Zdalo sa to ako hotová vec. Volkswagen predstavil plug-in hybridný Tiguan vo forme konceptu už v roku 2015, ako avízo na príchod vtedy očakávanej druhej generácie. Dodnes sa tak však nestalo. Prednosť dostal „zástrčkový“ Passat. Medzičasom prešla táto limuzína a kombi dokonca faceliftom, ktorý zasiahol aj verziu GTE. Tá istá technika napokon putovala do Superbu iV. Na ekologické SUV sa ale akoby pozabudlo. Možno aj pod vplyvom astronomických nákladov na zahladenie kauzy Dieselgate a ďalších miliárd investovaných do vývoja čisto elektrických modelov rodiny ID.
Nakoniec sme sa však prvého plug-in hybridného SUV, postaveného na platforme MQB, predsa len dočkali. Nebude mať však logo Volkswagenu ani Škody, hoci Kodiaq iV je, samozrejme, v pláne. Ako prvý príde s kombináciou elektrického a benzínového pohonu Seat Tarraco, teda blízky súrodenec veľkého SUV z Boleslavi aj Tiguanu Allspace. S prívlastkom PHEV sa predstaví už o pár dní na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Je súčasťou plánu španielskej automobilky, ktorá chce mať do roku 2021 v showroomoch šesť elektrifikovaných modelov vrátane divízie Cupra. Práve Tarracu pripadla úloha pioniera, ale technikou naozaj neprekvapí.
Koncern jednoducho využíva masívnu unifikáciu, a tak sa Tarraco bude musieť uspokojiť s identickou plug-in hybridnou technológiou z nedávno inovovaného Passatu GTE a tiež nového Superbu iV. To znamená kombináciu dnes už výbehového motora 1,4 TSI (110 kW) a elektromotora, ktorý ponúka ďalších 85 kW. Umiestnený je medzi 4-valcom a 7-stupňovou prevodovkou DSG. Spoločný výkon sústavy je naladený na 180 kW a 400 Nm. Takže Tarraco PHEV je vlastne najvýkonnejšou súčasnou verziou. Doteraz bolo maximum 140 kW z motorov 2,0 TDI a 2,0 TSI. Tomu zodpovedá aj dynamika. Stovku zvláda za 7,4 sekundy a maximálka vrcholí údajom 217 km/h.
Zásoba akumulátorov s kapacitou 13 kWh by mala stačiť na čisto elektrický dojazd cez 50 km, a to podľa prísnejšej normy WLTP. Zodpovedať to má emisiám CO2 na úrovni 50 g/km. Z toho možno ľahko vypočítať rozprávkovú spotrebu 2,1 litra benzínu na 100 km, samozrejme, len na tých prvých. Po vyčerpaní batérií sa totiž Tarraco prepne do bežného hybridného režimu. Ak chce majiteľ využiť bezemisnú prevádzku, musí ho nabiť. Z bežnej elektrickej siete (230 V) mu to bude trvať päť hodín a z domáceho wall boxu (3,6 kW) asi 3,5 hodiny. Naopak, dobrou správou je, že plug-in hybridné Tarraco bude hneď od začiatku v ponuke aj ako športové FR. Napokon dynamikou tomu zodpovedá.
Športový tuning mu priniesol matný lem masky, čierne pozadie svetiel, rozšírené blatníky a prahy, 19-, prípadne až 20-palcové disky kolies či väčší zadný spojler. Zadný pás svetiel sa po prvý raz rozsvietil po celej svojej šírke. Nápis Tarraco je podobe písaného písma. Dramatický efekt podporuje nový odtieň laku Fura Gray. Ekológia a emócie tak idú ruka v ruke. Podobne je to v kabíne s elektricky ovládanými športovými sedadlami, hliníkovými pedálmi či koženým volantom s logom FR. Palubná doska obsahuje 9,2-palcové rozhranie. Dopriať si môžete nezávislé kúrenie či parkovací asistent a asistent pre ťahanie prívesu.
Výroba španielskej novinky bude prebiehať vo Wolfsburgu. K prvým zákazníkom sa Tarraco PHEV dostane začiatkom budúceho roka. Uvidíme, ako zaujme publikum, pretože ním Seat potrebuje znížiť svoje flotilové emisie. Značke sa však darí aj bez alternatívnych pohonov. Kým tento rok odbyt väčšiny výrobcov vrátane Volkswagenu či Škody padá, registrácie Seatov letia nahor. Za prvých sedem mesiacov predala španielska značka 369 500 áut, v júli dokonca 55 200, čo je nárast o 7,8 percenta. Výraznou mierou za tým stojí práve nové Tarraco. Verzia FR a PHEV jeho pozíciu ešte posilnia.