Malé modely Toyoty čoskoro prepriahnu na novú verziu platformy TNGA. Prinesie im lepšie jazdné vlastnosti, viac komfortu a nižšiu hmotnosť. Vychytávkou je možnosť nezávislého zavesenia všetkých kolies.
Foto: Toyota
Toyota - platforma GA-B Nová verzia platformy TNGA bude ľahšia, tuhšia a modulárnejšia. Využíva pevnejšie spoje a viac vysokopevnostnej ocele.
S príchodom novej generácie Priusu v roku 2015 sa predstavila aj úplne nová podlahová platforma TNGA. Neskôr putovala do ďalších modelov Toyoty, napríklad do crossoveru CH-R a najnovšie do novej rodiny Corolla. Väčšie modely ako Camry a tiež Lexus ES prepriahli vlani na platformu GK-A, čo je väčšia verzia TNGA. Len najmenšie modely, najmä Yaris, ktorý je na trhu už od roku 2011, podopiera staršia technika. To sa však zakrátko zmení.
Foto: Toyota
Toyota - platforma GA-B Platforma prinesie možnosť nezávislého zavesenia zadných kolies, čo je v subkompaktnom segmente naozaj výnimočné. Možno práve kvôli chystanému malému crossoveru, ktorý by mohol dostať elektrickú štvorkolku.
Toyota totiž predstavuje úplne novú verziu TNGA s názvom GA-B, určenú práve subkompaktným modelom. Konštrukcia preberá všetky výhody. Vďaka nasadeniu vysokopevnostnej ocele je platforma ľahšia a tuhšia. Na pevnosti sa podieľajú aj nové spoje. Modularita umožňuje meniť rázvor náprav, rozchod a dokonca aj zavesenie. Predné kolesá síce vedú tlmičové vzpery McPherson, ale tie zadné môžu použiť vlečnú nápravu alebo nezávislé viacprvkové zavesenie, čo je v tomto segmente naozaj ojedinelé.
Foto: Toyota
Toyota - platforma GA-B Ako vidieť, myslelo sa aj na priestor pre batérie hybridných verzií.
Zmenila sa aj geometria ergonómie. Vodič sedí nižšie a má možnosť väčšieho rozsahu nastavenia volantu. Jazdným vlastnostiam zasa prospeje nižšie ťažisko. Platforma, samozrejme, počíta aj so zástavbou batérií pre hybridné verzie. Premiéru by mohla mať v novej generácii Yarisu, ktorý by sa mohol ukázať na autosalóne v Tokiu už túto jeseň. A nepochybne bude aj základom úplne nového malého crossoveru, ktorý by mal v ponuke nahradiť súčasné Aygo. Oba modely budú schádzať z výrobných liniek španielskeho závodu Valenciennes.