Honda Jazz: Japonský ‘krpec‘ bude už iba hybridom. A dostane verziu Crosstar

28.10.2019 06:00

Honda ukázala štvrtú generáciu malého Jazzu. Dobrou správou je, že toto originálne mikro MPV neprišlo o „zázračné“ zadné sedadlá Magic Seats. Hybridná technológia a vyššia bezpečnosť sa však podpíšu pod vyššiu cenu.

Nový Jazz si zachoval pôvodnú koncepciu...
Nový Jazz si zachoval pôvodnú koncepciu „monospace“. Jeho dizajn bude však menej výstredný ako v minulosti. Vidieť to už na umiernenej prednej maske. Autor: Honda

Honda Jazz mala v segmente subkompkatov vždy výnimočné postavenie. Tento „monospace“ vedel totiž ponúknuť neuveriteľnú variabilitu. Stála za tým platforma s nádržou umiestnenou pod prednými sedadlami a zadný systém sedadiel Magic Seats, ktoré sa dali sklopiť k podlahe („fold-flat“), alebo vyklopiť nahor („flip-up“), podobne ako v kine. Hoci väčší Civic o túto vymoženosť prišiel, Jazz štvrtej generácie, ktorý sa práve predstavuje na autosalóne v Tokiu, si zázračné sedadlá zachová. A to je rozhodne dobrá správa. Napriek tomu ide o úplne nové auto. Napokon, bolo načase. Súčasná generácia Jazzu je síce na trhu len štyri roky, lenže v skutočnosti predstavovala iba väčšiu modernizáciu tej predošlej z roku 2009.

Plynulý profil umocňujú o polovicu tenšie...
Plynulý profil umocňujú o polovicu tenšie predné stĺpiky. Napriek tomu je tuhosť karosérie a jej bezpečnosť vyššia. Autor: Honda

Novinka má menej futuristický dizajn. Stavila na plynulé línie, čo vidieť najmä na harmonickom profile. Predná maska už nepôsobí tak agresívne, z bokov zmizli ostré prelisy a zadné svetlá nezasahujú do stĺpikov, ale majú konvenčnú horizontálnu polohu. Jazz tým možno prišiel o časť originality, no zároveň bude menej polarizovať. Nasadenie vysokopevnostnej ocele a nová konštrukcia skeletu umožnili zúžiť predné stĺpiky na polovicu. To znamená výrazne lepší výhľad. Rozmery síce nepoznáme, ale Honda sľubuje vzhľadom na spomínanú koncepciu opäť rekordné priestorové parametre interiéru aj batožinového priestoru. Veľký pokrok má Jazz priniesť v kvalite použitých materiálov a komforte, kde za novšími súpermi zaostával.

Vzadu zmizli vertikálne svetlá zasahujúce do...
Vzadu zmizli vertikálne svetlá zasahujúce do stĺpikov. Nové horizontálne riešenie je o čosi konvenčnejšie. Novinkou je aj dvojfarebné lakovanie karosérie. Autor: Honda

Predné sedadlá budú širšie a tie zadné budú mať hrubšie „sedáky“. Novinkou je aj širšia lakťová opierka. Palubná doska sa zmenila na nepoznanie. Obsahovať bude kompaktný displej prístrojového panela a multimediálne rozhranie s dotykovým LED displejom. Ovláda sa podobným štýlom ako smartfóny. Potiahnutím sa dá prechádzať naposledy použitými aplikáciami a zoznamom médií. Komplexný balík zabudovaných aplikácií môže doplniť zrkadlenie smartfónov cez platformy Android Auto a Apple CarPlay, ktoré sú pre cestujúcich v Jazze prvýkrát dostupné prostredníctvom bezdrôtového pripojenia.

Palubná doska bude obsahovať displej...
Palubná doska bude obsahovať displej prístrojového panela a obrazovku multimediálneho rozhrania. Ovládanie má byť podobné štýlu moderných smartfónov. Autor: Honda

Paleta asistenčných systémov Honda Sensing ťaží z novej širokouhlej kamery s vysokým rozlíšením, ktorá nahrádza pôvodnú kombináciu kamery a radaru. Dokáže rozlišovať okraje ciest aj bez vodorovného dopravného značenia, napríklad detekciou obrubníkom. Autonómne brzdy Jazzu registrujú nielen autá a chodcov, ale aj cyklistov. Reagujú tiež na križujúce vozidlá. Novinkou je aj adaptívny tempomat, fungujúci pri nízkych rýchlostiach, a systém udržiavania vozidla v jazdnom prúde. Jazz má tiež priniesť lepšiu dynamiku a výrazne nižšiu spotrebu paliva. Ako prvý model Hondy bude niesť značku e:Technology, ktorá sa neskôr rozšíri na všetky jej elektrifikované modely.

Jazz si zachová systém zadných sedadiel Magic...
Jazz si zachová systém zadných sedadiel Magic Seats, čo znamená mimoriadnu variabilitu a rekordný objem batožinového priestoru. Autor: Honda

To znamená, že Jazz bude vybavený výlučne hybridnou technológiou. Systém e:HEV bude kombinovať spaľovací a elektrický motor. V akej konfigurácii však Honda neprezradila. Nie je teda isté, či bude hrať prvé husle spaľovací motor, alebo ten elektrický. Tipujeme skôr druhú možnosť, keďže systém IMA (Integrate Motor Assist) napríklad z hybridu Insight a tiež zo staršieho Jazzu je už dávno minulosťou. Honda používa v nových hybridoch, napríklad americkom Accorde a dnes už aj v Európe v CR-V, systém I-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive), kde má spaľovací motor funkciu pohonu generátora a s kolesami sa spája cez jednostupňovú prevodovku len pri vyšších rýchlostiach. Inak je auto poháňané elektromotorom.

Viac sa o Jazze dozvieme v priebehu budúceho roka, keď zamieri na európsky trh. Neskôr sa objaví aj úplná novinka v podobe outdoorovej verzie Crosstar, ktorá má namierené k zákazníkom preferujúcim crossovery. Od bežných Jazzov sa bude líšiť väčšou svetlou výškou, lepšou ochranou podvozka, špecifickou maskou, strešnými nosičmi a napríklad aj vodoodolným čalúnením. V Európe by sa mohol nový Jazz predstaviť na jarnom autosalóne v Ženeve. Do roku 2022 chce mať japonský výrobca v Európe elektrifikovaných 100 % vozidiel, teda o tri roky skôr ako pôvodne plánoval. Napokon, nič iné Honde po zavedení prísnych emisných limitov ani neostáva. Ekológia sa však nepochybne podpíše na cene, nevynímajúc cenu nového Jazzu. Dozvedieť by sme sa ju mali niekedy na jar.

Honda Jazz -
		2020
Honda Jazz -
		2020
+20Honda Jazz -
		2020

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Honda Jazz #Honda #autosalón Tokio 2019
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
21. 10. 20191.242 €zdraženie1.316 €
14. 10. 20191.242 €zlacnenie1.315 €
7. 10. 2019zdraženie1.242 €zlacnenie1.321 €
30. 9. 2019zlacnenie1.233 €zlacnenie1.328 €
23. 9. 2019zdraženie1.241 €zdraženie1.334 €
16. 9. 2019zdraženie1.217 €zlacnenie1.321 €
9. 9. 2019zlacnenie1.214 €zlacnenie1.322 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR