Prvá čisto elektrická Honda, ak neberieme do úvahy jej vodíkový model FCX, sa ukázala už pred dvoma rokmi v podobe konceptu Urban EV a v podobe prototypu Honda e na tohtoročnom jarnom autosalóne v Ženeve. Odvtedy nás Japonci zásobujú čiastkovými informáciami. Takže vieme, že po Audi e-tron bude práve tento malý mestský elektrický trpaslík druhým sériovým autom s virtuálnymi spätnými zrkadlami a jeho elektromotor, zatiaľ s neznámym výkonom, bude poháňať zadné kolesá. Honda tiež prezradila, že li-ion akumulátory s kapacitou 35,5 kWh umožnia dojazd do vzdialenosti 200 km, pričom ich nabitie na 80 % má trvať na nabíjacích staniciach len 30 minút.
Teraz pridáva informácie o infotainmente. I keď čo-to už naznačili prvé snímky. Aj to, že v kontexte Hondy pôjde doslova o revolúciu. Doterajšími multimediálnymi systémami totiž japonský výrobca zaostával. So zásadnejšou zmenou prišiel až nový Civic a CR-V, lenže skutočný prelom predstavuje práve Honda e. Tá celkom skoncuje s klasickými ovládačmi a analógovými prístrojmi. Palubná doska bude obsahovať až päť obrazoviek s vysokým rozlíšením, spojených do homogénneho pásu. Je to vlastne svetová premiéra. Dva bočné patria digitálnym spätným zrkadlám a sú naklonené k vodičovi. Digitálne je dokonca aj vnútorné spätné zrkadlo.
Kľúčové informácie o vozidle vrátane výkonu a stavu nabitia akumulátorov, zvoleného jazdného režimu a tiež informácie o bezpečnostných funkciách zobrazí vodičovi 8,8-palcový TFT displej vo funkcii prístrojového panelu. Medzi ním a pravým displejom vonkajšieho spätného zrkadla sa nachádzajú ďalšie dva s uhlopriečkou 12,3 palca, ktoré patria funkciám infotainmentu. Ovládaním pripomína moderné smartfóny alebo tablety. Potiahnutím sa dá napríklad prechádzať naposledy použitými aplikáciami. Obsah možno dokonca presúvať z jednej obrazovky na druhú.
A keďže nastavenie duálnych obrazoviek umožňuje vedľa seba zobraziť dve aplikácie, vodič a predný spolucestujúci si môžu nezávisle od seba zvoliť a sledovať samostatné aplikácie. Napríklad vodič navigačné pokyny a spolujazdec prehľadávať zoznam hudobných skladieb. Vrcholom je osobný asistent ovládaný povelom „OK Honda“, ktorý sa vo vozidle tejto triedy objavuje vôbec po prvýkrát. Potom nasleduje otázka a odpoveď. Umelá inteligencia (AI) používa na konverzáciu kontextové chápanie. Strojové určenie navyše umožňuje, aby si technológia časom vytvorila lepšie vnímanie jednotlivých hlasov a tak poskytovala presnejšie odozvy.
Samozrejmosťou je zrkadlenie cez Apple CarPlay a Android Auto či palubné Wi-Fi. Špeciálne pre potreby tohto elektromobilu upravila Honda aplikáciu pre diaľkovú komunikáciu a ovládanie vozidla cez smartfón. Vodič tak dostane prístup k funkciám nabíjania, dátam palubného počítača, ku klimatizácii, k bezpečnostným funkciám či monitorovaniu priestoru a polohy vozidla. K dodatočným funkciám patrí regulácia nabíjania. Informácie o nabíjacích staniciach sa môžu do auta odoslať z mobilného zariadenia. Smartfón môže tiež úplne zastúpiť klasický kľúč. Ak by sa náhodou vozidlo dostalo mimo „povolenej“ geozóny, majiteľ o tom bude okamžite informovaný.
Celá táto „digitalizácia“ je pritom umiestnená do minimalistického interiéru, ktorý je inšpirovaný bytovým dizajnom. Odkazuje na to tvar palubnej dosky obložený imitáciou dreva alebo použité textílie čalúnenia sedadiel. Štýl nechýba ani exteriérovému dizajnu, ktorý nezaprie inšpiráciu prvou generáciou Civicu zo sedemdesiatych rokov. Napriek ekologickej povahe tohto mestského elektromobilu má Honda e ponúknuť dynamické jazdné zážitky. Stáť za tým má nízke ťažisko, nezávislé zavesenie všetkých kolies a zadný náhon. Výrobu spustí Honda ešte tento rok. A hoci mnohé prevádzkové údaje, ako aj cena, ostávajú zahalené tajomstvom, o novinku už prejavilo záujem viac ako 28 000 zákazníkov.