadiel. Inak ostáva za operadlami skromných 85 litrov. Autor: Suzuki

Napriek minimalistickému duchu je však Jimny moderným autom. Dostalo 7-palcové dotykové rozhranie z Vitary, čo znamená navigáciu aj plnú konektivitu so smartfónmi. K tomu pridáva asistenčné systémy, ktoré by ste od tohto terénneho trpaslíka asi nečakali. Pod názvom Suzuki Safety Support sa skrývajú autonómne brzdy, výstraha pred kolíziou a opustením jazdného prúdu, čítačka dopravných značiek a tiež automatické prepínanie diaľkového režimu svetiel.

Novinkou pod kapotou je benzínový 4-valec 1,5...
Novinkou pod kapotou je benzínový 4-valec 1,5 VVT s výkonom 75 kW a krútiacim momentom 130 nm. Nahrádza menší agregát 1,3 VVT. Autor: Suzuki

Pod kapotou pracuje jediný motor. Pôvodný 4-valec 1,3 VVT nahradil väčší s objemom 1,5 litra (77 kW, 130 Nm). Upsizing priniesol Jimny o 12,5 kW viac výkonu a o 20 Nm krútiaceho momentu. V oboch prípadoch sú hodnoty položené v nižšom pásme otáčok, čo je výhoda pri jazde v teréne. Viac sily sa Jimny iste zíde, keďže na váhe pribudlo približne 100 kg. I tak neprekročila pohotovostná hmotnosť 1,1 tony.

Dobrou správou je zachovanie rámového podvozku...
Dobrou správou je zachovanie rámového podvozku aj tuhých náprav, ktoré robia z Jimny prakticky nezničiteľné auto. Zostáva tiež redukcia a pohon oboch náprav. Uzávierky supluje systém pribrzďovania kolies LSD. Autor: Suzuki

Hnací moment spracúva 5-stupňová manuálna alebo 4-stupňová automatická prevodovka. Prenos výkonu na asfalt zabezpečuje vždy štvorkolka Allgrip Pro s pripájateľným pohonom predných kolies. Navyše je tu redukčný prevod, takže systém ponúka až tri režimy – 2WD (2H), 4WD (4H) a redukovaný 4WD Low (4L). Uzávierky diferenciálov supluje elektronické pribrzďovanie preklzujúcich kolies LSD. Nechýba hill-holder ani kontrola klesania.

Na slovenský trh sa Jimny dostáva v dvoch úrovniach výbavy. Základná GL štartuje na 16 490 eurách. To nie je málo, dokonca je to o 1 700 eur viac, ako zaplatíte za základnú Vitaru. Lenže najlacnejšia Vitara s pohonom oboch náprav Allgrip je, naopak, drahšia. Začína na 18 490 eurách. Bohužiaľ, slovenský importér zatiaľ nezverejnil presnú špecifikáciu výbavy. Stať by sa tak malo v najbližších dňoch.

Cenník Suzuki Jimny

Verzia Pohon Prevodovka Cena
1,5 VVT GL 4WD 5M 16 490 €
1,5 VVT GLX 4WD 5M 18 590 €
1,5 VVT GLX AT 4WD 4A 19 790 €

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 3 645
Šírka (mm) 1 645
Výška (mm) 1 725
Rázvor náprav (mm) 2 250
Svetlá výška (mm) 210
Nájazdové uhly predný/zadný (o) 37/49
Prejazdový uhol (o) 28
Veľkosť kufra (l) 85 – 377
Pohotovostná hmotnosť (kg) do 1 100

Technické údaje

Motor 1,5 VVT
Zdvihový objem (ccm) 1 462
Počet valcov/ventilov 4/16 DOHC
Max. výkon (kW/ot.) 75/6 000
Krútiaci moment (Nm/ot.) 130/4 000
Prevodovka 5M/4A (4WD)
Spotreba na 100 km (l) 7,9 – 8,0 (WLTP)
Suzuki
		Jimny -
		2019
Suzuki
		Jimny -
		2019
+42Suzuki Jimny -
		2019

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Suzuki #Suzuki Jimny
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
2. 9. 2019zdraženie1.216 €zdraženie1.334 €
26. 8. 20191.203 €1.321 €
19. 8. 2019zlacnenie1.203 €zlacnenie1.321 €
12. 8. 2019zlacnenie1.204 €zlacnenie1.326 €
5. 8. 2019zlacnenie1.206 €zlacnenie1.341 €
29. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.367 €
22. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.365 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR