Volvo patrilo k prvým automobilkám, ktoré radikálne zmenili prístup v oblasti pohonov. Zrušilo veľkoobjemové agregáty, oznámilo koniec naftových motorov a ponuku doplnilo o nové plug-in hybridy Twin Engine a mild-hybridy B. Teraz prichádza na rad jeho prvý elektromobil. Postavený je na báze sériového SUV XC40 využívajúceho platformu CMA. Dostalo prívlastok Recharge. Toto označenie budú mať v budúcnosti všetky dobíjateľné modely Volva vrátane plug-in hybridov. Už budúci rok majú tvoriť 20 % registrácií a v roku 2025 až polovicu celej produkcie. Automobilka verí, že zákazníci na jej výzvu zareagujú kladne. Volvo preto urobí všetko.
Dôkazom je práve nové XC40 Recharge. Poháňať ho budú dva elektromotory s výkonom 152 kW, čo znamená, že celkový výkon tejto elektrickej štvorkolky bude úžasných 304 kW. Bezemisné SUV tak zrýchli na stovku za 4,9 sekundy. To napriek vysokej pohotovostnej hmotnosti 2 150 kg. Stoja za ňou najmä li-ion akumulátory umiestnené v podlahe s kapacitou solídnych 78 kWh. Na rýchlonabíjacej stanici s výkonom 150 kW sa majú dobiť na 80 % kapacity za 40 minút. Volvo udáva dojazd viac ako 400 km a to podľa prísnejšej normy WLTP. Maximálna rýchlosť 180 km/h ladí s novou bezpečnostnou politikou švédskej automobilky, ktorá vyhlásila, že rýchlejšie jej nové autá jazdiť nebudú.
Exteriérové zmeny sa obmedzili na aerodynamickú optimalizáciu. Napríklad zaslepenú prednú masku a odlišné disky kolies. Nechýbajú ani nápisy Recharge. V kabíne má premiéru úplne nový infotainment s integrovaným operačným systémom Android od spoločnosti Google. Výhodou bude aktualizácia v reálnom čase, napríklad aplikácií Google Maps, Google Assisistant alebo Google Play. Súčasťou je pokročilé hlasové ovládanie, manažment nabíjania na diaľku aj možnosť sťahovania ďalších aplikácií. Praktickou stránkou veci je, že kompaktnejšia elektrická pohonná sústava prinesie XC40 Recharge druhý batožinový priestor s objemom 30 litrov. Nachádzať sa bude pod prednou kapotou.