Aston Martin Valhalla: Z Gaydonu prichádza ďalšia 'beštia'

27.08.2019 12:00

Aj polovičný počet valcov bude stačiť na to, aby mohol menší brat Astonu Martinu Valkyrie niesť prívlastok hyperšportu. Pomôže si elektromotormi. Meno si požičal z nórskej mytológie.

Valhalla vyzerá ako okruhový špeciál. V...
Valhalla vyzerá ako okruhový špeciál. V skutočnosti s ňou však budú môcť majitelia vyraziť aj na bežné cesty. Autor: Aston Martin

Nie je tajomstvom, že po šialenom hyperšporte Aston Martin Valkyrie s atmosférickým 12-valcom sa v britskom Gaydone rodí jeho menší súrodenec. Projekt označovaný doteraz ako AM-RB 003 dostal najnovšie pomenovanie Valhalla. Opäť na ňom pracuje britská automobilka, tím F1 Red Bull Racing a na motore Cosworth. Názov vychádza z nórskej mytológie a označuje raj padlých bojovníkov. Nie náhodou začína písmenom V. Táto tradícia má korene už v roku 1951, kedy sa na scéne objavila najvýkonnejšia verzia Aston Martinu DB2 s prívlastkom Vantage. Neskôr sa z Vantage stal samostatný modelový rad. A potom tu máme modely ako Virage, Vanquish, Vulcan a samozrejme spomínané Valkyrie.

Interiér je vskutku minimalistický. Šetril sa...
Interiér je vskutku minimalistický. Šetril sa každý gram. Podobne ako na karosérii vyrobenej kompletne z uhlíkových vlákien. Autor: Aston Martin

Valhalla bude aj napriek ústupkom, ktoré si vyžiadala bezpečnosť a homologizácia pre cestnú premávku, ďalším nefalšovaným hyperšportom, ktorý sa bude cítiť ako doma najmä na okruhoch. Jeho hybridná sústava ponúkne viac ako 1 000 koní. To nie je ďaleko od Valkyrie. A pritom si vystačí s polovičným počtom valcov. Pred zadnou nápravou sa tak objaví 6-valcová pohonná jednotka s dvojicou turbodúchadiel v spojení s elektromotorom a 8-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou odvodenou z monopostu F1. Minimálne jeden elektromotor nájdeme aj na prednej náprave, keďže Aston Martin netají, že Valhalla bude mať pohon štyroch kolies e-AWD.

Vyspelá aerodynamika využije špeciálne zadné...
Vyspelá aerodynamika využije špeciálne zadné krídlo Flex Foil, ktoré bude meniť úroveň prítlaku aj bez zmeny polohy. Nechýbajú ani obrie difúzory. Autor: Aston Martin

Pekelný výkon podporí nízka hmotnosť celokarbónovej karosérie. Celý stroj by mal vážiť len 1 350 kg. Držať na ceste ho má vyspelá aerodynamika. O zadné prítlačné krídlo FlexFoil, ktoré bude meniť úroveň prítlaku aj bez zmeny sklonu, sa postarala divízia Red Bull Advanced Technologies. Zároveň sa má podieľať na znížení aerodynamického odporu a turbulencií pri vysokých rýchlostiach. Šprint na stovku tak nemá Valhalle trvať dlhšie ako 2,5 sekundy, pričom plánovaná maximálka je 354 km/h. Táto hračka však nebude pre každého. Záujemcovia si budú musieť pripraviť minimálne 875 000 libier, čo je približne 967 350 eur. Vzniknúť má len 500 kusov.

Aston
		Martin Valhalla -
		2020
Aston
		Martin Valhalla -
		2020
+9Aston Martin Valhalla -
		2020

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Aston Martin Valhalla #Aston Martin
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
2. 9. 2019zdraženie1.216 €zdraženie1.334 €
26. 8. 20191.203 €1.321 €
19. 8. 2019zlacnenie1.203 €zlacnenie1.321 €
12. 8. 2019zlacnenie1.204 €zlacnenie1.326 €
5. 8. 2019zlacnenie1.206 €zlacnenie1.341 €
29. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.367 €
22. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.365 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR