Porsche Taycan: Nemecká ‘Tesla‘ ukázala interiér. Displejmi nešetrí

Prvé čisto elektrické Porsche sa chystá na svetový debut. Najnovšie uvoľnila automobilka snímky interiéru. A ten naozaj šokuje. Amerického konkurenta doslova valcuje počtom displejov. Bude ich mať až päť. Vrátane 16,8-palcového zaobleného virtuálneho kokpitu.

26.08.2019 12:00
debata
Porsche Taycan vyrukuje so záplavou displejov.... Foto: Porsche
Porsche Taycan - 2019 Porsche Taycan vyrukuje so záplavou displejov. Tie sa tiahnu od prístrojového panela až k spolujazdcovi. A displej nechýba ani v stredovej konzole.

Porsche si už dlho brúsi zuby na americkú Teslu. Po rokoch vývoja nasadí do ringu svoj prvý bezemisný model Taycan. Predstaví sa už 4. septembra, tesne pred štartom frankfurtského autosalónu. A aby sa na to nezabudlo, ponúka prvé oficiálne snímky kabíny. Tie prezrádzajú, že štvordverové elektrické kupé je skutočným míľnikom nových čias. Palubná doska je totiž priam posiata displejmi. A nie hocakými. Najväčší z nich s uhlopriečkou 16,8 palca dostal úlohu virtuálneho kokpitu. Je zaoblený a dokonca dotykový, pretože slúži napríklad aj na aktiváciu svetiel. S odleskami bude bojovať pomocou polarizačného filtra.

Virtuálny kokpit tvorí 16,8-palcová zaoblená... Foto: Porsche
Porsche Taycan - 2019 Virtuálny kokpit tvorí 16,8-palcová zaoblená obrazovka vrátane dotykových častí pre aktiváciu svetiel.
Druhú obrazovku vo funkcii multimediálneho rozhrania s uhlopriečkou 10,9-palca nájdeme na konvenčnom mieste v centre palubnej dosky. Patria jej funkcie navigácie, zábavy či komunikácie. Lenže vedľa nej sa nachádza tretí displej, priamo pred spolujazdcom. Jeho úlohu Porsche zatiaľ neprezradilo, ale je jasné, že druhý člen posádky dostane vďaka nemu viac nezávislosti pri výbere spôsobu trávenia času v aute. Štvrtý haptický 8,4-palcový displej je integrovaný do stredovej konzoly a podobne ako v Audi sa stará najmä o nastavenie klimatizácie. Zvláda však aj zadávanie adresy či textov SMS ručným písaním. Piaty displej dostali k dispozíci zadní cestujúci.

Samozrejme, nechýba ovládanie gestami, touch-padom či hlasom. Umelá inteligencia je aktivovaná povelom: „Hey, Porsche!“ V záplave displejov pôsobia ako diamant klasické, centrálne umiestnené analógové hodinky. Porsche prezradilo, že pre ekologických nadšencov má pripravený interiér bez použitia kože. Čalúnenie môže tvoriť recyklovaný polyester Race-Tex. Na výber bude čierne, béžové či hnedé vyhotovenie. Presné informácie o technike ostávajú zatiaľ tajomstvom, no je isté, že Porsche urobilo všetko preto, aby aj v tomto smere porazilo konkurenčnú Teslu S.

Taycan má na rozdiel od svojho rivala zvládať mnohonásobný šprint bez straty výkonu či prehriatia akumulátorov. Elektromobil by mal byť v ponuke v troch verziách, a to ako Taycan, Taycan 4S a dokonca Taycan Turbo. Už základná verzia má mať výkon 447 kW (600 k), vďaka čomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a na dvojnásobok za 12. Kapacita batérií by pritom mala stačiť na 500-kilometrový dojazd. Aká bude realita, uvidíme, v každom prípade je o Taycan obrovský záujem už dnes. Porsche muselo zvýšiť plánovanú kapacitu 20 000 kusov vo svojim lipskom závode na dvojnásobok.

Porsche Taycan - 2019
Porsche Taycan - 2019
+3Porsche Taycan - 2019

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Porsche #Porsche Taycan #autosalón Frankfurt 2019
Články podľa značiek