Zmení táto Dacia za 10 000 € svet elektromobilov?

Čakali by ste, že vo svete elektromobility môže zamiešať karty rumunská Dacia? S materským Renaultom by to dokázať mohla. Elektrický Kwid sa totiž chystá do Európy. A možno pod jej logom.

29.10.2019 06:00
debata (16)
Renault City K-ZE je už v ponuke v Číne, kde sa... Foto: Renault
Renault City K-ZE - 2020 Renault City K-ZE je už v ponuke v Číne, kde sa aj vyrába. Takto by vyzeral s logom Dacie.

Dnes už bývalý šéf Renaultu Thierry Bolloré na nedávnom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom vyhlásil, že Renault plánuje predstaviť v Európe elektromobil s cenou 10 000 eur. To pôsobilo naozaj veľmi odvážne, pretože elektrické autá sú kvôli batériám podstatne drahšie. Uveďme príklad. Za malú Škodu Citigo iV dnes zaplatíte 17 590 eur, aj to až po odpočítaní úvodného bonusu vo výške 3 600 eur. Normálne za ňu teda zaplatíte 21 190 eur, takže predstava elektrického auta, ktoré by bolo za polovicu, nedávala príliš zmysel.

Istá možnosť tu ale je. V roku 2015 totiž Renault predstavil v Indii svoj malý crossover Kwid. Len 3,7 metra dlhý, ale praktický, 5-dverový model s 300-litrovým kufrom sa stal hneď hitom. Aj vďaka prekvapujúco sympatickému dizajnu. Neskôr expandoval do Brazílie a potom s názvom Renault City K-ZE ako čistý elektromobil do Číny, kde sa jeho elektrická verzia vyrába v závode Shiyan. Po prepočte stojí len 7 967 eur. Samozrejme, za touto fascinujúco nízkou cenou stojí podpriemerný výkon a obmedzený dojazd. K-ZE poháňa elektromotor s výkonom iba 32 kW. Zásoba akumulátorov vraj stačí na 271 km, čo neznie zle, lenže podľa starej normy NEDC.

City K-ZE vychádza z Renaultu Kwid, ktorý sa... Foto: Renault
Renault City K-ZE - 2020 City K-ZE vychádza z Renaultu Kwid, ktorý sa stal hitom v Indii aj v Brazílii. Takto vyzeral v podobe konceptu.

Limitovaná je aj dynamika. City K-ZE dosahuje maximálnu rýchlosť 105 km/h a na rýchlosť 60 km/h akceleruje za sedem sekúnd. Pre auto určené výlučne do mesta to však nie sú zlé parametre. Britský Autocar teraz tvrdí, že K-ZE je presne tým autom, ktoré mal Thierry Bolloré vo Frankfurte nad Mohanom na mysli. Potvrdil to aj Gilles Normand, šéf elektrickej divízie Renaultu, ktorý povedal, že pre Európu sa chystá špeciálna verzia K-ZE. Extrémne nízka čínska cena by ešte dokonca vytvorila istý priestor na zlepšenie, napríklad v oblasti bezpečnosti, ktorá je pre úspech v Európe dôležitá.

Autocar tiež naznačuje, že vzhľadom na priemerné parametre tohto elektrického mini SUV nie je vylúčené, že by K-ZE zapadlo skôr do portfólia Dacie ako do ponuky Renaultu. Zákazníci rumunskej značky totiž nie sú až takí nároční. Jednoducho materský Renault by mal v Európe lacný elektromobil, ktorý by výrazne zlepšil flotilové emisie celej skupiny, a pritom by mu nehrozilo poškodenie povesti, keďže jeho nároky na kvalitu sú predsa len vyššie. A ak si predstavíme, že by si európski zákazníci mohli z ceny odpočítať daňové bonusy či priame dotácie na nákup, bolo by City K-ZE jedno z vôbec najlacnejších áut na trhu.

Ak by bolo možné uplatniť si u nás plánovanú plnú výšku dotácie 8 000 eur na elektromobily, ktorá má byť k dispozícii už koncom roka, stálo by K-ZE len 2 000 eur! Samozrejme, hypoteticky. Kedy sa totiž spomenutá novinka chystá na trh, zatiaľ nevieme. Thierry Bolloré naznačil, že lacný elektromobil plánuje v horizonte piatich rokov. Dacia a Renault by však kvôli emisiám potrebovali dostupný elektromobil oveľa skôr. A keďže úprava K-ZE by si nevyžiadala veľké investície, nie je vylúčené, že celý plán Renault urýchli.
Renault City K-ZE - 2020
Renault City K-ZE - 2020
+8Renault City K-ZE - 2020

© Autorské práva vyhradené

16 debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #Dacia #elektromobily #Renault Kwid #Renault City K-ZE
Články podľa značiek