Bugatti Spartacus: Toto hyperluxusné SUV navrhol dizajnér Škody!

01.08.2019 18:00

Príde Bugatti s prvým SUV? Zatiaľ sa mu bráni. Spávať však nedá nezávislým dizajnérom. Toto je vízia jedného z nich. A nie tak celkom nezávislého...

Bugatti Spartacus kombinuje tradičné prvky...
Bugatti Spartacus kombinuje tradičné prvky dizajnu Bugatti z tridsiatych rokov a robustnosť očakávanú od SUV. Autor: Sajdin Osmancevic

Bugatti je už roky značkou jedného modelu. V deväťdesiatych rokoch to bolo Bugatti EB 110 a po vstupe do koncernu VW novodobý Veyron a súčasný Chiron. Už dávnejšie sa však šušká o rozšírení ponuky. Nielen v rámci limitovaných edícií Chironu, akými bolo Divo či La Voiture Noire, ale o celkom novom modeli. Veď už v roku 2009 predstavila automobilka z Molsheimu koncept hyperlimuzíny 16C Galibier. Ten bol však nakoniec zmetený zo stola, po tom, čo vtedajší šéf Bugatti a zástanca Galibieru Wolfgang Dürheimer odišiel do Audi. Dürheimer sa síce do Bugatti po pár rokoch vrátil, ale nakoniec ho začiatkom vlaňajšieho roka vo vedení firmy vymenil aktuálny šéf Stephan Winkelmann.

A ten je známy svojím konzervatívnym prístupom. Takže sa zdá, že limuzína je opäť na vedľajšej koľaji. Ale čo také SUV? Ako je možné, že Bugatti ignoruje segment, kde majú úspešných hráčov značky Lamborghini, Rolls-Royce aj Bentley? Vedenie koncernu VW pravdepodobne usúdilo, že po stratovom projekte Veyron musí na seba automobilka Bugatti najprv zarobiť. A že Urus a Bentayga sú dostatočným prostriedkom na uspokojenie chúťok majetnej klientely. Winkelmann sa síce už vyjadril, že druhý model je pre budúcnosť značky dôležitý, ale že rozhodne nepôjde o SUV, pretože by sa „nehodilo k imidžu značky“. Napokon, Winkelmann nepatril k zástancom SUV ani v prípade Lamborghini, keď stál na jeho čele. Ako však vieme, z Urusu je hit.

Štúdia má bohužiaľ len virtuálnu podobu. Nič...
Štúdia má bohužiaľ len virtuálnu podobu. Nič také sa v Molsheime neplánuje. Autor: Sajdin Osmancevic

To, že s novým SUV má problém vedenie koncernu VW, ktoré po afére dieselgate a investíciách do elektromobility otáča každý cent, a že ním nie je nadšený ani šéf Bugatti, ale neznamená, že nemôže žiť aspoň v predstavách dizajnérov. Jedným z nich je aj Sajdin Osmancevic. A celkom nezávislý veru nie je. Pochádza z Bosny a od roku 2016 pracuje na oddelení exteriérového dizajnu Škody. Našiel si čas a vytvoril omračujúce SUV Bugatti Spartacus. Molsheimskej značke by hanbu iste nerobilo. V porovnaní s Bentaygou a Cullinanom, ktoré nie sú práve dizajnovými skvostami, pôsobí naozaj exoticky. Spája brilantným spôsobom typické prvky modelov Bugatti z tridsiatych rokov s robustnosťou SUV.

Monumentálne rozmery by vôbec nevylučovali montáž 16-valcového motora z Chironu, ktorým by Spartacus celkom zatienil svojich súperov. Bohužiaľ, ostane len vo virtuálnej podobe, hoci niet pochybností, že svoju klientelu by si rýchlo našiel. Takže ak raz príde na svet druhý model Bugatti, bude to čosi celkom iné. Winkelmann už naznačil, že automobilka našla jeden „zaujímavý karosársky variant“. Viac ale neprezradil. Zároveň nevylúčil, že by mohlo ísť o čistý elektromobil. Veď nový 16-valcový motor Bugatti to má už zrátané. Parametre sú síce fascinujúce ale emisiami vytŕča z radu až príliš. „Vieme, že je to dokonalý motor, chceli by sme ho naďalej zlepšovať, ale ak chcete byť na vrchole, musíte vystihnúť správny moment na zmenu,“ dodal Winkelmann.

Bugatti
		Spartacus - koncept
		2019
Bugatti
		Spartacus - koncept
		2019
+5Bugatti Spartacus -
		koncept
		2019

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#SUV #Bugatti #Bugatti Spartacus
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
2. 9. 2019zdraženie1.216 €zdraženie1.334 €
26. 8. 20191.203 €1.321 €
19. 8. 2019zlacnenie1.203 €zlacnenie1.321 €
12. 8. 2019zlacnenie1.204 €zlacnenie1.326 €
5. 8. 2019zlacnenie1.206 €zlacnenie1.341 €
29. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.367 €
22. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.365 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR