
Volvo bolo jednou z prvých automobiliek, ktorá radikálnym spôsobom zmenila svoju stratégiu pohonov. Samozrejme, kvôli emisiám. Do minulosti Volvo poslalo veľké 5-, 6– či dokonca 8-valcové motory. Namiesto nich nasadilo rodinu dvojlitrových 4-valcov Drive-E a neskôr aj 3-valec T3 s objemom 1,5 litra. Chýbajúci objem vo výkonnejších verziách dohnalo elektrifikáciou plug-in hybridných verzií s označením Twin Engine. Také Volvo XC90 T8 môže potom disponovať výkonom až 309 kW. Okrem toho nasadzuje mild-hybridnú technológiu s označením B, pre benzínové aj naftové motory. Do roku 2025 majú byť všetky jeho modelové rady elektrifikované. To však nie je koniec.

Volvo bude pokračovať čistými elektromobilmi. Tým prvým sa stane ešte tento rok SUV Volvo XC40, mimochodom, európske auto roka 2018. Konverzia na čisto elektrický pohon si však vyžiadala radikálne úpravy platformy CMA. Tá je síce variabilná, takže už dnes ponúka benzínové aj naftové motory, ku ktorým pribudne hybridná aj plug-in hybridná verzia. Lenže elektromobil je predsa len „iná káva“. Odstránenie spaľovacieho motora a prevodovky znamená zásadnú zmenu vlastností karosérie, najmä jej tuhosti. A to nehovoríme o nutnosti zabudovania ťažkých akumulátorov, ktoré opäť menia charakter konštrukcie. To všetko ovplyvňuje bezpečnosť, kde Volvo nemieni robiť žiadne ústupky.

Elektromotory inžinieri integrovali do štruktúry karosérie, čím sa pri náraze znižili sily pôsobiace na posádku. A neostalo len pri pasívnej bezpečnosti. Elektrické Volvo XC40 bude prvým modelom automobilky vybaveným novou platformou snímačov ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), teda pre pokročilé asistenčné systémy. Nové budú kamery, radary aj ultrazvukové snímače. Očakávať môžeme nové funkcie a rýchlejšie reakcie. Bohužiaľ, žiadne ďalšie podrobnosti o prvom švédskom elektromobile nie sú známe. Nepoznáme výkon, dynamiku, kapacitu akumulátorov ani dojazd. Na odpovede však dlho čakať nebudeme. Elektrické Volvo XC40 sa predstaví už 16. októbra.