Mercedes-AMG GLB35: Adrenalín pre siedmich

Nové malé SUV od Mercedesu-Benzu ešte nestihlo absolvovať svetový debut a na scénu sa už hlási ostrá verzia GLB35 4Matic. Na stovku šprintuje za 5,3 sekundy, no o sedem sedadiel neprišla.

03.09.2019 06:00
debata (5)
Praktické rodinné SUV sa v dielňach AMG zmenilo... Foto: Mercedes-AMG
Mercedes-AMG GLB63 4Matic - 2019 Praktické rodinné SUV sa v dielňach AMG zmenilo na nepoznanie. Agresívna predná maska, aerodynamický nárazník so zväčšenými sacími otvormi či 19-palcové disky naznačujú jeho schopnosti.

Len v priebehu leta ukázal Mercedes-Benz svoje dlho avizované SUV GLB – prvý kompaktný model značky určený až siedmim cestujúcim. Svetovú premiéru absolvuje na nadchádzajúcom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. A nebude sám. Na tom istom mieste okorení divízia AMG debut ostrou verziou GLB35 4Matic. Hlavnou zmenou je, pochopiteľne, motor. A ten si GLB35 požičia z už známych kompaktným modelov triedy A, ktoré prešli tuningom AMG, vrátane CLA, CLA Shoting Brake a nového sedanu. Naprieč uložený preplňovaný 4-valec 2,0 twin-scroll ponúkne aj vďaka variabilnému ovládaniu ventilov Camtronic či piezoelektrickým vstrekovačom 225 kW a krútiaci moment 400 Nm, ktorý bude vrcholiť pri 3 000 otáčkach za minútu.

To najdôležitejšie sa nachádza pod kapotou.... Foto: Mercedes-AMG
Mercedes-AMG GLB63 4Matic - 2019 To najdôležitejšie sa nachádza pod kapotou. Priečne uložený 4-vale 2,0 twin-scroll ponúka 225 kW a krútiaci moment rovných 400 Nm.

AMG sľubuje rýchle reakcie na stlačenie plynu a akceleráciu na stovku za 5,3 sekundy. GLB35 4Matic bude v tomto smere pomáhať špecificky naladená 8-stupňová dvojspojková prevodovka AMG Speedschift DCT 8G. Pri radení nahor dokáže zvýšiť emócie akustickým divadlom s čiastočným prerušením zapaľovania a pri podraďovaní zas vykúzliť čarovný „medziplyn“. S maximálnou trakciou pomáha pri šprinte z miesta funkcia Race Start, teda známy launch control, ktorý je aktívny, kým sa akceleračný pedál nachádza na podlahe. Vodič môže vyberať cez AMG Dynamic Select až päť jazdných režimov – Slippery, Comfort, Sport, Sport+ a Individual. GLB35 sa tak mení z komfortného rodinného SUV až po športový „hothatch“. Nový mód Slippery je optimalizovaný pre jazdu na klzkých povrchoch so zníženou krivkou krútiaceho momentu.

Na stovku šprintuje GLB35 AMG 4Matic  za 5,3... Foto: Mercedes-AMG
Mercedes-AMG GLB63 4Matic - 2019 Na stovku šprintuje GLB35 AMG 4Matic za 5,3 sekundy a v rozlete ho zastaví až obmedzovač, ktorý sa aktivuje pri rýchlosti 250 km/h.

Naopak, Sport a Sport+ kladú dôraz na dynamiku s obmedzenou činnosťou stabilizačného systému. Úplne nové ESP pracuje vo dvoch odlišných režimoch Basic a Advanced. Kým základný je priradený k módom Slippery a Comfort, Advanced sa aktivuje pri športových režimoch. Štvorkolka 4Matic rozdeľuje hnací moment podľa okamžitých podmienok v pomere od 100 : 0 v prospech prednej nápravy až po pomer 50 : 50. Funkciu uzávierok zastúpil systém 4ETS. Aby mohlo GLB35 naplno využiť svoj výkonový potenciál má úplne prepracované zavesenie kolies a dokonca špecifický pomocný rám. Riadenie dostalo variabilný prevodový pomer. O deceleráciu sa stará brzdová sústava AMG s perforovanými kotúčmi s priemerom 350 na predných a 330 mm na zadných kolesách. Za príplatok si môžete dopriať adaptívne tlmiče AMG Ride Control.

Kabína obsahuje špecifickú grafiku rozhrania... Foto: Mercedes-AMG
Mercedes-AMG GLB63 4Matic - 2019 Kabína obsahuje špecifickú grafiku rozhrania MBUX, sploštený volant, športové sedadlá a množstvo dekorácií z karbónu alebo hliníka.

Na ceste je nové ostré SUV od AMG neprehliadnuteľné. Aerodynamický tuning priniesol GLB35 predný splitter, strešný spojler či difúzor s dvojicou koncoviek výfukov. Vysoký rozpoznávací faktor zabezpečujú aj 5-lúčové disky s priemerom minimálne 19 palcov. Pripravené sú však aj väčšie 20– a 21-palcové kolesá. Maska má agresívne vertikálne lamely a svetlá matné pozadie. Paket AMG Night doplní najvýkonnejšie GLB o lesklé čierne dekorácie či výfuky z čierneho chrómu. Zmenám sa nevyhol ani interiér. Športové sedadlá sú čalúnené kombináciou kože Artico a mikrovlákna Dinamica, prešívaným červenou niťou. Podobne je to so športovým splošteným volantom.

Vzadu nechýba väčší strešný spojler, difúzor či... Foto: Mercedes-AMG
Mercedes-AMG GLB63 4Matic - 2019 Vzadu nechýba väčší strešný spojler, difúzor či dvojica výfukov. Tie môžu byť z tmavého chrómu.

Infotainment MBUX dostal špecifickú grafiku „Supersport“ s centrálnym zobrazením otáčkomera. Zachováva si pritom všetky funkcie vrátane pokročilého hlasového ovládania oslovením „Hey, Mercedes“. Sympatické je, že napriek športovej orientácii neprišlo GLB35 AMG o možnosť tretieho radu sedadiel, teda schopnosť odviezť sedem cestujúcich. Zadné sedadlá možno sklopiť do podlahy. Stredný rad je delený v pomere 40 : 60. Ak je GLB 5-miestne, ponúka kufor s objemom od 560 do 1 755 litrov. „ S novým GLB35 AMG rozširujeme našu ponuku o auto, ktoré mieri k zákazníkom, ktorí preferujú všestrannosť, ale bez toho, aby sme obetovali gény typické pre AMG,“ povedal na tému novinky Tobias Moers, šéf divízie Mercedes-AMG.

Mercedes-AMG GLB63 4Matic - 2019
Mercedes-AMG GLB63 4Matic - 2019
+17Mercedes-AMG GLB63 4Matic - 2019

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes-Benz #Mercedes-AMG #autosalón Frankfurt 2019 #Mercedes AMG GLB35
Články podľa značiek