Chevrolet Corvette C8: Otvorená ‘Vette‘ dostala karbónový hardtop

Akoby nebolo radikálnych zmien dosť. Otvorená verzia novej Corvette C8 s motorom v strede zamenila plátno za ľahký kompozit. Teraz je už celkom ako Ferrari. Napríklad nový F8 Spider. Ale za štvrtinu ceny.

09.10.2019 12:00
debata
Corvette C8 Stingray bola od začiatku vyvíjaná... Foto: Chverolet
Chevrolet Corvette C8 Stingray Convertible - 2019 Corvette C8 Stingray bola od začiatku vyvíjaná ako roadster. Aj preto sa podarilo otvorenej verzii uchovať rovnako emotívny dizajn inšpirovaný bojovými stíhačkami.

Ôsma generácia Corvette ohúrila svet radikálnou zmenou koncepcie. Vidlicový 8-valec sa po prvýkrát v histórii presťahoval pred zadnú nápravu. A na výkone nešetril. Už základná verzia Corvette Stingray sa tak dotiahla na úroveň pôvodnej vrcholovej verzie ZR1. A teraz prichádza ďalšia zmena. Otvorená verzia Convertible posiela plátno a hydraulický mechanizmus skladacej strechy do minulosti. Prednosť dostal karbón a elektromotory. Vyzerá pritom rovnako úžasne ako kupé. Napokon Chevrolet tvrdí, že novinku vyvíjal od začiatku prioritne ako kabriolet. S odkazom na históriu, veď prvá generácia z roku 1953 sa predstavila ako roadster. Kupé prišlo až neskôr.

Strecha sa skladá z dvoch karbónových panelov... Foto: Chverolet
Chevrolet Corvette C8 Stingray Convertible - 2019 Strecha sa skladá z dvoch karbónových panelov umiestnených na mechanizme ovládanom šiestimi elektromotormi. Proces otvárania a zatváranie trvá len 16 sekúnd.

Konštruktéri vytvorili pre otvorenú Corvette C8 úplne nový strešný systém. Dva ľahké karbónové panely sú uchytené na mechanizme, ktorý ovláda až šesť elektromotorov synchronizovaných pomocou enkodérov. Strecha sa tak vysunie alebo zasunie pod výklopný zadný panel „tonneau“. Celé to trvá len 16 sekúnd, pričom manipulácia je povolená do rýchlosti 48 km/h. Strecha z pevných materiálov má poskytnúť posádke rovnaký komfort a bezpečnosť ako v kupé. Pri otvorenej streche bráni prúdeniu vzduchu do kabíny elektricky ovládané výsuvné zadné sklo, umiestnené medzi dvoma „gondolami“.

V zadnej časti má Convertible dve nápadné... Foto: Chverolet
Chevrolet Corvette C8 Stingray Convertible - 2019 V zadnej časti má Convertible dve nápadné „gondoly“. Medzi nimi sa vysúva elektricky ovládané okno, ktoré má zároveň funkciu deflektora.

Chevrolet dokonca tvrdí, že s uzavretou kabínou má Corvette Convertible rovnaké aerodynamické vlastnosti ako kupé. O potrebný prítlak sa totiž stará zadné krídlo prevzaté z príplatkového balíka Z51 Performance Package. Dobrou správou je aj zachovanie dvoch batožinových priestorov. Dozadu sa stále zmestia dve súpravy golfových palíc a dopredu minimálne laptop. Utrpieť nemala ani tuhosť skeletu, keďže hlavným nosným prvkom je opäť centrálny tunel. Úpravy nastavenia podvozka rešpektujú miernu zmenu hmotnosti. Takže na okruhu by mala otvorená Corvette bez problémov stíhať základnej verzii.

Technika je identická. Zadné kolesá poháňa cez 8-stupňový automat nový 8-valec 6,2 Small Block V-8 LT2 s výkonom 365 kW a krútiacim momentom 630 Nm. S príplatkovým športovým výfukom je to dokonca 369kW a krútiaci moment 637 Nm. Dynamické parametre síce Chevrolet nezverejnil, ale predpokladáme, že akcelerácia na stovku bude opäť pod hranicou troch sekúnd. Za tento superšport si pritom Chevrolet pýta 67 495 dolárov, čo je síce o 7 500 viac ako za kupé C8, ale stále len štvrtinová cena akú zaplatíte povedzme za nové otvorené Ferrari F8 Spider. Áno je tu rozdiel vo výkone, ale Corvette C8 je len na začiatku kariéry, takže očakávaná verzia ZR1 jeho náskok iste stiahne.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #kabriolet #Corvette #roadster #Chevrolet #Corvette Stingray #Chvrolet Corvette
Články podľa značiek