Clio piatej generácie je jednou z kľúčových premiér tohto roka. Modely nižšej triedy sú totiž stále populárne a platí to aj o Slovensku. Nástup nových emisných a bezpečnostných noriem má však dopad na ich cenu. Renaultu sa napriek tomu podarilo udržať základ nového Clia pod úrovňou 10 000 eur. Základná verzia s atmosférickým trojvalcom 1,0 SCe (48 kW) štartuje vo výbave Life na 9 850 eurách. Pritom obsahuje full-LEd predné svetlá a zadné diódové svetlá, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, autonómne brzdy s detekciou chodcov, varovanie pred opustením jazdného prúdu. Elektrické ovládanie okien, diaľkové centrálne zamykanie a prístrojový panel so 4,2-palcovým displejom.
Samozrejme, daňou je nízky výkon. Ak chcete viac, musíte zamieriť k preplňovanému trojvalcu 1,0 TCe (74 kW), ale aj k vyššej výbave ZEN. Tá pridáva manuálnu klimatizáciu, chrómové dekorácie či väčšie 16-palcové disky Amicitia a rádio so 7-palcovým dotykovým displejom. Úroveň ZEN je zároveň jedinou, ktorá sa u nás kombinuje s naftovým 4-valcom 1,5 Blue dCi 115 (85 kW), spárovaným so 6-stupňovým manuálom. Nasleduje úroveň ZEN, ktorá je prvou, kde dostanete preplňovaný benzínový 4-valec 1,3 TCe 130 (96 kW) spolu so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Výbavu obohatí o automatickú klimatizáciu, navigáciu, bezkľúčový prístup s kartou, parkovacie senzory, predné hmlové svetlá, automatické prepínanie diaľkového režimu či hliníkové 16-palcové disky kolies.
Na vrchol sa postaví športovo orientovaná verzia R.S. Line, ktorá sa kombinuje výlučne s najvýkonnejšími benzínovými motormi 1,0 TCe 100 a 1,3 TCe 130. Na ceste ju neprehliadnete. Má športové nárazníky, 17-palcové kolesá Magny Cours, difúzor či zatmavené zadné okná. Kabína je obohatená o čierny strop, športové sedadlá R.S. Line, „karbónové“ dekorácie, hliníkové pedále a volant potiahnutý perforovanou kožou. K jednotlivým úrovniam ponúka Renault pakety. Napríklad paket City s kamerovým systémom zobrazenia okolia, sledovaním slepého uhla zrkadiel alebo navigačným systémom Easy Link s 9,3-aplcovým displejom. Paket Bose zas prináša výkonné audio s deviatimi reproduktormi.
Pripomeňme, že Clio stojí na modulárnej platforme CMB-F, ktorá má 85 % nových komponentov a so svojím predchodcom nezdieľa ani jeden jediný diel. Nová architektúra priniesla medzigeneračné znížením hmotnosti približne o 50 kg, lepšiu aerodynamiku, tuhšiu karosériu, menej vibrácií, vyšší akustický komfort, ale aj možnosť nových technológií. Clio sa neskôr chystá na trh ako hybrid a je vybavené novými asistenčnými systémami. Napokon, z testov Euro NCAP si už stihlo odniesť najvyššie 5-hviezdičkové hodnotenie. Rozmery sa menili len nepatrne. Nové Clio má dĺžku 4 048, šírku 1 798 a výšku 1 440 mm. To znamená, že je o 14 mm kratšie, o osem nižšie, ale na druhej strane o 66 mm širšie. Do kufra sa zmestí 390 litrov.
Cenník Renaultu Clio
Motor | Life | Zen | Intens | R.S. Line |
---|---|---|---|---|
1,0 SCe 65 | 9 850 € | – | – | – |
1,0 TCe 100 | – | 12 350 € | 13 750 € | 14 950 € |
1,3 TCe 130 | – | – | 16 750 € | 17 950 € |
1,5 Blue dCi 115 | – | 15 400 € | – | – |
Porovnanie rozmerov
Model | Clio V | Clio IV | Rozdiel |
---|---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 048 | 4 062 | – 14 |
Šírka (mm) | 1 798 | 1 732 | + 66 |
Výška (mm) | 1 440 | 1 448 | – 8 |
Rázvor náprav (mm) | 2 583 | 2 589 | – 5 |
Objem kufra (mm) | 391 | 300 | + 91 |
Technické údaje
Motor | 1,0 SCe 65 | 1,0 SCe 75 | 1,0 Tce 100 | 1,3 TCe 130 | 1,5 Blue dCi 85 | 1,5 Blue dCi 115 |
---|---|---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 3/12 | 3/12 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Objem motora (ccm) | 999 | 999 | 999 | 1 333 | 1 461 | 1 461 |
Výkon (kW/ot.) | 48/6 250 | 53/6 250 | 74/5 000 | 96/5 000 | 63/3 750 | 85/3 750 |
Krútiaci moment (Nm/ot.) | 95/3 600 | 95/3 600 | 160/2 750 | 240/1 600 | 220/1 750 | 260/2 000 |
Prevodovka 0 – 100 km/h (s) | 5M | 5M | 5M/X-Tronic | 7DCT | 6M | 6M |
0 – 100 km/h (s) | – | – | 11,8 | 9,0 | 14,7 | 9,9 |
Max. rýchlosť (km/h) | – | – | 187 | 200 | 178 | 197 |
Spotreba na 100 km (l) | – | – | 4,4 | 5,2 | 3,6 | 3,6 |