Peugeot 3008 GT HYbrid4: Najrýchlejší ‘lev‘? Je to zástrčkové SUV!

Kde sú tie časy, keď Peugeot montoval pod kapoty svojich áut benzínové a naftové 6-valce. Emisné normy im dali stop. Riešenie tu však je. Nový plug-in hybrid má až 220 kW, najviac zo všetkých „levov“. Na čosi ako hothatch však zabudnite.

11.09.2019 12:00
debata
V súčasnosti najvýkonnejším modelom Peugeotu sa... Foto: Peugeot
Peugeot 3008 GT HYbrid4 - 2019 V súčasnosti najvýkonnejším modelom Peugeotu sa stane pluginhybridné SUV 3008 GT. Na stovku zrýchli za 5,9 sekundy. Pritom má spotrebovať len 1,4 litra benzínu na 100 km. Samozrejme, vďaka čisto elektrickému dojazdu 59 km.

Emisné normy sú neúprosné. „Sekajú“ jeden veľký motor za druhým. O to viac sa dostávajú do popredia hybridné a plug-in hyridné technológie. A vedia byť nielen úsporné, ale aj výkonné. Najnovším dôkazom je Peugeot 3008 GT HYbrid4. Populárne SUV a auto roka 2017, z ktorého sa predalo už viac ako 700 000 exemplárov, zabilo plug-in hybridnou technológiou dve muchy jednou ranou. Vlastne tri. Spojilo vysoký výkon s nízkou spotrebou a tritisícosmičke prinieslo konečne pohon oboch náprav.

Pluginhybridná sústava spojí preplňovaný... Foto: Peugeot
Peugeot 3008 GT HYbrid4 - 2019 Pluginhybridná sústava spojí preplňovaný benzínový 4-valec 1,6 PureTech s dvojicou elektromotorov. Spoločný systémový výkon je 220 kW, teda rovných 300 koní.

Pod prednou kapotou spolupracuje preplňovaný benzínový 4-valec 1,6 PureTech s výkonom 147 kW a elektromotor, ktorý pridáva ďalších 81 kW. Spojený je s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. To však nie je všetko. Na zadnej náprave sa nachádza ďalší elektromotor s výkonom 83 kW. Celé to spolu ponúka systémových 220 kW, čo je rovných 300 koní. Potom sa nemôžeme čudovať, že plug-in hybridné SUV bude Peugeot ponúkať výhradne vo verzii GT. Veď stovku zvládne za 5,9 sekundy, a to je naozaj slušné.

Batérie potrebujú na úplné dobitie z domáceho... Foto: Peugeot
Peugeot 3008 GT HYbrid4 - 2019 Batérie potrebujú na úplné dobitie z domáceho Wallboxu (7,4 kW) približne 1 hodinu a 45 minút.

A potom je tu bonus v podobe elektrického dojazdu do vzdialenosti 59 km, keďže zabudované li-ion akumulátory majú kapacitu 13,2 kWh. Aj preto si môže Peugeot dovoliť udávať spotrebu len 1,4 litra benzínu na 100 km. Samozrejme, že na tých prvých. Batérie potrebujú na úplné dobitie z domáceho Wallboxu (7,4 kW) približne 1 hodinu a 45 minút. Zákazníci sa budú môcť tešiť nielen z dynamiky, ale aj z lepších jazdných vlastností. Plug-in hybridná verzia dostala totiž do vienka viacprvkovú zadnú nápravu. A navyše pohon 4×4, vďaka ktorému francúzske SUV konečne zvládne ja ťažší terén.

Interiér používa Alcantaru či dekorácie z... Foto: Peugeot
Peugeot 3008 GT HYbrid4 - 2019 Interiér používa Alcantaru či dekorácie z pravého duba.

Štvorkolka bude nepochybne výhodou aj pri akcelerácii, pretože zabezpečí lepší prenos výkonu na asfalt. Pritom vraj plug-in hybridný Peugeot 3008 neprišiel ani o liter objemu v batožinovom priestore. Interiér je čalúnený exkluzívnou Alcantarou Greval Grey. Dekorácie Grey Orak sú z pravého dubového dreva. GT sa tiež môže pýšiť novými asistenčnými systémami prevzatými z vlajkovej lode 508. Napríklad zlepšeným adaptívnym tempomatom s funkciou Stop & Go a asistentom na udržiavanie v jazdnom prúde.

Novinka sa dostane najprv k francúzskym zákazníkom. Od budúceho roka dorazí do ďalších krajín. Ešte neskôr sa chystá lacnejšia hybridná verzia 3008 Hybrid bez pohonu 4×4. Spojí motor 1,6 PureTech (132 kW) s elektromotorom (80 kW). Celkový výkon má dosahovať 165 kW.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #hybrid #plug-in hybrid #Peugeot #Peugeot 3008 #Peugeot 3008 GT
Články podľa značiek