Volkswagen T-Roc R: Tristo konských síl v crossoverom balení

Crossovery sú momentálne hitom na trhu mestských áut, ale Volkswagen posúva možnosti T-Rocu o niečo ďalej. Verzia s označením R má tristo koní a na stovku šprintuje pod päť sekúnd.

22.10.2019 06:00
Volkswagen-T-Roc R-2020-1024-23 Foto:
Okolie rozozná T-Roc R od základnej verzie vďaka agresívnejšiemu prednému nárazníku s vertikálne umiestnenými LED dennými svetlami.
debata (1)

Volkswagen T-Roc už od vstupu na trh sľuboval predajný úspech. Na pomery wolfsbugskej značky sa dizajnovo odpútal od zaužívaných tvarov a vzorov a jasne dal tak najavo, že nechce zákazníkov získať len eleganciou, ale aj hravosťou. To je pre mestský crossover dôležité, keďže auto často predstavuje okrem dopravného prostriedku aj symbol životného štýlu.

Volkswagen T-Roc R
Volkswagen T-Roc R
+20Volkswagen T-Roc R

Spomínaný zámer síce vychádza, no nedokáže osloviť klientelu vyžadujúcu od auta aj nekompromisné jazdné výkony. To však zmení verzia T-Roc R. Pod jej kapotou pracuje preplňovaný dvojlitrový zážihový štvorvalec TSI s výkonom 221 kW (300 k) a krútiacim momentom 400 Nm. Výkon posiela na obe nápravy sedemstupňová dvojspojková prevodovka DSG. Z 0 na 100 km/h vystrelí vyšportovaný T-Roc za 4,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na tradičných 250 km/h.

Najvýraznejší exteriérový znak však nájdeme... Foto: Volkswagen
Volkswagen-T-Roc R-2020-1024-6b Najvýraznejší exteriérový znak však nájdeme vzadu, a to v podobe štvorice koncoviek výfukového potrubia, ktoré môžu byť za príplatok titánové.

Okolie rozozná T-Roc R od základnej verzie vďaka agresívnejšiemu prednému nárazníku s vertikálne umiestnenými LED dennými svetlami. Zboku upútajú štandardne dodávané osemnásťpalcové disky kolies. Za príplatok sú k dispozícii až devätnásťplacové. Najvýraznejší exteriérový znak však nájdeme vzadu, a to v podobe štvorice koncoviek výfukového potrubia, ktoré môžu byť za príplatok titánové.

Vo vnútri prezrádza športové zameranie T-Rocu R... Foto: Volkswagen
Volkswagen-T-Roc R-2020-1024-ac Vo vnútri prezrádza športové zameranie T-Rocu R športový volant s páčkami na manuálne preraďovanie.

Vo vnútri prezrádza športové zameranie T-Rocu R športový volant s páčkami na manuálne preraďovanie, digitálny prístrojový panel, športové sedadlá a čalúnenie z mikrovláklna alebo kože Nappa spolu s doplnkami imitujúcimi uhlíkové vlákna. Napriek športovému zameraniu je T-Roc R rovnako praktický ako bežný T-Roc. V kufri odvezie 392 litrov batožín a po sklopení sedadiel kapacita batožinového priestoru vzrastie na 1 237 litrov.

Jazdné vlastnosti bude vodič môcť prispôsobovať prostredníctvom jazdných režimov. Na výber bude mať okrem normálneho, športového, komfortného, ekologického a individuálneho aj pretekársky. Jazdné režimy ovplyvňujú správanie motora, prevodovky, riadenia a v prípade príplatkového adaptívneho podvozka aj správanie pruženia. K dispozícii je aj asistent rýchleho štartu Launch Control. Súčasťou výbavy sú aj bezpečnostné asistenty vrátane adaptívneho tempomatu, asistenta pre jazdu v zápche, upozornenia na križujúce vozidlá pri cúvaní, udržovania v jazdnom pruhu, monitorovania slepého uhla spätných zrkadiel a predkolízneho asistenta.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #Volkswagen T-Roc #Volkswagen T-Roc R
Články podľa značiek