
Mnohé automobilky stavajú vzhľadom na stále prísnejšie emisné normy na elektromobilitu. Najväčšie svetové koncerny plánujú v najbližších rokoch masívnu elektrifikáciu. Zatiaľ sa jej najväčším limitom zdajú akumulátory. Sú extrémne drahé, ťažké, dlho sa nabíjanú, majú obmedzenú životnosť a napriek pokroku vo vývoji ponúkajú elektromobilom výrazne nižší dojazd, ako majú autá so spaľovacími motormi. Každá inovácia, ktorá by urobila elektrické autá príťažlivejšími, sa preto cení. Tentoraz prichádza z amerického Texasu. A hoci nesúvisí priamo s batériami, elektromobilom by mohla v blízkej budúcnosti pomôcť.
Spoločnosť Linear Labs totiž tvrdí, že vyvinula revolučný elektromotor s názvom Hunterable Electric Turbine (HET). To je dosť ojedinelé, pretože, elektromotor je na rozdiel od spaľovacích motorov natoľko jednoduchý, že na ňom zásadne niet čo zlepšiť. Bolo by ale mylné sa domnievať, že kompaktné a výkonné elektromotory, pracujúce bez akýchkoľvek vibrácií, sú dokonalé. Jednou z nevýhod je sila pôsobiaca proti pohybu, ktorá vzniká pri pohybe cievok rotora v magnetickom poli. Táto negatívna sila musí byť prekonaná zvyšovaním napätia a prúdu v jednotlivých cievkach statora. To samozrejme, znižuje účinnosť elektrického motora.

Práve táto vlastnosť prináša výhodu absencie akejkoľvek prevodovky. To znamená vyššiu účinnosť a nižšiu hmotnosť. Ale zďaleka nie sme na konci. Motor spoločnosti Linear Labs sľubuje práve vďaka vyššej účinnosti zníženie spotreby elektrickej energie a s tým súvisiace predĺženie dojazdu o 10 % bez zmeny kapacity akumulátorov. V porovnaní sú súčasnými elektromotormi môže mať motor HET pri rovnakých rozmeroch až dvojnásobný výkon a až päťnásobný krútiaci moment. Ak ho nie je treba, môže byť nový elektromotor podstatne menší a ľahší. A menej môže byť aj akumulátorov. To je ďalší príspevok k efektivite.
Linear Labs tvrdí, že nová stavba motora si nevyžiada žiadne zásadné ani drahé zmeny v technológii procesu výroby. Efekt je len výsledkom sofistikovanejšieho návrhu jednotlivých komponentov motora. Texaská spoločnosť musí ešte dokončiť laboratórne testy a tiež vyskúšať elektromotor HET vo funkčnom prototype vozidla. Podľa jej vyjadrení na to bude potrebovať približne dva roky. Potom by mohol mať zásadne inovovaný elektromotor otvorenú cestu do sériovej výroby.