
Áno. Ferrari, Lamborghini, Bugatti, Koenigsegg, Porsche či Mc Laren sú úžasné autá. Ale Pagani ich zatieňuje priam umeleckou prepracovanosťou. Podobnou, ako pri výrobe exkluzívnych hodiniek, kde každá súčiastka dokonale spája estetiku s funkčnosťou. Mohlo by sa zdať, že na takomto aute už niet čo zlepšiť, lenže to by nebol Horacio Pagani, keby nedosiahol to, čo si zaumieni. Tentoraz si však postavil vskutku ambiciózny cieľ. Doviesť Huayru Roadster na ešte vyššiu úroveň. Pritom už pri premiére v roku 2017 šokovala otvorená verzia Huayry hmotnosťou nižšou, ako malo kupé. To bol naozaj unikát. Podarilo sa to nasadením vesmírnych materiálov. Zdalo by sa, že v takomto prípade už niet kde ubrať, že každý gram tohto auta má svoje miesto a poslanie.

Nová Huyara Roadster BC je však o ešte o 30 kg ľahšia. Na váhe má len 1 250 kg. Napríklad aj vďaka použitiu karbónovo-titánového kompozitu Carbo-Triax HP52 a nového Carbon-Titanium HP62 G2. Čo na tom, že materiálové náklady tým vzrástli o neuveriteľných 450 %. Horacio Pagani tvrdí, že jeho zákazníci si zaslúžia len to najlepšie. A aj si za to zaplatia. Okrem toho prinieslo nasadenie uhlíkových kompozitov zvýšenie torznej tuhosti karosérie o 12 % a v ohybe o 20 %. To má, samozrejme, priaznivý vplyv na jazdné vlastnosti. Svojim podielom na diéte prispel aj nový 12-valec z dielne AMG, ktorý ponúka zo šiestich litrov fascinujúcich 596 kW, čo je rovných 800 koní, a krútiaci moment 1 050 Nm. Je to o 36 kW a o 50 Nm viac ako predtým.

Stojí za tým nasadenie väčších turbodúchadiel a štyroch medzichladičov voda – vzduch. Všetko to riadi výkonný elektronický mozog od spoločnosti Bosch. Pagani tvrdí, že motor vďaka tomu spĺňa najprísnejšie emisné normy vrátane kalifornských predpisov bez toho, aby sa musel „uchýliť“ k hybridnému systému. Nová je aj 7-stupňová sekvenčná prevodovka Xtrac s jedinou spojkou, ktorá je v porovnaní s tradičným dvojspojkovým riešením ľahšia až o 35 %. Odtiaľ putuje všetok výkon cez elektromechanický diferenciál k zadným kolesám. Presné dynamické parametre Pagani zatiaľ nezverejnilo, no už „bežná“ Huayra šprintuje na stovku za 2,5 sekundy. Takže nejakú tu desatinku si ešte môžeme odpočítať.

Pritom Huayra Roadster BC má byť pekelne rýchla aj na okruhu. V zákrutách môže rátať s prítlakom 500 kg, ktorý generuje v rýchlosti 280 km/h aj vďaka zadnému krídlu. Prúdenie vzduchu je regulované nielen okolo vozidla, ale tiež v jeho útrobách, kde sa stará o chladenie 12-valcového srdca. Vyspelá aerodynamika umožňuje Huayre Roadster zvládať bočné preťaženie 1,9 g a v špičkách dokonca 2,2 g. Skrotenie tejto šelmy dostal na starosť brzdový systém Brembo s karbón-keramickými kotúčmi s priemerom 398 na predných a 380 mm na zadných kolesách. S asfaltom spájajú modenský roadster pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R, vyvinuté špeciálne podľa požiadaviek Horacia Paganiho. Obuté sú na 14-lúčových ultraľahkých diskoch APP.
