
Honda Jazz mala v segmente subkompkatov vždy výnimočné postavenie. Tento „monospace“ vedel totiž ponúknuť neuveriteľnú variabilitu. Stála za tým platforma s nádržou umiestnenou pod prednými sedadlami a zadný systém sedadiel Magic Seats, ktoré sa dali sklopiť k podlahe („fold-flat“), alebo vyklopiť nahor („flip-up“), podobne ako v kine. Hoci väčší Civic o túto vymoženosť prišiel, Jazz štvrtej generácie, ktorý sa práve predstavuje na autosalóne v Tokiu, si zázračné sedadlá zachová. A to je rozhodne dobrá správa. Napriek tomu ide o úplne nové auto. Napokon, bolo načase. Súčasná generácia Jazzu je síce na trhu len štyri roky, lenže v skutočnosti predstavovala iba väčšiu modernizáciu tej predošlej z roku 2009.

Novinka má menej futuristický dizajn. Stavila na plynulé línie, čo vidieť najmä na harmonickom profile. Predná maska už nepôsobí tak agresívne, z bokov zmizli ostré prelisy a zadné svetlá nezasahujú do stĺpikov, ale majú konvenčnú horizontálnu polohu. Jazz tým možno prišiel o časť originality, no zároveň bude menej polarizovať. Nasadenie vysokopevnostnej ocele a nová konštrukcia skeletu umožnili zúžiť predné stĺpiky na polovicu. To znamená výrazne lepší výhľad. Rozmery síce nepoznáme, ale Honda sľubuje vzhľadom na spomínanú koncepciu opäť rekordné priestorové parametre interiéru aj batožinového priestoru. Veľký pokrok má Jazz priniesť v kvalite použitých materiálov a komforte, kde za novšími súpermi zaostával.

Predné sedadlá budú širšie a tie zadné budú mať hrubšie „sedáky“. Novinkou je aj širšia lakťová opierka. Palubná doska sa zmenila na nepoznanie. Obsahovať bude kompaktný displej prístrojového panela a multimediálne rozhranie s dotykovým LED displejom. Ovláda sa podobným štýlom ako smartfóny. Potiahnutím sa dá prechádzať naposledy použitými aplikáciami a zoznamom médií. Komplexný balík zabudovaných aplikácií môže doplniť zrkadlenie smartfónov cez platformy Android Auto a Apple CarPlay, ktoré sú pre cestujúcich v Jazze prvýkrát dostupné prostredníctvom bezdrôtového pripojenia.

Paleta asistenčných systémov Honda Sensing ťaží z novej širokouhlej kamery s vysokým rozlíšením, ktorá nahrádza pôvodnú kombináciu kamery a radaru. Dokáže rozlišovať okraje ciest aj bez vodorovného dopravného značenia, napríklad detekciou obrubníkom. Autonómne brzdy Jazzu registrujú nielen autá a chodcov, ale aj cyklistov. Reagujú tiež na križujúce vozidlá. Novinkou je aj adaptívny tempomat, fungujúci pri nízkych rýchlostiach, a systém udržiavania vozidla v jazdnom prúde. Jazz má tiež priniesť lepšiu dynamiku a výrazne nižšiu spotrebu paliva. Ako prvý model Hondy bude niesť značku e:Technology, ktorá sa neskôr rozšíri na všetky jej elektrifikované modely.
