Pagani Huayra Roadster BC: Tento šperk má rovných 800 koní

Posadnutosť dokonalosťou je zakorenená hlboko v DNA značky Pagani. Každá súčiastka, každý detail je výsledkom procesu skúmania, až kým nie je dovedený do štádia, keď už niet čo zlepšiť. O to viac šokuje nový roadster Huayra BC. Je vôbec najľahším a najvýkonnejším modelom malej modenskej manufaktúry.

06.08.2019 12:00
debata
Huayra Roadster BC je tým najsofistikovanejším... Foto: Pagani
Pagani Huayra Roadster BC - 2019 Huayra Roadster BC je tým najsofistikovanejším autom, aké kedy vzniklo v malej modenskej manufaktúre. Použitím vesmírnych materiálov sa podarilo znížiť hmotnosť tejto šelmy na 1 250 kg.

Áno. Ferrari, Lamborghini, Bugatti, Koenigsegg, Porsche či Mc Laren sú úžasné autá. Ale Pagani ich zatieňuje priam umeleckou prepracovanosťou. Podobnou, ako pri výrobe exkluzívnych hodiniek, kde každá súčiastka dokonale spája estetiku s funkčnosťou. Mohlo by sa zdať, že na takomto aute už niet čo zlepšiť, lenže to by nebol Horacio Pagani, keby nedosiahol to, čo si zaumieni. Tentoraz si však postavil vskutku ambiciózny cieľ. Doviesť Huayru Roadster na ešte vyššiu úroveň. Pritom už pri premiére v roku 2017 šokovala otvorená verzia Huayry hmotnosťou nižšou, ako malo kupé. To bol naozaj unikát. Podarilo sa to nasadením vesmírnych materiálov. Zdalo by sa, že v takomto prípade už niet kde ubrať, že každý gram tohto auta má svoje miesto a poslanie.

Pri rýchlosti 280 km/h Huayra Roadster BZ... Foto: Pagani
Pagani Huayra Roadster BC - 2019 Pri rýchlosti 280 km/h Huayra Roadster BZ generuje prítlak 500 kg. To jej umožňuje prekonávať zákruty s preťažením od 1,9 do 2,2 g.

Nová Huyara Roadster BC je však o ešte o 30 kg ľahšia. Na váhe má len 1 250 kg. Napríklad aj vďaka použitiu karbónovo-titánového kompozitu Carbo-Triax HP52 a nového Carbon-Titanium HP62 G2. Čo na tom, že materiálové náklady tým vzrástli o neuveriteľných 450 %. Horacio Pagani tvrdí, že jeho zákazníci si zaslúžia len to najlepšie. A aj si za to zaplatia. Okrem toho prinieslo nasadenie uhlíkových kompozitov zvýšenie torznej tuhosti karosérie o 12 % a v ohybe o 20 %. To má, samozrejme, priaznivý vplyv na jazdné vlastnosti. Svojim podielom na diéte prispel aj nový 12-valec z dielne AMG, ktorý ponúka zo šiestich litrov fascinujúcich 596 kW, čo je rovných 800 koní, a krútiaci moment 1 050 Nm. Je to o 36 kW a o 50 Nm viac ako predtým.

Vzadu nechýbajú výfuky v tvare píšťal. Foto: Pagani
Pagani Huayra Roadster BC - 2019 Vzadu nechýbajú výfuky v tvare píšťal.

Stojí za tým nasadenie väčších turbodúchadiel a štyroch medzichladičov voda – vzduch. Všetko to riadi výkonný elektronický mozog od spoločnosti Bosch. Pagani tvrdí, že motor vďaka tomu spĺňa najprísnejšie emisné normy vrátane kalifornských predpisov bez toho, aby sa musel „uchýliť“ k hybridnému systému. Nová je aj 7-stupňová sekvenčná prevodovka Xtrac s jedinou spojkou, ktorá je v porovnaní s tradičným dvojspojkovým riešením ľahšia až o 35 %. Odtiaľ putuje všetok výkon cez elektromechanický diferenciál k zadným kolesám. Presné dynamické parametre Pagani zatiaľ nezverejnilo, no už „bežná“ Huayra šprintuje na stovku za 2,5 sekundy. Takže nejakú tu desatinku si ešte môžeme odpočítať.

Vzadu umiestnený 12-valec AMG dáva z objemu... Foto: Pagani
Pagani Huayra Roadster BC - 2019 Vzadu umiestnený 12-valec AMG dáva z objemu šiestich litrov rových 800 koní (596 kW) a posiela ich cez sekvenčnú prevodovku výlučne k zadným kolesám.

Pritom Huayra Roadster BC má byť pekelne rýchla aj na okruhu. V zákrutách môže rátať s prítlakom 500 kg, ktorý generuje v rýchlosti 280 km/h aj vďaka zadnému krídlu. Prúdenie vzduchu je regulované nielen okolo vozidla, ale tiež v jeho útrobách, kde sa stará o chladenie 12-valcového srdca. Vyspelá aerodynamika umožňuje Huayre Roadster zvládať bočné preťaženie 1,9 g a v špičkách dokonca 2,2 g. Skrotenie tejto šelmy dostal na starosť brzdový systém Brembo s karbón-keramickými kotúčmi s priemerom 398 na predných a 380 mm na zadných kolesách. S asfaltom spájajú modenský roadster pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R, vyvinuté špeciálne podľa požiadaviek Horacia Paganiho. Obuté sú na 14-lúčových ultraľahkých diskoch APP.

Interiér vzdáva hold ikonám triedy Gran... Foto: Pagani
Pagani Huayra Roadster BC - 2019 Interiér vzdáva hold ikonám triedy Gran Turismo. Ponúka preto aj nečakaný komfort.
Interiér Huayry roadster BC je ďalším umeleckým dielom. Vzdáva hold športovým ikonám triedy Gran Turismo. Napríklad použitím dreva, jemnej reliéfnej kože alebo 4-bodovými bezpečnostnými pásmi. Luxus zas deklaruje 9-kanálovou audiosústavou. Ako sa dá očakávať, dokonalosť z Modeny nebude lacná. Vznikne len limitovaných 40 exemplárov. A za každý z nich si Pagani vypýta 3,5 milióna dolárov, o milión viac, ako si účtuje Bugatti za Chiron. Takže tu máme nové najdrahšie auto planéty. O zákazníkov však iste núdzu mať nebude. Novinka sa predstaví v auguste na prestížnom kalifornskom zraze Monterey Car Week.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Pagani #Oagani Huayra #Pagani Huayra Roadster
Články podľa značiek