Audi A6 55 TFSI e quattro: Výkon 270 kW a 53 km len na batérie

Po lavíne športových verzií S a RS prichádza v Ingolstadte na rad plejáda ekologických plug-in hybridov. Štartuje modelom Audi A6 s batériami s kapacitou 14,1 kWh.

11.11.2019 12:00
debata (1)
Plug-in hybridné Audi A6 sa prakticky nebude... Foto: Audi
Audi A6 55 TFSI e quattro - 2019 Plug-in hybridné Audi A6 sa prakticky nebude líšiť od svojich bežných benzínových a naftových súrodencov. Prekoná ich však udávanou spotrebou 1,9 litra benzínu na 100 km.
S plug-in hybridmi sa budeme stretávať čoraz častejšie. Ich schopnosť prejsť v čisto elektrickom režime približne 50 km totiž zásadne redukuje emisie. Podľa súčasnej metodiky merania spotreby WLTP to automobilkám prináša čarovne nízke údaje o priemernej konzumácii paliva. A to je presne to, čo potrebujú. Plug-in hybridnú ofenzívu odštartoval aj koncern Volkswagen. Zatiaľ ale len Passatom GTE a Škodou Superb iV. Teraz sú na rade luxusné Audi. Do konca roka má v portfóliu pribudnúť až päť hybridov s dobíjateľnými batériami. Po Audi Q5 TFSI e quattro bude nasledovať Audi A6 55 TFSI e quattro.

V porovnaní s Passatom či so Superbom dostalo podstatne výkonnejšiu technológiu. Štvorvalec 1,4 TSI nahrádza preplňovaným dvojlitrom 2,0 TFSI (185 kW), skombinovaným s elektromotorom (105 kW) integrovaným v 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovke S tronic. Celé spolu to dáva systémových 270 kW, ktoré putujú ku kolesám oboch náprav. Stovku tak plug-in hybridný sedan zvláda za 5,6 sekundy a problém mu nerobí ani maximálka 250 km/h. Čo je ale podstatné, li-ion akumulátory s kapacitou 14,1 kWh, o málo vyššou ako pri Passate GTE (13 kWh), umožňujú čisto elektrický dojazd 53 km. Umiestnené sú v zadnej časti vozidla.

Za takýchto okolností udáva Audi priemernú spotrebu len 1,9 litra benzínu na 100 km, pochopiteľne na tých prvých. V bezemisnom móde jazdí plug-in hybridné Audi A6 maximálnou rýchlosťou 135 km/h. Vodič má okrem toho k dispozícii bežný hybridný mód a režim „Hold“, pomocou ktorého môže využiť zásobu energie v akumulátoroch tam, kde to uzná za vhodné. Aby bola jazda čo najefektívnejšia, využíva elektricko-benzínová sústava aj dáta navigácie, napríklad profil trasy, či dopravné informácie. Novinka Audi štartuje v Nemecku na cene 68 850 eur. Ešte do konca roka pribudne podobná technológia v Audi A7, A8 a Q7.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Audi #plug-in hybrid #Audi A6
Články podľa značiek