
Po marcovom predstavení novučičkého Ferrari F8 Tributo bolo len otázkou času, kedy príde na svet jeho otvorená verzia Spider. A to sa práve stalo. V Maranelle si na novom roadsteri dali naozaj záležať. V porovnaní s predchodcom 488 Spider je o 20 kg ľahší a len o 20 kg ťažší ako extrémnejšie, takmer okruhové, Ferrari 488 Pista. Najpodstatnejšou zmenou je strecha RHT (Retractable Hard Top), ktorá sa skladá z dvoch panelov. Za 14 sekúnd „zmizne“ pod krytom motora. Manipulácia s ňou je povolená do rýchlosti 45 km/h. Z harmonických línii cítiť, že vývoj Ferrari F8 rátal so Spiderom hneď od začiatku. Aj on dostal širšie výsuvné zadné krídlo a dva páry kruhových reflektorov, tak ako velí tradícia už od čias 308 GTB.

Technika je zhodná s kupé F8 Tributo. Centrálne uložený agregát je vôbec najsilnejším sériovým 8-valcom, aký kedy Ferrari skonštruovalo. Z objemu 3 902 kubických centimetrov ponúka vďaka dvojici turbodúchadiel úžasných 720 koní, teda 530 kW, pri 8 000 otáčkach za minútu, a krútiaci moment 770 Nm, ktorý generuje pri 3 000 otáčkach a zaradenom siedmom prevodovom stupni. Áno, systém Variable Torque Managment dávkuje totiž krútiaci moment nielen podľa otáčok, ale aj podľa zaradeného prevodu, aby sa dosiahol harmonický záťah, podobný atmosférickým motorom. Zároveň systém potláča turbodieru.

Nárast výkonu o 50 koní v porovnaní s predchodcom je výsledkom nového prívodu vzduchu k motoru a nového výfukového traktu Inconel, odvodeného z okruhového 488 Challenge. Nové chladiče umiestnené vpredu sa zároveň starajú o zvýšenie prítlaku. Motor je až o 17 kg ľahší. Podieľajú sa na tom titánové ojnice či kľukový hriadeľ. Zníženie hmotnosti rotujúcich komponentov viedlo k zníženiu zotrvačnosti o 17 %. To znamená ochotu motora ísť okamžite do otáčok. S jeho brutálnou silou sa musí vyrovnať 7-stupňová dvojspojková prevodovka a extrémne rýchla kontrola trakcie. Preniesť výkon na asfalt len zadnou nápravou pomáha pokročilý systém riadenia jazdnej dynamiky FDE Plus (Ferrari Dynamic Enhancer).
