
Ferrari má plodný rok. Hoci vynechalo autosalón vo Frankfurte nad Mohanom, priaznivci značky sa na nedostatok noviniek sťažovať rozhodne nemôžu. Na svet prišlo nové F8 Tributo, prvý plug-in hybridný superšport SF90 a tiež dva otvorené modely F8 Spider a 812 GTS. To však nie je všetko. Na záver roka si V Maranelle pripravili ešte jedno prekvapenie. Volá sa Ferrari Roma a svojím uvoľneným štýlom má evokovať atmosféru „sladkých“ povojnových čias, ktorá vládla v uliciach Ríma v päťdesiatych a šesťdesiatych rokoch, teda čias, keď nikoho netrápil dym z výfuku. Išlo o výkon, krásu a štýl.

Novinku by sme mohli tak trochu považovať za novodobé Dino, ktoré však nikdy nemalo tú česť niesť na prednej kapote logo vzpínajúceho sa žrebca. Roma ho má, a hoci je novým základným modelom Ferrari, vstupnou bránou do jeho čarovného sveta, za svojimi výkonnejšími súrodencami nijak zvlášť nezaostáva. Dva plus dva miestne GT použilo modernizovanú techniku Portofina, teda modelu, ktorý pred dvoma rokmi nahradil kupé-kabriolet California T. To znamená klasický „lejaut“ s motorom za prednou nápravou a zadným náhonom. Preplňovaný 8-valec s objemom 3,9 litra však prešiel tuningom, takže výkon narástol z pôvodných 441 na 456 kW.

To isté platí pre interiér zariadený v „cestovnom“ duchu, dokonca so samostatným dotykovým displejom pred spolujazdcom. Okrem neho sú tu, samozrejme, aj dva ďalšie, jeden v úlohe digitálneho kokpitu a druhý vo funkcii multimediálneho rozhrania. Grafika obrazoviek aj množstvo kože, namiesto karbónu, sľubuje síce dynamickú, ale zároveň relaxačnú jazdu na dlhé trate. Zaujímavým detailom je aj samotný kľúč, kombinujúci logo automobilky a z druhej strany kožený kryt so symbolmi odomykania a zamykania či nápisom Roma. Novinka sa iste postará o ďalšie zvýšenie kedysi prísne limitovanej produkcie Ferrari. A to nás ešte len čaká „bestseller“ v podobe dlho avizovaného SUV Purosangue.
Rozmery, hmotnosti
Dĺžka (mm) | 4 656 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 974 |
Výška (mm) | 1 301 |
Rázvor náprav (mm) | 2 670 |
Suchá hmotnosť (kg) | 1 472 |
Technické údaje
Motor | V8 bi-turbo |
---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 3 855 |
Počet valcov/ventilov | V8/32 |
Max. výkon (kW/ot.) | 456/5 750 – 7 500 |
Max. krút. Moment (Nm/ot.) | 760/3 000 – 5 750 |
Prevodovka | 8 – DCT |
0 – 100 km/h (s) | 3,4 |
0 – 200 km/h (s) | 9,3 |
Max. rýchlosť (km/h) | 320 |