Mníchov už predstavil nové BMW 2 Gran Coupé. Tak ako nová jednotka však zamenilo pôvodnú platformu za novú s priečne uloženými motormi a prioritným predným náhonom. Klasický „lejaut“ má tak už len BMW 2 Coupé a jeho otvorená verzia. Dokedy? To je otázne. No je tu predsa len jedna dobrá správa. Kým súčasná dvojka ukončí svoju kariéru, príde na svet jej vôbec najvýkonnejšia verzia. Výkonnejšia a rýchlejšia ako BMW M2 Competition. Podľa vzoru M3 a M4 dostala totiž prívlastok CS. A za ním sa skrýva limitka s nadupaným radovým 6-valcom TwinPower Turbo, ktorý po ďalšom zásahu „tunerov“ dáva neskutočných 331 kW a krútiaci moment 550 Nm.
To je ešte o 29 kW viac v porovnaní s doterajším vrcholom. Ostrosť tohto auta je zapísaná priamo v jeho DNA. Spolu s M2 CS sa totiž rodila aj okruhová verzia M2 CS Racing, takže čo-to do vývoja povedala samotná divízia BMW Motorsport. Výsledkom je raketa, ktorá šprintuje v kombinácii so 7-stupňovou dvojspojkou DCT a aktívnym M diferenciálom so 100-percentným blokovaním na stovku za rovné štyri sekundy, ešte o dve desatinky rýchlejšie ako M2 Competition. So vzácnym manuálom je, naopak, M2 CS o dve desatinky pomalšia (4,2 s). Ale za zachovanie manuálu, si Mníchov zaslúži pochvalu. Maximálku krotí obmedzovač pri údaji 280 km/h, inak by ostrá dvojka veselo pokračovala v akcelerácii.
Systém chladenia a mazania, odolný proti preťaženiu v zákrutách či pri prudkom brzdení, pochádza z BMW M4. Ten istý pôvod má aj adaptívny M podvozok s režimami Comfort, Sport a Sport+. S deceleráciou pomáha obria brzdová sústava so 400, respektíve s 300-milimetrovými kotúčmi na zadných kolesách. Vpredu sa do nich zahrýzajú 6-piestikové a vzadu 4-piestikové strmene. A to si ešte môžete dopriať príplatkovú „keramiku“. Devätnásťpalcové kované disky vážia menej ako deväť kilogramov. Obúvajú pneumatiky Michelin Sport Cup 2 so zmiešaným profilom 245/35 ZR, respektíve 265/35 ZR na zadných hnaných kolesách.
So špičkovými jazdnými vlastnosťami pomáha upravená trakčná elektronika, zavesenie s kovanými ramenami aj vystužená karoséria pomocou prednej karbónovej vzpery. Tento superľahký materiál nájdeme nielen na streche, ale aj na úplne novej prednej kapote s odvetrávacími otvormi, navrhnutými špeciálne pre M2 CS, či na spätných zrkadlách, prednom splitteri, zadnom spojleri a difúzore. Kompozitné materiály dotvárajú špecifický vzhľad M2 CS, ešte ostrejší ako pri M2 Competition. Podobne je to v kabíne, kde je stredová konzola vyrobená z vystužených plastov. Nechýbajú špecifické anatomické sedadlá, športový volant ani záplava Alcantary a kože Merino.
Premiéra najrýchlejšej dvojky v histórii a vôbec prvého BMW M2 v limitovanej edícii je naplánovaná na autosalón v Los Angeles. Je zázrakom, že vôbec vznikla. Emisné limity totiž výkonným autám neprajú. Aj preto bude počet kusov obmedzený. Za každý si mníchovská automobilka vypýta minimálne 95 000 eur. Investovať však môžete ešte viac. Napríklad ak sa rozhodnete pre keramické brzdy či zlaté disky kolies.