Kia nie je v oblasti alternatívnych pohonov žiadnym nováčikom. V ponuke má hybridné aj plug-in hybridné Niro, čisto elektrické Niro a tiež hybridnú a plug-in hybridnú Optimu. A to nehovoríme o dieselových mild-hybridoch. To však nie je koniec elektrifikácie. Dobíjateľná hybridná technika sa najnovšie dostane aj do nového Ceedu. Presnejšie do kombi Ceed SW a novučičkého outdoorového XCeedu. Je len logické, že kórejská automobilka použije preverenú techniku z Nira PHEV.
To znamená kombináciu atmosférického 4-valca 1,6 GDI (77 kW), pracujúceho v Atkinsonovom cykle, elektromotora (44 kW) a 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky. Celé je to naladené na výsledných 104 kW a 265 Nm krútiaceho momentu. Elektromotor bude čerpať energiu najmä z li-ion akumulátorov s pomerne skromnou kapacitou 8,9 kWh, čo by vraj malo stačiť v optimálnych podmienkach na 60 km bezemisnej prevádzky.
Dynamika bude zodpovedať ekologickému charakteru oboch noviniek. Plug-in hybridné kombi zvládne šprint na stovku za 11,8 sekundy a crossover Xceed za rovných dvanásť. Spotrebu zatiaľ nepoznáme. K jej redukcii by mala prispieť aj aerodynamická optimalizácia karosérie. Napríklad zaslepená maska či špecifické disky kolies. No najlepším poznávacím znamením je kryt konektora nabíjania, ktorý našiel miesto na ľavom prednom blatníku.
Interiér sa líši od štandardných verzií ešte menej. V podstate len špecifickou grafikou prístrojov a infotainmentu, ktoré zobrazujú údaje súvisiace s hybridným pohonom. Zlou správou je, že daňou za ekológiu je výrazne menší kufor. Ten sa z dôvodu akumulátorov scvrkol naozaj výrazne. Kombi tak odvezie maximálne 437 litrov namiesto pôvodných 600 a XCeed PHEV len 291. A to ešte musíme spomenúť zmenšenú palivovú nádrž z 50 na biednych 37 litrov.
Obe novinky budú schádzať z montážnych liniek žilinského závodu. Predstaviť by sa mali na nadchádzajúcom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. K prvým klientom však zamieria až začiatkom budúceho roka. Z dôvodu vyššej ceny nebudú asi patriť k predajným trhákom Kie, ale automobilke pomôžu znížiť flotilové emisie CO2. A ako vieme, dnes sa cení každý ušetrený gram tohto skleníkového plynu. Pri prekročení noriem totiž výrobcom hrozí pokuta 95 € za každý nadlimitný gram a každé predané vozidlo.