Karma GT by Pininfarina: Z Revera je krásne 'talianske' Gran Turismo!

Máloktoré auto má taký zvláštny osud ako hybridný Fisker Karma. Po krachu automobilky z neho vznikol americký derivát VLF Destino s motorom z Corvette a tiež „čínska“ verzia Revero Karma. Dnes pridáva svoj diel talianske štúdio Pininfarina, ktoré prestavalo Karmu na krásne Gran Turismo.

07.08.2019 12:00
debata
Pininfarina pretvorilo Karmu Revero, čo je... Foto: Pininfarina
Karma GT by Pininfarina Concept - 2019 Pininfarina pretvorilo Karmu Revero, čo je derivát Fiskeru Karma, na pravé talianske Gran Turismo. Takže najväčšou zmenou je odstránenie druhého páru dverí.

Nádherná športová limuzína Fisker Karma s hybridným pohonom vydržala vo výrobe len v rokoch 2011 a 2012. Aj po krachu spoločnosti však dizajn tohto auta nedal spávať automobilovým nadšencom. V USA tak vznikla spoločnosť VLF, založená velikánmi Bobom Lutzom a Gilbertom Villarealom a tiež zakladateľom Fiskeru, Henrikom Fiskerom. Tí sa domnievali, že úchvatné krivky tohto auta potrebujú miesto ekologickej pohonnej sústavy poriadny 8-valec. A tak vzniklo VLF Destino. Dvojlitrový „generátor“ a batérie dostali padáka. Ich miesto zaujal poriadne nadupaný 8-valec LS9 priamo z Corvette Stingray s výkonom 476 kW.

Napriek tomu, že karoséria Karmy GT je úplne... Foto: Pininfarina
Karma GT by Pininfarina Concept - 2019 Napriek tomu, že karoséria Karmy GT je úplne nová, odkaz pôvodného Fiskeru Karma je zjavný v každom detaile.

Okrem toho sa na opačnej strane planéty zrodila nová Karma Revero. Stojí za ňou čínsky výrobca automobilových dielov Wanxiang, ktorý vlastní kalifornskú značku Karma Automotive. Revero je pôvodnej Karme oveľa bližšie. Dizajn prešiel len faceliftom a to isté platí o hybridnej technológii. Okrem toho sa ani Henrik Fisker nevzdal sna o vlastnej automobilke. V Kalifornii založil novú spoločnosť Fisker INC a podľa posledných správ vyvíja čisto elektrického nástupcu Fiskeru Karma. To ale nie je stále všetko. Dizajn Karmy nedal spávať ani talianskemu štylistickému štúdiu, dnes už vlastne automobilke Pininfarina, ktorej vliala novú krv do žíl investícia indickej spoločnosti Mahindra.

Aj interiér vychádza z pôvodného originálu.... Foto: Pininfarina
Karma GT by Pininfarina Concept - 2019 Aj interiér vychádza z pôvodného originálu. Analógové prístroje však nahradil virtuálny kokpit.
Pininfarina si totiž za základ svojho najnovšieho konceptu zobrala Karmu Revero s cieľom dodať jej talianske gény. A to znamená, prestavať 4-dverovú športovú limuzínu na čistokrvné Gran Turismo. Túto triedu charakterizuje dvojdverová karoséria kupé, dostatočne priestranná na to, aby ponúkla štyri sedadlá a cestovný komfort aj na dlhé trasy. Pritom nemá zabudnúť na schopnosť jazdy na kľukatých cestičkách alebo na okruhu. Karma tak prišla o druhý pár dverí a dostala zaujímavú kontrastnú čiernu strechu. Napriek tomu, že ide o voľnú interpretáciu, DNA pôvodnej Karmy koncept nezaprie. Platí to aj o interiéri, kde však pôvodné analógové prístroje nahradil virtuálny kokpit. O technike sa Pininfarina nezmieňuje. Vychádzať tak môžeme len z Karmy Revero, ktorá má elektromotory s výkonom 301 kW a krútiacim momentom 1 330 Nm (!), generátor poháňaný benzínovým 4-valcom a batérie s kapactitou 21,4 kWh. Pininfarina tvrdí, že ak koncept zaujme, dokáže vyrobiť obmedzený počet vozidiel, pričom každý z nich bude možné postaviť presne podľa prianí klientov. Karma Automotive a Pininfarina navyše oznámili dlhodobú spoluprácu. Tvrdia, že obe spoločnosti sú napriek odlišnej histórii ambiciózne a obe sa chcú rozvíjať. Karma GT má byť len prvým krokom na tejto ceste.
Karma GT by Pininfarina Concept - 2019
Karma GT by Pininfarina Concept - 2019
+13Karma GT by Pininfarina Concept - 2019

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Fisker Karma #Pininfarina #VLF Destino #VLF Automotive #Fisker #Karma Revero
Články podľa značiek