Nástup umelej inteligencie zasiahol aj automobilový priemysel. V autách sa začali rojiť systémy schopné komunikovať s posádkou a dokonca sa učiť. Pionierom bol Mercedes-Benz, ktorý v novej triede A nasadil rozhranie MBUX už minulý rok. Pokročilé hlasové ovládanie však neostane len výsadou prémiových značiek. Dôkaz: Škoda oznámila, že do modelov Scala a Kamiq zavádza takzvanú „digitálnu asistentku“. Volá sa Laura, pravdepodobne s odkazom na zakladateľa spoločnosti Václava Laurina a vo vozidle sa aktivuje oslovením „Okay, Laura.“
Podmienkou je mať na palube najvyššiu úroveň infotainmentu Amundsen. Laura vie na základe hlasových pokynov nastaviť cieľ navigácie, vyhľadať obľúbenú hudbu alebo prepísať do formy SMS správy hovorené slovo. Rozumie pritom celým vetám, a to aj v češtine. Vodič nemusí používať žiadne presne určené pokyny z databázy. Keďže Kamiq a Scala sú v sérii vybavené eSIM kartou, systém využíva nielen dáta uložené v infotainmente, ale aj tie on-line. Prechod medzi on-line a off-line službami má byť podľa Škody taký plynulý, že posádka ho ani nezaregistruje.
Dialóg s virtuálnou asistentkou môže vodič kedykoľvek prerušiť a zadať nový príkaz bez toho, aby musel počkať, kým systém dokončí vetu. Schopnosti a nové funkcie sa budú priebežne vyvíjať a aktualizovať. Laura sa časom dostane na palubu všetkých modelov Škody. V budúcnosti bude vedieť ovládať viac funkcií vozidla a ešte plynulejšie reagovať na vyslovené vety, či dokonca viesť jednoduchý rozhovor. Do úvahy prichádzajú aj aplikácie rozšíreného hlasového ovládania mimo vozidla. Laura v súčasnosti komunikuje okrem češtiny a angličtiny aj po nemecky, španielsky, taliansky a francúzsky.