
Prvýkrát v 55-ročnej histórii ikonického Mustanga dostáva toto kupé a kabriolet celkom nového súrodenca. Je iný dizajnom aj technológiou. Mustang Mach-E je jednoducho čisto elektrickým SUV-kupé. Ford v ňom spojil pohon budúcnosti s kategóriou, ktorá je stále na vzostupe, a rebelským imidžom svojho najúspešnejšieho športového modelu. Tento mix by mal byť účinnou zbraňou proti Tesle X, Audi e-tronu, Mercedesu-Benz EQC či Jaguaru I-Pace. Imidž Mustangu navodzuje nielen symbolom cválajúceho žrebca, dlhou prednou kapotou, ale aj svalnatými blatníkmi, splývavou siluetou a zadnými svetlami s typickou grafikou troch prúžkov. Tu sa však podobnosť končí.

Mustang Mach-E stojí na celkom novej elektrickej platforme s batériami zabudovanými v podlahe. K dispozícii budú dve verzie. So štandardnou kapacitou 75,7 kWh a verzia s predĺženým dojazdom, ktorej akumulátory sú schopné „natankovať“ až 98,8 kWh elektrickej energie. Menší batériový box pozostáva z 288, kým väčší z 376 li-ion článkov. Zákazníci si tiež budú môcť vybrať medzi zadným náhonom a pohonom oboch náprav. Verzia 4×4 bude vybavená dvoma elektromotormi. Štandardný Mach-E ponúkne výkon 248 kW a krútiaci moment 565 Nm. Jeho dojazd sa má s väčším batériovým blokom pohybovať podľa novej metodiky WLTP do 600 km. Ale pozor, to nie je všetko.

Chystá sa aj ostrá verzia Mach-E GT s výkonom 342 kW a krútiacim momentom 830 Nm. To znamená, že elektrické SUV s pohotovostnou hmotnosťou od 1 993 do 2 218 kg bude môcť zrýchlením na stovku za menej ako päť sekúnd konkurovať svojim klasickým súrodencom. Maximálnu rýchlosť Ford zatiaľ neprezradil. Zato vieme časy nabíjania. Na rýchlonabíjacej stanici siete Ionity s výkonom 150 kW bude stačiť 38 minút na dobitie batérií z 10 na 80 %. Už 10-minútová zástavka predĺži dojazd takmer o 100 km. Z domáceho Wallboxu dokáže Mustang Mach-E načerpať za hodinu dostatok energie na 60 kilometrov jazdy.

Okrem dynamiky ponúkne Mach-E všetky výhody SUV. Kabína poskytuje miesto pre päť cestujúcich a čo viac, aj dva „kufre“. Kompaktná technika jednoducho ustúpila priestoru. Pod prednou kapotou je 100 litrov pre batožiny aj s malým odtokovým kanálom, takže predný kufor môžete pokojne vyčistiť „vapkou“. Pod výklopným zadným vekom je ďalších 402 úžitkových litrov a po sklopení operadiel až 1 420. Mustang Mach-E prichádza aj s úplne novým infotainmentom Sync 4. Centrálna konzola nesie vertikálny dotykový displej s uhlopriečkou 15,5 palca, ktorý sa ovláda podobne ako smartfóny.

Pokročilé hlasové ovládanie pracuje s umelou inteligenciou, ktorá sa dokáže učiť a ponúkať možnosti v kontexte návykov užívateľa. Stále pripojenie na internet prináša po prvý raz v produkcii Fordu on-line aktualizácie softvéru, takže Mustang Mach-E sa časom zdokonaľuje. Samozrejmosťou je aj digitálny kokpit. Mimochodom, tvar palubnej dosky opäť evokuje športovú klasiku. Atmosféra na palube aj jazdný prejav sa menia spolu s módmi Whisper, Engage a Unbridled. Týka sa to riadenia, ohlasu na stlačenie akceleračného pedálu, generovaného zvuku, ambientného podsvietenia či reakcií adaptívneho podvozka s magnetoreologickými tlmičmi, ktorý vie urobiť Mustangu športové kupé aj komfortné SUV.

Klasický kľúč nahrádza aplikácia v mobilnom telefóne, ktorý sa spojí s vozidlom prostredníctvom Bluetooth. Majiteľ tak nemusí smartfón ani len vyberať z vrecka. Skutočným šokom sú absentujúce kľučky dverí. Následne sa vozidlo „štartuje“ číselným kódom na multimediálnom rozhraní. Doprať si môžete špičkovú aparatúru B&O či panoramatickú strechu so špeciálnym filtrom na zníženie prehrievania. Oba prvky bude obsahovať aj úvodná séria First Edition s predĺženým dojazdom, pohonom oboch náprav a špecifickým modrým lakom Grabber Blue. Na tú si však zákazníci ešte počkajú. Mustang Mach-E dorazí totiž na trh až v závere budúceho roka. V tom čase by mal mať už ďalších 14 elektrifikovaných súrodencov, ktorých plánuje predstaviť Ford v nasledujúcich dvanástich mesiacoch.
Rozmery, objemy
Dlžka/šírka/výška (mm) | 4 712/1 881/1 597 |
---|---|
Rázvor náprav (mm) | 2 984 |
Objem kufra (l) | 402 + 100 |
Technické údaje
Verzia | Mach-E Standard | Mach-E Plus | Mach-E AWD Standard | Mach-E AWD Plus | Mach-E GT | |
---|---|---|---|---|---|---|
Motor | 1 x el.motor | 1 x el. motor | 2 x el. motor | 2 x el. motor | 2 x el. motor | |
Max. výkon | 190 | 210 | 190 | 248 | 248 | 342 |
Max. krút. moment Nm) | 415 | 415 | 565 | 565 | 830 | |
0 – 100 km/h (s) | 8,0 | 8,0 | 7,0 | 7,0 | 4,9 | |
Max. rýchlosť (km/h) | 180 | 180 | 180 | 180 | – | |
Kapacita batérie (kWh) | 75 | 98,8 | 75 | 98,8 | 98,8 | |
Dojazd (km) | 450 | 600 | 420 | 540 | – | |