Peugeot Boxer je jedným z najúspešnejších úžitkových áut v Európe. Od uvedenia na trh putovalo k zákazníkom už viac ako 720 000 exemplárov. Jeho všestrannosť najnovšie demonštruje automobilka konceptom Boxer 4×4 na výstave Salon des Véhicules de Loisirs v Paríži, kde sa stretávajú milovníci áut na voľný čas. Solitérny Boxer s dĺžkou šiestich metrov je tu neprehliadnuteľný. Peugeot hovorí o „dobrodružnom bojovníkovi“. A nie je ďaleko od pravdy. Sériový Boxer L3, zmenil totiž na kríženca karavanu a off-roadu.
Svoje objaviteľské ambície dáva najavo svetlou výškou zväčšenou o 30 mm vpredu a o 50 vzadu. Spodná časť karosérie je chránená robustnými plastovými podbehmi a lemami blatníkov. Čierne disky obúvajú terénne pneumatiky BF Goodrich. Predná maska dostala fazety v štýle osobných modelov Peugeot a diódové svetlá zas matné pozadie. Celý koncept je „oblečený“ do sivozeleného laku Wanderlust Green. Na zvýšenej streche nechýba mohutný nosič a nad kabínou osem výklopných svetelných LED modulov, prevzatých z Peugeotu 508, ktoré dokážu v prírode urobiť z noci deň.
Nespevnených ciest sa Boxer 4×4 Concept naozaj nebojí. Vybavený je 4-valcom 2,2 BlueHDi s výkonom 121 kW a krútiacim momentom 370 Nm, spojeným so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, a najmä pohonom 4×4, od dvorného dodávateľa – spoločnosti Dangel. Systém pracuje v režimoch 2WD, 4WD Auto a 4WD Lock, keď sa hnací moment distribuuje medzi prednú a zadnú nápravu v stálom pomere 50 : 50. Módy aktivuje vodič pomocou troch tlačidiel na ľavej strane palubnej dosky. Chýba už len redukcia. Motor spĺňa emisnú normu Euro 6.2.
Kabína poskytuje všetko potrebné na dlhodobé výlety. Obytný priestor má plochu desať štvorcových metrov a je rozdelený do štyroch zón – kuchyne a jedálenskej časti, spacej časti, kúpeľne a pracoviska vodiča. Veľký počet odkladacích priestorov vám umožní uskladniť všetku výbavu, ktorú potrebujete pre extrémne športy, ako aj pre každodenný život. O vybavenie sa postarala známa spoločnosť Bravia a Kerrock, audiosystém zabezpečil Alpine. Nechýba ani športové príslušenstvo. Napríklad krásne kanoe Canadien z orechového dreva či najnovší elektrobajk Peugeot eM02 FS Powertube s batériou integrovanou priamo do rámu.
Dôležitý bol však aj ekologický rozmer projektu, ktorý sa pretavil do výberu materiálov. Stolík, pracovná doska a drez sú vyrobené z bieleho prírodného minerálu Aaragonite, ktorý spája tvrdosť prírodného kameňa s krásou keramiky, zatiaľ čo celá podlaha, ktorú dodal startup Sasminimum, je vyrobená zo 100 % recyklovaných a 100 % recyklovateľných materiálov. Pochádzajú zo starých automobilových nádrží či plastových fliaš na nápoje a kozmetiku. Pri použití 50 kg recyklovaného plastu sa v porovnaní so štandardnou plastovou podlahou ušetrí až 75 kg kysličníka uhličitého. O ďalšom osude štúdie Peugeot nič neprezradil.