Porsche 911 je legendou medzi športovými autami. Okrem ikonického dizajnu vyniká aj dokonalými jazdnými vlastnosťami. Je preto logické, že patrí medzi najpredávanejšie športové modely na svete. O to viac sa musia vývojári snažiť pri tvorení pokračovateľov slávneho mena.
Výnimkou nie je ani ôsma generácia „deväťstojedenástky“, ktorá má takisto len tie najvyššie ambície. Základom je opäť vzadu uložený trojlitrový zážihový šesťvalec typu boxer prepĺňaný dvomi turbodúchadlami. Ten dosahuje maximálny výkon 283 kW (385 k), čo je o 11 kW (15 k) viac oproti predchodcovi. O prenos sily motora na zadnú nápravu sa stará osemstupňová automatická dvojspojková prevodovka PDK.
Z 0 na 100 km/h zrýchli Porsche 911 za 4,2 sekundy a maximálne sa dokáže rozbehnúť na 293 km/h. S voliteľným balíkom Sport Chrono Package sa zrýchlenie na stovku skráti o dve desatiny sekundy. Podľa normy NEDC spotrebuje kombi deväť litrov benzínu na sto kilometrov. Kombinovaná spotreba otvorenej verzie je 9,2 l/100 km. Oproti silnejšiemu variantu Carrera S má základná verzia menšie disky kolies a brzdové kotúče a odlišné koncovky výfukového potrubia.
Na prednej náprave má Carrera devätnásťpalcové zliatinové disky obuté do pneumatík s profilom 235/40 ZR. Vzadu sú dvadsaťpalcové kolesá s pneumatikami 295/35 ZR. Brzdenie majú na starosti kotúče s priemerom 330 milimetrov a štvorpiestikové strmene.
Vo vnútri je 911 Carrera takmer totožná s Carrerou S. Základnom interiéru je 10,9-palcová dotyková obrazovka informačno-zábavného systému. Prístrojovému panelu dominuje analógový otáčkomer. K bezpečnosti prispieva nový jazdný režim na mokré vozovky.
V Nemecku je základná cena Porsche 911 Carrera s karosériou kupé 104 655 eur s daňou. Kabriolet stojí v základnom prevedení 118 935 eur.