Hviezdou Lotusu je v súčasnosti nepochybne hyperšport Evija. Na ten si však ešte chvíľku počkáme, keďže produkcia prvého elektromobilu značky má odštartovať až v budúcom roku. A ešte dlhšie na nástupcov modelov Elise, Exige a Evora, ktorí sú vďaka investíciám čínskeho gigantu Geely súčasťou strategického 10-ročného plánu. Zatiaľ musia „variť“ v britskom Hetheli z toho, čo je na sklade. A to doslova. Lotus tak momentálne oprášil známe kupé Evora, ktoré je na scéne s viacerými inováciami už od roku 2008, teda neuveriteľných jedenásť rokov.
Novú krv do žíl mu má vliať verzia Evora GT, ktorá zastúpi pôvodné modifikácie Evora 400 a Evora Sport 410. Na najvýkonnejší derivát Evora GT 430 z roku 2017 sa však nechytá. V každom prípade bude nové GT jazdiť lepšie ako jeho predchodcovia. Recept na úspech je typicky lotusovský – vyšší výkon a nižšia hmotnosť. Prepracovaný kompresorový 6-valec 3,5 V6 od Toyoty dáva po úpravách 416 koní, teda 306 kW, a krútiaci moment 430 Nm, v spojení s automatickou 6-stupňovou prevodovkou dokonca až 450 Nm. Stará sa o to aj nový medzichladič stlačeného vzduchu s kvapalinovým okruhom.
V porovnaní s predchádzajúcimi verziami tak putuje k zadným kolesám cez samosvorný diferenciál Torsen viac energie. A navyše je tu redukčná diéta v podobe nasadenia množstva karbónových dielcov. V sérii má Evora GT karbónový zadný nárazník, zadné blatníky či prahy. Hmotnosť 1 440 kg je však možné zredukovať o ďalších 32 kg pomocou uhlíkového paketu, ktorý pridá karbónový predný nárazník, karbónovú strechu či difúzor. Spolu je to 22 ušetrených kilogramov. Zvyšok pripadá na titánový výfuk, ktorý je až o 10 kg ľahší. Zlepšená aerodynamika stojí za prítlakom 64 kg, čo je dvojnásobok v porovnaní s Evorou 400.
Bude ho potrebovať, pretože vynovené dvojmiestne alebo 2+2 miestne kupé šprintuje na „americkú stovku“ (0 – 96 km/h) za 3,8 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 303 km/h. S asfaltom ho spájajú pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 obuté na predných 19– a zadných 20-palcových kovaných diskoch. O deceleráciu sa postarala spoločnosť AP Racing, ktorá dodala 4-piestikové ventilované brzdy s priemerom 370 na prednej a 350 mm na zadnej náprave. Neodpružené hmoty redukuje ultraľahké odpruženie Eibach ultra-light a športové tlmiče Bilstein. Vodič má na výber štyri módy trakčného systému ESP – Drive, Sport, Race a Off.
Interiér prešiel len retušami. Klasický prístrojový panel dostal „kaplnku“ z uhlíkových vlákien a infotainment so 7-palcovou dotykovou obrazovkou so zlepšenou konektivitou, navigáciou a cúvacou kamerou. Väčšina vnútorných panelov je obšitá Alcantarou vrátane palubnej dosky či magnéziového volantu. Karbón nájdeme aj na monokokových sedadlách Sparco. Lotus sa však prostredníctvom programu Lotus Exclusive nebráni plniť akékoľvek špecifické požiadavky klientov. No už v základe ide o pomerne drahú hračku. Evora GT začína približne na 85 000 eurách. Za automat si od vás Lotus vyúčtuje ďalších 2 500 eur. Prvé kusy by mali k zákazníkom doraziť ešte pred koncom tohto roka.