Bolo logické, že po modernizácii modelového radu Audi A4 „opráši“ Ingolstadt aj plnokrvné kombi RS4 Avant. Dizajnové zmeny možno však označiť len za retuše. Spredu upúta širšia maska s čiernym logom a novou grafikou svetiel. Vynovený je dizajn zadných svetiel a 19-palcových kovaných diskov kolies. Za príplatok môžete voliť 20-palcové 5-lúčové kolesá s bronzovým efektom. V palete farieb pribudli odtiene Turbo Blue a Tango Red. Viac zmien sa týka interiéru, kde sa predstavuje najnovšia generácia infotainmentu MMI s 10,1-palcovou dotykovou obrazovkou. Rozhranie sa ovláda dotykom, takže otočný ovládač na stredovej konzole je minulosťou. Zvláda tiež vyspelé hlasové ovládanie.
A za príplatok pridá Audi head-up displej. Grafika prístrojov poskytuje vyslovene športové informácie. Napríklad o tlaku v pneumatikách, teplote oleja, preťažení a telemetrické údaje v prípade, že s RS4 Avant vyrazíte na okruh. Cítiť sa tu bude ako doma, hoci technika pod kapotou sa nemenila. Stále tu pracuje vidlicový 6-valec 2,9 TFSI, dopovaný dvojicou turbodúchadiel umiestnených medzi hlavami valcov. Krátke výfukové kanály zrýchľujú ich reakcie. Pri nízkom zaťažení, ktoré je využívané najčastejšie, pracuje motor v úspornom B-cykle, no len čo stlačíte akceleračný pedál, variabilné časovanie predĺži fázu sania a zdvih ventilov z šesť na desať milimetrov.
Potom môže agregát naplno ukázať svojich 331 kW a 600 Nm krútiaceho momentu. Spracováva ich výlučne 8-stupňová prevodovka Tiptronic. Následne putuje hnací moment k permanentnému pohonu oboch náprav s mechanickým medzinápravovým diferenciálom Torsen, ktorý ho rozdeľuje v pomere 40 : 60 v prospech zadných kolies. V prípade potreby však môže k predným kolesám prúdiť až 70 a k zadným 85 % sily. Za takýchto okolností šprintuje ostré rodinné kombi na stovku za 4,1 sekundy. Krídla mu pristrihne až obmedzovač pri obligátnom údaji 250 km/h.
Priplatiť si môžete za športový zadný diferenciál, ktorý aktívnym rozdeľovaním krútiaceho momentu podporuje trajektóriu v zákrutách. Inak využíva RS4 Avant na vektorovanie klasické zásahy bŕzd. K dispozícii je okrem klasického podvozka zníženého o 7 mm, v porovnaní s S4, aj podvozok RS plus so systémom Dynamic Ride Control, ktorý vzájomnou spoluprácou diagonálne prepojených tlmičov eliminuje náklony karosérie – priečne aj pozdĺžne. A potom tu máme príplatkové riadenie Dynamic Steering, ktoré mení prevodový pomer, takže pri parkovaní stačia na vychýlenie kolies len dve otáčky. So stúpajúcu rýchlosťou riadenie tuhne a jeho reakcie sú citlivejšie.
O spomalenie sa stará brdzová sústava s kotúčmi s priemerom 375 mm na predných a 330 na zadných kolesách. Dopriať si však môžete aj „keramiku“ s priemerom 400 mm. Jazdný prejav vrátane zvuku motora závisí od zvoleného režimu Audi Drive Select. Ponúka päť módov vrátane športových RS1 a RS2, ktoré vodič aktivovuje dvojicou tlačidiel priamo na volante. Potom sa pohodlný „kombík“ s kufrom, do ktorého naložíte minimálne 495 litrov batožiny, zmení na šelmu. Audi sa pýši, že v porovnaní s predchodcom klesla spotreba o 17 %. Myslí tým však pravdepodobne minulú generáciu s atmosférickým 8-valcom, nie RS4 pred faceliftom. Nová, prísnejšia procedúra WLTP totiž hovorí jasne o priemere 9,1 litra benzínu na 100 km, kým podľa „fiktívnej“ normy NEDC to bolo o tri decilitre menej.