V posledných dvanástich mesiacoch prišiel Ford na trh s novou Pumou, Kugou aj s veľkým SUV Explorer. Táto kategória je preňho kľúčová. Outdoorový tuning dokonca podstúpili aj modely Focus Active a Fiesta Active. Na scéne sú však stále aj jeho MPV. Na C-Max a Grand C-Max môžeme síce zabudnúť, ale S-Max a Galaxy, predstavené približne pred piatimi rokmi, statočne bojujú s negatívnym trendom. Záujem o jednopriestorové modely jednoducho klesá. Kým ešte pred desiatimi rokmi dokázal Ford predať v Európe z týchto dvojčiat viac ako 85 000 kusov, vlani to bolo necelých 36 000.
Atraktívnosť by mala zvýšiť modernizácia, ktorá sa dotkne modelového roku 2020. Galaxy aj S-Max prichádzajú s decentnými zmenami exteriéru, bohatšou výbavou, lepšou konektivitou a úspornejšími naftovými motormi EcoBlue. Facelift sa zameral na výraznejšie odlíšenie jednotlivých verzií. Úrovne Trend a Titanium dostali masku s chrómovým lemom. Športovo orientovaná verzia ST-Line sa môže pochváliť plástovým výpletom a lesklou čiernou povrchovou úpravou. Úroveň Vignale, ktorá je pri Galaxy nová, zas akcentuje eleganciu použitím saténových povrchov.
Zmeny neobišli ani 17– a 18-palcové disky kolies. Tie menšie majú 20-lúčový a väčšie 15-lúčový dvojfarebný dizajn. Viac pohodlia v kabíne zabezpečia celkom nové sedadlá nastaviteľné v 18 smeroch s certifikátom AGR. Elektricky ovládané sedadlá Multi-Contour sú nastaviteľné v desiatich smeroch, sú vyhrievané, ventilované a vďaka 11 vankúšom ponúkajú masážne funkcie. Kým pre S-Max je tretí rad sedadiel za príplatok, Galaxy ich obsahuje štandardne. Sedadlá možno sklápať elektrickými ovládačmi Easy Fold priamo z k kufra. Za príplatok dostanete v Galaxy elektricky sklápateľný tretí rad. So siedmimi sedadlami je k dispozícii až 32 konfigurácií.
Výrazne si polepšil infotainment SYNC 3 s 8-palcovou dotykovou obrazovkou. So smartfónmi je kompatibilný cez platformy Apple CarPlay a Android Auto. Nechýba ani hlasové ovládanie. Nová funkcia FordPass Connect zmení S-Max a Galaxy na mobilný hotspot. Pripojiť sa naň môže až desať zariadení. Integrácia SIM zároveň znamená ovládanie niektorých funkcií na diaľku, zisťovanie polohy vozidla či údajov z palubného počítača. Vychytávkou sú výstrahy pred nebezpečenstvami v doprave, napríklad pred odstavenými autami na ceste, zvieratami alebo poľadovicou. Tieto dáta dodáva v reálnom čase spoločnosť HERE.
Pod kapotou vládne výlučne nafta. Štvorvalec 2,0 EcoBlue je naladený na 110, 140 a vo verzii s dvojicou turbodúchadiel až na 177 kW. Najvýkonnejšia je štandardne spojená s novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Stredná kombinuje za príplatok 8-stupňový automat s pohonom oboch náprav. Manuál je k dispozícii výlučne pre najslabší S-Max a Galaxy. Ford udáva priemernú spotrebu podľa verzií od piatich do šiestich litrov. Bohužiaľ, ide o údaje podľa starej normy, čo je naozaj zvláštne. Automobilky síce môžu používať do roku 2020 normu NEDC aj na informovanie spotrebiteľov, ale v závere roka 2019 to už nie je príliš korektné.