Ferrari F8 Spider: Otvorená ‘Pista‘ zvládne stovku za 2,9 sekundy

14.10.2019 06:00

V Maranelle majú plodnú jeseň. Po nádhernom otvorenom Ferrari 812 GTS mieri k zákazníkom aj druhý model bez strechy. Tentoraz podstúpilo „letný tuning“ 8-valcové Ferrari F8 Tributo.

Ferrari F8 Spider nahrádza model 488 Spider....
Ferrari F8 Spider nahrádza model 488 Spider. Inšpirované je aerodynamickými úpravami, ktoré sa objavili po prvýkrát na limitovanej edícii 488 Pista. Vidieť to napríklad na predných sacích otvoroch, vrátane otvorov v kapote. Autor: Ferrari

Po marcovom predstavení novučičkého Ferrari F8 Tributo bolo len otázkou času, kedy príde na svet jeho otvorená verzia Spider. A to sa práve stalo. V Maranelle si na novom roadsteri dali naozaj záležať. V porovnaní s predchodcom 488 Spider je o 20 kg ľahší a len o 20 kg ťažší ako extrémnejšie, takmer okruhové, Ferrari 488 Pista. Najpodstatnejšou zmenou je strecha RHT (Retractable Hard Top), ktorá sa skladá z dvoch panelov. Za 14 sekúnd „zmizne“ pod krytom motora. Manipulácia s ňou je povolená do rýchlosti 45 km/h. Z harmonických línii cítiť, že vývoj Ferrari F8 rátal so Spiderom hneď od začiatku. Aj on dostal širšie výsuvné zadné krídlo a dva páry kruhových reflektorov, tak ako velí tradícia už od čias 308 GTB.

Strecha, ktorá sa skladá z dvoch panelov, sa...
Strecha, ktorá sa skladá z dvoch panelov, sa zasunie pod kryt motora v priebehu štrnástich sekúnd. Vodič s ňou môže manipulovať do rýchlosti 45 km/h. Autor: Ferrari

Technika je zhodná s kupé F8 Tributo. Centrálne uložený agregát je vôbec najsilnejším sériovým 8-valcom, aký kedy Ferrari skonštruovalo. Z objemu 3 902 kubických centimetrov ponúka vďaka dvojici turbodúchadiel úžasných 720 koní, teda 530 kW, pri 8 000 otáčkach za minútu, a krútiaci moment 770 Nm, ktorý generuje pri 3 000 otáčkach a zaradenom siedmom prevodovom stupni. Áno, systém Variable Torque Managment dávkuje totiž krútiaci moment nielen podľa otáčok, ale aj podľa zaradeného prevodu, aby sa dosiahol harmonický záťah, podobný atmosférickým motorom. Zároveň systém potláča turbodieru.

Vzadu sa po rokoch vracajú na scénu dva páry...
Vzadu sa po rokoch vracajú na scénu dva páry kruhových svetiel, tak ako to bolo už pri legendárnom Ferrari 308 GTB. Umožnil to nový tvar spojlera. Autor: Ferrari

Nárast výkonu o 50 koní v porovnaní s predchodcom je výsledkom nového prívodu vzduchu k motoru a nového výfukového traktu Inconel, odvodeného z okruhového 488 Challenge. Nové chladiče umiestnené vpredu sa zároveň starajú o zvýšenie prítlaku. Motor je až o 17 kg ľahší. Podieľajú sa na tom titánové ojnice či kľukový hriadeľ. Zníženie hmotnosti rotujúcich komponentov viedlo k zníženiu zotrvačnosti o 17 %. To znamená ochotu motora ísť okamžite do otáčok. S jeho brutálnou silou sa musí vyrovnať 7-stupňová dvojspojková prevodovka a extrémne rýchla kontrola trakcie. Preniesť výkon na asfalt len zadnou nápravou pomáha pokročilý systém riadenia jazdnej dynamiky FDE Plus (Ferrari Dynamic Enhancer).

Interiér je  doslova minimalistický....
Interiér je doslova minimalistický. Prístrojovému panelu dominuje centrálny otáčkomer. Dotykové rozhranie so 7-palcovou obrazovkou tu síce nájdete, ale len pred spolujazdcom. Autor: Ferrari

Ten obsahuje aj nový softvér riadenia preklzu SSC 6.1 (Side Slip Control), ktorý sa aktivuje v režime Race a umožňuje vyžmýkať z potenciálu F8 maximum. Za takýchto okolností šprintuje nový Spider na stovku za 2,9 a na dvojnásobok za 8,2 sekundy. To sú takmer identické parametre s kupé F8 Tributo. Podobne je to s maximálkou 340 km/h. Posádka si bude brutálny prítlak do sedadla užívať spolu s nenapodobiteľnou zvukovou kulisou. Najmä pri otvorenej streche. Ale o jej komfort sa postará výsuvné zadné okno s funkciou defelektora. O skrotenie tejto šelmy sa zas postará brzdová sústava s kotúčmi s priemerom 398 na predných a 360 na zadných kolesách. Ceny zatiaľ Ferrari neprezradilo.

Ferrari
		F8 Spider -
		2019
Ferrari F8
		Spider -
		2019
+6Ferrari F8 Spider -
		2019

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Ferrari F8 Tributo #Ferrari F8 Spider #Ferrari
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek