VW predstavuje super čistý diesel TDI Evo. Má urobiť bodku za Dieselgate

Aj keď spôsobili naftové motory koncernu VW obrovské problémy, do dôchodku ich ešte poslať nemieni. Práve naopak. Nová generácia 4-valca 2,0 TDI Evo má znížiť emisie oxidov dusíka až o 80 % a rehabilitovať naftu ako palivo.

03.09.2019 12:00
debata (18)
Nový motor si s emisiami NOx poradil vďaka... Foto: Volkswagen
VW - motor 2,0 TDI Evo Nový motor si s emisiami NOx poradil vďaka dvojstupňovej selektívnej katalytickej redukcii SCR. Močovina, teda prísada AdBlue, sa bude do výfukových plynov vstrekovať až na dvoch miestach.

Kauza Dieselgate, ktorá stála koncern VW takmer 40 miliárd eur, bola spôsobená nepovolenou úrovňou emitovaných oxidov dusíka. Jednoducho, motory pri testoch v laboratóriách vypúšťali vďaka „šikovnému“ softvéru menej škodlivých emisií, ako to bolo na ceste. Škandál otriasol dôverou v naftové motory a viedol k historicky najnižším registráciám dieselových áut v Európe. Podiel spadol z pôvodných vyše 50 % k menej ako tridsiatim. Svojím dielom prispeli aj politici, ktorí spôsobili doslova antidieselovú hystériu a zasadili sa za zákaz vjazdu starších naftových áut v mnohých európskych, najmä nemeckých metropolách.

Problémom však je, že bez naftových motorov sa automobilky v najbližších rokoch nezaobídu. V porovnaní s tými benzínovými majú nižšie emisie ostro sledovaného skleníkového CO2, čo vyplýva z ich vyššej účinnosti a teda nižšej spotreby paliva. Po tom, ako negatívne emócie opadli, sa mnohí výrobcovia vracajú k nafte. Môžeme hovoriť doslova o renesancii. A týka sa to aj samotného Volkswagenu, pôvodcu najväčšieho emisného škandálu v dejinách. Také ostré Audi s prívlastkom S, napríklad S6, S6 Avant, S7 Sportback, ako aj SUV SQ2, SQ5, SQ8 vybavil namiesto benzínových motorov dieslami. A teraz predstavuje nový naftový motor 2,0 TDI Evo aj značka VW.

Aby urobila definitívny škrt za nedávnou kauzou, tvrdí, že ide o najčistejší naftový motor, aký kedy vyrobila. Jeho tajomstvom je celkom nový, dvojstupňový systém selektívnej katalytickej redukcie SCR. Obsahuje dvojicu oxidačných katalyzátorov a dvojicu vstrekovačov prísady AdBlue. Prvý katalyzátor a vstrekovač sa nachádza hneď za motorom, kde je teplota výfukových plynov približne 500 stupňov Celzia. Druhá komora je zaradená vo výfukovom trakte pod podlahou vozidla. Spaliny tu majú teplotu asi o 100 stupňov nižšiu. V tejto fáze je do nich vstreknutá druhá dávka močoviny. Výsledkom je redukcia NOx o 80 % v porovnaní s predchádzajúcou generáciou motora 2,0 TDI.

Novinka sa predstavuje pod kapotou vynoveného Passatu 2,0 TDI s výkonom 110 kW. Mal by byť už k dispozícii u predajcov značky. Do konca roka ju Volkswagen nasadí aj do ôsmej generácie Golfu. Tento motor by mal plniť s predstihom emisné normy pre rok 2021. Majitelia sa budú môcť tešiť nielen z nízkej produkcie oxidov dusíka, ale aj veľmi nízkej spotreby paliva. Passat má totiž normovanú konzumáciu 4,0 až 4,1 litra nafty na 100 km, a to podľa novej prísnejšej procedúry WLTP. Uvidíme, či sa novému agregátu podarí rehabilitovať naftové motory. VW má na tom eminentný záujem, pretože bez úsporných naftových motorov nebude môcť dosiahnuť potrebné zníženie flotilových emisií CO2.

© Autorské práva vyhradené

18 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #NOx #SCR #naftové motory #2.0 TDI Evo
Články podľa značiek