Len v priebehu leta ukázal Mercedes-Benz svoje dlho avizované SUV GLB – prvý kompaktný model značky určený až siedmim cestujúcim. Svetovú premiéru absolvuje na nadchádzajúcom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. A nebude sám. Na tom istom mieste okorení divízia AMG debut ostrou verziou GLB35 4Matic. Hlavnou zmenou je, pochopiteľne, motor. A ten si GLB35 požičia z už známych kompaktným modelov triedy A, ktoré prešli tuningom AMG, vrátane CLA, CLA Shoting Brake a nového sedanu. Naprieč uložený preplňovaný 4-valec 2,0 twin-scroll ponúkne aj vďaka variabilnému ovládaniu ventilov Camtronic či piezoelektrickým vstrekovačom 225 kW a krútiaci moment 400 Nm, ktorý bude vrcholiť pri 3 000 otáčkach za minútu.
AMG sľubuje rýchle reakcie na stlačenie plynu a akceleráciu na stovku za 5,3 sekundy. GLB35 4Matic bude v tomto smere pomáhať špecificky naladená 8-stupňová dvojspojková prevodovka AMG Speedschift DCT 8G. Pri radení nahor dokáže zvýšiť emócie akustickým divadlom s čiastočným prerušením zapaľovania a pri podraďovaní zas vykúzliť čarovný „medziplyn“. S maximálnou trakciou pomáha pri šprinte z miesta funkcia Race Start, teda známy launch control, ktorý je aktívny, kým sa akceleračný pedál nachádza na podlahe. Vodič môže vyberať cez AMG Dynamic Select až päť jazdných režimov – Slippery, Comfort, Sport, Sport+ a Individual. GLB35 sa tak mení z komfortného rodinného SUV až po športový „hothatch“. Nový mód Slippery je optimalizovaný pre jazdu na klzkých povrchoch so zníženou krivkou krútiaceho momentu.
Naopak, Sport a Sport+ kladú dôraz na dynamiku s obmedzenou činnosťou stabilizačného systému. Úplne nové ESP pracuje vo dvoch odlišných režimoch Basic a Advanced. Kým základný je priradený k módom Slippery a Comfort, Advanced sa aktivuje pri športových režimoch. Štvorkolka 4Matic rozdeľuje hnací moment podľa okamžitých podmienok v pomere od 100 : 0 v prospech prednej nápravy až po pomer 50 : 50. Funkciu uzávierok zastúpil systém 4ETS. Aby mohlo GLB35 naplno využiť svoj výkonový potenciál má úplne prepracované zavesenie kolies a dokonca špecifický pomocný rám. Riadenie dostalo variabilný prevodový pomer. O deceleráciu sa stará brzdová sústava AMG s perforovanými kotúčmi s priemerom 350 na predných a 330 mm na zadných kolesách. Za príplatok si môžete dopriať adaptívne tlmiče AMG Ride Control.
Na ceste je nové ostré SUV od AMG neprehliadnuteľné. Aerodynamický tuning priniesol GLB35 predný splitter, strešný spojler či difúzor s dvojicou koncoviek výfukov. Vysoký rozpoznávací faktor zabezpečujú aj 5-lúčové disky s priemerom minimálne 19 palcov. Pripravené sú však aj väčšie 20– a 21-palcové kolesá. Maska má agresívne vertikálne lamely a svetlá matné pozadie. Paket AMG Night doplní najvýkonnejšie GLB o lesklé čierne dekorácie či výfuky z čierneho chrómu. Zmenám sa nevyhol ani interiér. Športové sedadlá sú čalúnené kombináciou kože Artico a mikrovlákna Dinamica, prešívaným červenou niťou. Podobne je to so športovým splošteným volantom.
Infotainment MBUX dostal špecifickú grafiku „Supersport“ s centrálnym zobrazením otáčkomera. Zachováva si pritom všetky funkcie vrátane pokročilého hlasového ovládania oslovením „Hey, Mercedes“. Sympatické je, že napriek športovej orientácii neprišlo GLB35 AMG o možnosť tretieho radu sedadiel, teda schopnosť odviezť sedem cestujúcich. Zadné sedadlá možno sklopiť do podlahy. Stredný rad je delený v pomere 40 : 60. Ak je GLB 5-miestne, ponúka kufor s objemom od 560 do 1 755 litrov. „ S novým GLB35 AMG rozširujeme našu ponuku o auto, ktoré mieri k zákazníkom, ktorí preferujú všestrannosť, ale bez toho, aby sme obetovali gény typické pre AMG,“ povedal na tému novinky Tobias Moers, šéf divízie Mercedes-AMG.