Športové oddelenie ingolstadtskej automobilky Audi Sport pokračuje vo vylepšovaní modelového portfólia značky. Po nekompromisnom kombi strednej triedy RS6 Avant predstavuje na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom aj model RS7. Športová limuzína bude mať pod kapotou zhodnú techniku so spomínaným kombi.
Konkrétne ide o zážihový osemvalec prepĺňaný dvomi turbodúchadlami s výkonom 441 kW (600 k) a krútiacim momentom 800 Nm. Výkon prenáša na obe nápravy osemstupňová automatická prevodovka Tiptronic. V štandardných podmienkach je uprednostňovaná zadná náprava v pomere 40:60, no keď je treba, vie ísť dopredu 70% a dozadu až 85% krútiaceho momentu. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne za 3,6 sekundy a maximálna rýchlosť po odblokovaní obmedzovača je až 305 km/h.
Oproti štandardnému Audi A7 je RS7 o 40 milimetrov širšia v oblasti predných blatníkov. Svetlá výška športového variantu je o 20 mm nižšia a pri rýchlosti 120 km/h klesne ešte o 10 mm. Vďaka vzduchovému podvozku možno v prípade potreby auto o 20 mm zvýšiť na úroveň štandardného A7.
Podobne ako RS6 Avant aj RS7 prešlo výrazným vizuálnym tuningom. Zväčšené sacie otvory a čierne výplety dopĺňajú kolesá s priemerom 21 palcov. Za príplatok sú k dispozícii aj 22-palcové. Okrem štandardných brzdových kotúčov s priemerom 420 mm vpredu a 370 mm vzadu sú na výber aj karbón-keramické brzdy. Tie majú vpredu o 20 mm väčší priemer, ale hlavne znižujú neodpruženú hmotnosť o 34 kilogramov.
Okrem výnimočných športových vlastností sa RS7 snaží aj o úsporu paliva. Systém štart-stop sa zapína už pri rýchlosti 22 km/h. V rozmedzí od 55 do 160 km/h využíva prevodovka režim plachtenia a pri nízkom zaťažení motor vypína polovicu valcov. Napriek jasnému športovému zameraniu si Audi RS7 zachovalo batožinový priestor s objemom 535 litrov, ktorý po sklopení operadiel zadných sedadiel narastie na 1 390 litrov.
Interiér verzie RS7 je prakticky totožný s RS6 Avant. To znamená 12,3-palcový virtuálny prístrojový panel, 10,–palcový displej infotainmentu, 8,6-palcový displej ovládania klimatizácie a dve tlačidlá RS1 a RS2 na individuálne nastavenie vlastností auta.
Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro
Okrem športových derivátov si Audi pripravilo aj novinku v podobe plug-in hybridu 55 TFSI e quattro. O pohon sa stará dvojlitrový zážihový štvorvalec s výkonom 185 kW (252 k) v kombinácii s elektromotorom s výkonom 105 kW (140 k). Kombinovaný výkon sústavy je 270 kW (367 k) a krútiaci moment 500 Nm je dostupný už od 1 250 ot./min. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 5,7 sekundy a maximálna rýchlosť je 250 km/h.
Akumulátor s kapacitou 14,1 kWh je umiestený pod batožinovým priestorom. Nabíja sa výkonom 7,4 kW. V prípade použitia trojfázového zdroja trvá nabitie 2,5 hodiny. Z domácej zásuvky trvá plné nabitie sedem hodín. Podľa metodiky WLTP možno čisto na elektrinu prejsť 40 kilometrov.
Súčasťou základnej výbavy dobíjateľného hybridu sú HD matrixové LED svetlá, virtuálny prístrojový panel, devätnásťpalcové disky kolies, štvorzónová klimatizácia a športové sedadlá. Uvedenie plug-in hybridu na trh prebehne v najbližších dňoch. Základná cena v Nemecku je 77 850 eur.