Ferrari Roma: Nové ‘Dino‘ je oslavou „la Dolce Vita“

Automobilový svet je čoraz viac „zošnurovaný“ emisnými normami. V Maranelle sa však rozhodli nelámať si hlavu a zaspomínať na atmosféru uvoľneného životného štýlu päťdesiatych a šesťdesiatych rokov v uliciach Ríma.

21.11.2019 12:00
debata
Kým väčšina modelov Ferrari akcentuje športový... Foto: Ferrari
Ferrari Roma - 2020 Kým väčšina modelov Ferrari akcentuje športový štýl, nové GT s dĺžkou 4 656 mm oplýva elegantnými líniami a harmóniou.

Ferrari má plodný rok. Hoci vynechalo autosalón vo Frankfurte nad Mohanom, priaznivci značky sa na nedostatok noviniek sťažovať rozhodne nemôžu. Na svet prišlo nové F8 Tributo, prvý plug-in hybridný superšport SF90 a tiež dva otvorené modely F8 Spider a 812 GTS. To však nie je všetko. Na záver roka si V Maranelle pripravili ešte jedno prekvapenie. Volá sa Ferrari Roma a svojím uvoľneným štýlom má evokovať atmosféru „sladkých“ povojnových čias, ktorá vládla v uliciach Ríma v päťdesiatych a šesťdesiatych rokoch, teda čias, keď nikoho netrápil dym z výfuku. Išlo o výkon, krásu a štýl.

Kabína je zariadená luxusnejšie ako ostatné... Foto: Ferrari
Ferrari Roma - 2020 Kabína je zariadená luxusnejšie ako ostatné 8-valcové modely Ferrari. Skôr než karbón jej dominuje koža.

Novinku by sme mohli tak trochu považovať za novodobé Dino, ktoré však nikdy nemalo tú česť niesť na prednej kapote logo vzpínajúceho sa žrebca. Roma ho má, a hoci je novým základným modelom Ferrari, vstupnou bránou do jeho čarovného sveta, za svojimi výkonnejšími súrodencami nijak zvlášť nezaostáva. Dva plus dva miestne GT použilo modernizovanú techniku Portofina, teda modelu, ktorý pred dvoma rokmi nahradil kupé-kabriolet California T. To znamená klasický „lejaut“ s motorom za prednou nápravou a zadným náhonom. Preplňovaný 8-valec s objemom 3,9 litra však prešiel tuningom, takže výkon narástol z pôvodných 441 na 456 kW.

Techniku si požičalo Ferrari Roma z modelu... Foto: Ferrari
Ferrari Roma - 2020 Techniku si požičalo Ferrari Roma z modelu Portofino. Preplňovaný 8-valec umiestnený za prednou nápravou je však spojený s novou 8-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou.
A veľká zmena sa týka aj prevodovky. Sedemstupňovú dvojspojku nahradila 8-stupňová z SF90 Stradale. Rafinovanosť pohonu dokladá systém Variable Boost Managent, ktorý dávkuje krútiaci moment podľa zaradeného rýchlostného stupňa až k jeho maximu 760 Nm. Výsledkom je harmonický záťah, pripomínajúci charakteristiku atmosférického motora. Dynamiku tohto GT s dĺžkou 4 656 mm a hmotnosťou 1 472 kg reprezentuje šprint na stovku za 3,4 sekundy. Na dvojnásobok sa ručička rýchlomera vyšplhá za 9,3 sekundy a zastaví sa až pri údaji 320 km/h. Maranellská technika je pritom oblečená do dizajnu, ktorý sama automobilka označuje za jemný a kultivovaný. Novinke jednoducho vládnu splývavé línie bez náznaku agresivity.

To isté platí pre interiér zariadený v „cestovnom“ duchu, dokonca so samostatným dotykovým displejom pred spolujazdcom. Okrem neho sú tu, samozrejme, aj dva ďalšie, jeden v úlohe digitálneho kokpitu a druhý vo funkcii multimediálneho rozhrania. Grafika obrazoviek aj množstvo kože, namiesto karbónu, sľubuje síce dynamickú, ale zároveň relaxačnú jazdu na dlhé trate. Zaujímavým detailom je aj samotný kľúč, kombinujúci logo automobilky a z druhej strany kožený kryt so symbolmi odomykania a zamykania či nápisom Roma. Novinka sa iste postará o ďalšie zvýšenie kedysi prísne limitovanej produkcie Ferrari. A to nás ešte len čaká „bestseller“ v podobe dlho avizovaného SUV Purosangue.

Rozmery, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 656
Šírka (mm) 1 974
Výška (mm) 1 301
Rázvor náprav (mm) 2 670
Suchá hmotnosť (kg) 1 472

Technické údaje

Motor V8 bi-turbo
Zdvihový objem (ccm) 3 855
Počet valcov/ventilov V8/32
Max. výkon (kW/ot.) 456/5 750 – 7 500
Max. krút. Moment (Nm/ot.) 760/3 000 – 5 750
Prevodovka 8 – DCT
0 – 100 km/h (s) 3,4
0 – 200 km/h (s) 9,3
Max. rýchlosť (km/h) 320
Ferrari Roma - 2020
Ferrari Roma - 2020
+3Ferrari Roma - 2020

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Ferrari #Ferrari Roma
Články podľa značiek