Cupra Tavascan Concept: Elektrické SUV-kupé nie je výstrelom do tmy

Ani odčlenenú divíziu Seatu neminie elektrifikácia. Okrem troch plug-in hybridov sa chystá aj plne elektrické SUV. Jeho predskokanom je koncept Tavascan s výkonom 225 kW. Emócie mu veru nechýbajú.

04.09.2019 12:00
debata
Koncept Cupra Tavascan má pomerne odvážny... Foto: Cupra
Cupra Tavascan Concept - 2019 Koncept Cupra Tavascan má pomerne odvážny dizajn. Jeho ohniskom je veľké svietiace logo umiestnené nezvyčajne blízko asfaltu.

Už v budúcom roku bude mať Cupra na trhu tri plug-in hybridné modely. Okrem SUV-kupé Formentor, ktoré sme videli v Ženeve v podobe konceptu aj ďalšie dve, o ktorých veľa nevieme. Lenže tam elektrifikácia Cupry rozhodne nekončí. Chystá sa aj elektrické SUV-kupé. A ako býva zvykom, stavať má na emotívnej DNA Cupry. Dokazuje to chystaný koncept Tavascan, ktorý debutuje za pár dní na frankfurtskom autosalóne. Napokon, nie je to prvá čisto elektrická štúdia Cupry. Možno si spomeniete na okruhový hothatch e-Racer s výkonom 300 a v špičke až 500 kW. Lenže Tavascan má mať s realitou spoločného viac.

Splývajúci profil robí z Tavascanu nefalšované... Foto: Cupra
Cupra Tavascan Concept - 2019 Splývajúci profil robí z Tavascanu nefalšované SUV-kupé. S tým ladia aj bezrámové okná či obrovské 22-palcové disky kolies s turbínovým dizajnom.

Štúdia stojí na koncernovej platforme MEB, ktorá je základom celého radu chystaných elektromobilov od VW ID. 3 cez Seat el-Born až po crossovery VW ID. Crozz či Škodu iV a mnoho ďalších. Unifikácia však neznamená, že by Cupra mala prísť o emócie. Koncept, pomenovaný po pôvabnej pyrenejskej dedinke, na nich naozaj nešetrí. Predná časť má dramatické sacie otvory umožňujúce prietok vzduchu cez telo karosérie a k chladiacemu systému batérií. Zboku zaujmú obrie 22-palcové disky kolies s turbínovým dizajnom, bezrámová konštrukcia okien a splývavý profil kabíny, ktorý robí z Tavsacu skôr SUV-kupé ako tradičný crossover.

Svetelnými efektmi nešetrí Tavascan ani v... Foto: Cupra
Cupra Tavascan Concept - 2019 Svetelnými efektmi nešetrí Tavascan ani v zadnej časti. Svetlá ústia do krvavočerveného loga.

Difúzor v zadnej časti poskytuje dodatočný prítlak pri vysokých rýchlostiach. Za zmienku stojí aj diódová svetelná technika. Zďaleka nielen atraktívne svetlá, ale najmä svietiace logo Cupra umiestnené netradične nízko a zadný podsvietený emblém v krvavočervenej farbe. Celé je to zabalené do „tekutého“ kovového laku ozdobeného množstvom karbónových prvkov. Podobne je to v interiéri s „plávajúcou“ palubnou doskou osadenou dvojicou displejov – virtuálnym kokpitom s 12,3-palcovou obrazovkou a centrálnym 13-palcovým rozhraním. Tradičný volant však naznačuje, že Tavascan nechce obrať autonómnym riadením vodiča o pôžitok z jazdy.

Kabína je vzdušná a minimalistická. Palubná... Foto: Cupra
Cupra Tavascan Concept - 2019 Kabína je vzdušná a minimalistická. Palubná doska obsahuje dva veľké displeje. Klasický volant naznačuje, že Tavascan nepočíta s autonómnym riadením.
Práve naopak, kabína je orientovaná naňho. Vznášajúce sa monokokové sedadlá majú poskytovať dostatok podpory, ale aj komfortu. A to všetkým štyrom členom posádky. Tí si majú užiť ticho a dynamiku. Štúdiu poháňajú dva elektromotory, každý na jednej z náprav. Ich spoločný výkon je 225 kW, podobne ako pri doterajších koncernových štúdiách elektrických SUV. Pri koncepte sme možno čakali trochu viac. Akcelerácia na stovku za 6,5 sekundy nie je zlá, ale konceptu Cupry by iste svedčalo trochu viac adrenalínu. Spolu s kapacitou akumulátorov, ktoré dokážu načerpať 77 kWh elektrickej energie, to však naznačuje, že až na dizajn je koncept Tavascan v podstate prototypom sériového elektrického crossoveru, s ktorým by sme sa mali stretnúť do dvoch rokov. Na jedno nabitie má prejsť 450 km.
Cupra Tavascan Concept - 2019
Cupra Tavascan Concept - 2019
+10Cupra Tavascan Concept - 2019

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Concept #koncept #Seat #Cupra #autosalón Frankfurt 2019 #Cupra Tavascan
Články podľa značiek