Toyota využíva vo veľkom kooperáciu s inými automobilkami. Športové kupé GT86 je dvojičkou Subaru BRZ a nová Supra zasa technologickým dvojčaťom BMW Z4. Plánuje tiež veľkú spoluprácu so Suzuki. A potom je tu masívna kooperácia s koncernom PSA na poli úžitkových áut. Dodávka Proace vychádza totiž z modelov Citroën SpaceTourer/Jumpy, Peugeotu Expert/Traveller Opelu Vivaro. Teraz sa k Proace pridá ďalší model. Ako asi tušíte, nové Proace City bude derivátom súčasných trojičiek – Citroënu Berlingo, Peugeotu Rifter a Opelu Combo. Príslušnosť k japonskej značke dáva najavo len odlišnou maskou a reflektormi.
Proace City bude dodávané v dvoch dĺžkach. Kratšia má 4,4 a dlhšia až 4,7 metra. Obe môžu byť vybavené troma prednými sedadlami a tiež plechovými „oknami“. Interiér môže mať päť alebo sedem sedadiel, a to v krátkej aj dlhej verzii. Zadné dvere môžu byť asymetrické krídlové alebo výklopné. Od konfigurácie kabíny sa odvíja úžitkový priestor. Krátka verzia zvládne maximálne 3,3 kubického metra, kým dlhá až 4,3. K maximu pomôže voliteľný systém Smart Cargo, čo je sklápateľné sedadlo spolujazdca a otvor v deliacej priečke. S týmto systémom odvezie Proace City až dve europalety alebo predmety dlhé 3,1, respektíve 3,4 metra.
Ak sa v osobnej verzii Verso nepoužívajú sedadlá druhého radu, dajú sa sklopiť do roviny a deliacu priečku posunúť vpred. Praktický je tiež výklopný zadný panel strechy. Keď je Proace City rodinným autom, príde vhod presklená strecha. Ak nestačí užitočné zaťaženie 1 000 kg, Proace je pripravené na ťahanie prívesu s hmotnosťou 1,5 tony. O pohon sa starajú dva francúzske motory. Naftu bude tankovať 4-valcový diesel 1,5 D-4D (Blue HDi) s výkonom 75 alebo 96 kW. Spoločnosť mu bude robiť benzínový 3-valec 1,2T (PureTech) s výkonom 81 alebo 96 kW. Silnejší diesel ponúkne okrem 6-stupňového manuálu aj 8-stupňový automat. Pri výkonnejšej benzínovej verzii bude štandardom.
Trakciu prednej nápravy na zlých povrchoch podporuje systém Toyota Traction Select, čo je premenovaný Grip Control. Umožňuje nastavenie režimov Normal, Snow, Sand a All-terrain. Na preťaženie zasa upozorní systém Smart Load. Výstraha sa zobrazí na prístrojovom paneli. Napriek úžitkovej orientácii je Proace City moderne vybaveným modelom. Infotainment s 8-palcovou obrazovkou je kompatibilný so smartfónmi cez platformy Apple CarPlay, Android Auto a Mirror Link. K dispozícii je aj head-up displej, indukčné nabíjanie telefónov či 180-stupňové zobrazenie okolia za vozidlom.
Balík bezpečnostných prvkov Toyota Safety Sense obsahuje monitoring únavy vodiča, čítačku dopravných značiek, adaptívny tempomat, autonómne brzdy, udržiavanie v jazdnom prúde, sledovanie mŕtveho uhla či automatické prepínanie diaľkových svetiel. Vychytávkou je 5-palcové virtuálne spätné zrkadlo Smart Active Vision. Novinka Toyoty príde na trh začiatkom budúceho roka. Jej výrobu zabezpečí španielsky závod Vigo, kde z už z liniek schádzajú súrodenecké modely Berlingo, Rifter a Combo.
Rozmery, objemy, hmotnosti
Verzia | Krátka | Dlhá |
---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 400 | 4 750 |
Šírka (mm) | 1 848 | 1 848 |
Výška (mm) | 1 837 | 1 848 |
Rázvor náprav | 2 785 | 2 975 |
Max. objem (m3) | 3,3 – 3,8 | 3,9 – 4,3 |
Užitočné zaťaženie min./max. (kg) | 650 – 1000 | 1 000 |
Hmotnosť prívesu (kg) | 1 500 | 1 500 |
Technické údaje
Motor | 1,5 D-4D | 1,5 D-4D | 1,2T | 1,2T |
---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 3/12 | 3/12 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 498 | 1 498 | 1 199 | 1 199 |
Max. výkon (kW/ot.) | 75/3 500 | 96/3 750 | 81/5 500 | 96/5 500 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 250/1 750 | 300/1 750 | 205/1 750 | 230/1 750 |
Prevodovka | 5M | 6M/8A | 6M | 8A |
0 – 100 km/h (s) | 13,3 | 9,8/10,6 | – | – |
Max. rýchlosť (km/h) | 170 | 184/181 | – | – |
Spotreba na 100 km (l) | 4,2 | 4,4/4,3 | – | – |