V centrále Lamborghini bojujú o budúcnosť svojho atmosférického 12-valca. Je totiž známe, že vedenie koncernu VW mu nie je z hľadiska emisií naklonené. V Sant Agate však o čomsi ako 8-valci a ešte k tomu preplňovanom, nechcú ani počuť. Dvanásťvalec považujú za neodmysliteľnú súčasť DNA značky. Cestou k záchrane by mohla byť elektrifikácia. A presne to sa práve deje. Lamborghini predstavuje svoj prvý hybrid. Nový Sián (blesk v bolonskom dialekte) je síce len mild-hybridom, čo naznačuje opatrnosť, s akou „lambo“ pristupuje k nevyhnutnému nástupu elektromotorov, no robí to vo veľkom štýle. Je totiž vôbec najvýkonnejším modelom zo Sant Agaty a vôbec prvým hybridom, ktorý namiesto ťažkých li-ion akumulátorov uprednostnil superkondenzátor.
Technici skombinovali 6,5-litrový atmosférický 12-valec s výkonom 577 kW (785 k) s elektromotorom v 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovke, ktorý pridáva ďalších 25 kW (34 koní). Spolu tak hybridná sústava ponúka 602 kW, čo je 819 koní. To je viac, ako má k dispozícii doterajší kráľ – Aventador SVJ. Elektromotor poskytuje podporu pri akcelerácii až do rýchlosti 130 km/h a tiež na seba preberá „povinnosti“ pri nízkych rýchlostiach, napríklad pri parkovaní a posunoch v kolónach. Zároveň zahladí výpadky krútiaceho momentu počas radenia. Výsledkom je šprint na stovku za menej ako 2,8 sekundy a tiež citeľne lepšia pružnosť. Akcelerácia zo 40 na 60 km/h sa v porovnaní s Aventadorom SVJ skrátila o 0,2 sekundy a pri zrýchlení zo 70 na 120 km/h o 1,2 sekundy. Za zmienku stojí aj maximálna rýchlosť 350 km/h.
Pritom si dával Sián veľký pozor na nadváhu. Aj preto prišli technici s originálnym riešením. Superkondenzátor, ktorý má trikrát nižšiu hmotnosť ako klasický akumulátor rovnakej kapacity, váži spolu s elektromotorom a so všetkými elektrickými komponentmi len 34 kg. To znamená, že hybridný systém má výkonovú hmotnosť len 1 kg/k. Kondenzátor má okrem redukcie váhy ešte jednu veľkú výhodu. Nabíja sa rýchlejšie ako li-ion batéria a rovnako rýchlo je schopný energiu dodať. Ako inak, tú získava pomocou rekuperatívneho brzdenia. Elektrifikácia nenarúša ani rozloženie hmotnosti. Kondenzátor je totiž uložený za zadnými sedadlami. Celá táto technologická paráda má viesť k nižšej spotrebe paliva, tú však automobilka v tlačovej správe taktne obchádza.
Svoje schopnosti dáva Sián najavo futuristickým dizajnom. Inšpiruje sa pritom ikonickým modelom Countach. Aj preto na ňom nájdeme takzvanú siluetu „Gandini“, množstvo 6-uholníkových motívov a dokonca „stopu“ po periskope, typickom prvku jedného z najslávnejších „býkov“. Aktívne zadné krídlo sa stará o potrebný prítlak. Neprehliadnuteľnosť zabezpečí Siánu špecifický zelený lak Verde Gea, s ktorým sa predstaví vo Frankfurte nad Mohanom, a tiež Oro Electrum, ktorý obsahuje zlaté vločky. S nimi bude ladiť kožené čalúnenie Terra di Sant'Agata Bolognese od spoločnosti Poltrona Frau. Samozrejme, dizajnové oddelenie Lamborghini Centro Stile dokáže splniť budúcim majiteľom akékoľvek priania. Napokon, v pláne je iba 63-kusová séria.
Ak však máte náhodou záujem, je už neskoro. Napriek astronomickej cene 3,3 milióna eur, samozrejme, bez započítania prvkov individualizačného programu Ad Personam, sú Siány beznádejne vypredané.