Modely športovej divízie AMG sú vrcholom ponuky značky Mercedes-Benz už niekoľko rokov. Za ten čas sa stali synonymom výkonných vozidiel s nekompromisnými jazdnými vlastnosťami. Logo AMG však nenesú len sedany a kupé, ale aj SUV. Najnovším výtvorom z Affalterbachu sú modernizované verzie GLC 43 a GLC 63.
Z hľadiska dizajnu možno povedať, že oba varianty sa ešte viac priblížili súčasnému vzhľadu modelov AMG. Prednú masku so zvislými lamelami dotvárajú veľké otvory v nárazníku pre prísun vzduchu k brzdám. Nový tvar majú aj LED svetlá denného svietenia. Vzadu nechýba difúzor a štvorica koncoviek výfukového potrubia. Pohľad zboku skrášľujú disky kolies s priemerom od 19 do 21 palcov.
Vo vnútri sa posádka ocitne v kráľovstve kože Artico a mikrovlákna Dinamica. Okrem nich interiér zušľachťujú hliníkové detaily. Palubnú dosku tvorí 12,3-palcový virtuálny prístrojový panel a 10,25-palcová dotyková obrazovka informačno-zábavného systému MBUX. Infotainment možno ovládať aj dotykovými plôškami na volante, hlasom a gestami.
Najpodstatnejšou súčasťou modelov AMG ostáva motor. Výnimkou nie sú ani GLC 43 s vidlicovým šesťvalcom a GLC 63 s vidlicovým osemvalcom. Prvý menovaný má objem tri litre a vďaka dvojitému preplňovaniu má výkon 287 kW (390 k), čo je o 17 kW (23 k) viac ako pred faceliftom. Turbodúchadlo je po novom umiestnené bližšie k bloku motora, vďaka čomu rýchlejšie reaguje na stlačenie akcelerátora. Z 0 na 100 km/h zrýchli GLC 43 za 4,9 sekundy.
Ešte dominantnejšie pôsobí GLC 63 so štvorlitrovým zážihovým vidlicovým osemvalcom pod kapotou. Jeho špecifikom je, že obe turbodúchadlá sa nachádzajú medzi valcami a nie na ich vonkajšej strane. Toto riešenie zmenšuje rozmery agregátu a zlepšuje jeho reakcie na stlačenie plynu. Maximálny výkon pomáha zabezpečiť aj špeciálny chladiaci systém. Okrem toho hlavy valca sú vyrobené zo špeciálnej zliatiny odolávajúcej vysokým teplotám. Verzia GLC 63 zrýchli z miesta na stokilometrovú rýchlosť za štyri sekundy a derivát GLC 63 S ešte o dve desatiny sekundy menej.
Obe pohonné jednotky sú spojené s deväťstupňovou automatickou prevodovkou AMG Speedshift, ktorá prenáša výkon na obidve nápravy systému 4Matic+. Vodič má na výber z jazdných režimov komfort, klzký povrch, šport, šport+ a v prípade GLC 63 S aj režim pretek. Jazdné vlastnosti podporuje vzduchom odpružený podvozok, športové riadenie a výkonná brzdová sústava. Štandardom sú šesťpiestikové strmene vpredu a jednopiestikové vzadu. Za príplatok sú na výber karbón-keramické brzdy. Zážitok za volantom umocňujú aktívne klapky vo výfuku.
Okrem štandardnej karosérie modelu GLC, budú verzie 43, 63 a 63 S dostupné aj pre model GLC Coupé.
Technické údaje
Verzia | GLC 43 | GLC 63 | GLC 63 S |
Motor | V6 | V8 | V8 |
Objem motora (l) | 3,0 | 4,0 | 4,0 |
Max. výkon (kW/k) | 287/390 | 350/476 | 375/510 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 520 | 650 | 700 |
Prevodovka | 9-stupňová automatická | 9-stupňová automatická | 9-stupňová automatická |
Poháňaná náprava | obe | obe | obe |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 4,9 | 4,0 | 3,8 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 250 | 250 | 280 |