Seat e-Scooter odštartuje éru mikromobility koncernu VW

Seat poznáme už 70 rokov výlučne ako výrobcu áut. To sa ale zmení. V rámci koncernu Volkswagen dostal totiž úlohu lídra v oblasti mikromobility. Na akcii Smart City Expo World oznámil vznik divízie Seat Urban Mobility a predstavil svoj prvý elektrický skúter.

22.11.2019 18:00
debata (2)
Seat e-Scooter má príťažlivý športový dizajn. A...
Seat e-Scooter - 2020 Seat e-Scooter má príťažlivý športový dizajn. A dynamika tomu zodpovedá. Z 0 na 50 km/h zrýchli za 3,8 sekundy.

Nová úloha Seatu byť centrom mikromobility koncernu Volkswagen nie je náhodná. Sídli totiž v Martorelli, len zopár kilometrov od Barcelony, mesta s najvyššou koncentráciou skútrov na svete. Španieli tak majú k inteligentným riešeniam mestskej mobility veľmi blízko. Očakáva sa, že o pár rokov sa z mestských „približovadiel“ stane niekoľkomiliardový biznis. A nemecký koncern nechce ostať bokom. Na akcii Smart City Expo World preto Seat oznámil vznik novej divízie Seat Urban Mobility. Tá bude zabezpečovať nielen produkciu mestských dopravných prostriedkov, ale aj ich zdieľanie. Tak napríklad do nej Seat integruje platformu Respiro pre zdieľanie áut, ktorá už pôsobí v Madride a L'Hospitalet de Llobregat.

Výkon elektromotora dosahuje štandardne sedem...
Seat e-Scooter - 2020 Výkon elektromotora dosahuje štandardne sedem kilowattov, ale v špičke až 11. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 100 km/h. Pre mestské potreby to bohato stačí.

Už dnes prevádzkuje flotilu vozidiel na stlačený zemný plyn (CNG) a čoskoro ju plánuje doplniť elektromobilmi Seat Mii electric. Okrem toho bude manažovať zdieľanie kolobežiek, ponúkané v spolupráci so startupom Ufo, ktoré budú prepojené na Seat:Code – nové centrum vývoja softvéru značky. „Nová strategická zložka nám umožní sústrediť sa na užívateľov nových riešení mobility. Seat bude kompetenčným centrom mikromobility pre celý koncern Volkswagen a bude vyvíjať produkty a služby na mieru aj pre ostatné značky,“ povedal na kongrese v Barcelone šéf Seatu Luca de Meo.

Spolu s e-Scootrom predstavil Seat aj druhú...
Seat Kickscooter - 2020 Spolu s e-Scootrom predstavil Seat aj druhú generáciu kolobežky Seat Kickscooter s dojazdom až 65 km.

A že to v Martorelli myslia vážne, dokázali svetovou premiérou prvého elektrického skútra Seat e-Scooter, ktorý sa dostane na trh už budúci rok. Aj tu ale využil Seat kooperáciu. Pri vývoji a výrobe sa spojil so spoločnosťou Silence, ktorá vo svojom závode v Molins de Rei, na polceste medzi Martorellom a Barcelonou, vyrába elektrické skútre. Novinka s logom Seatu sa však môže pochváliť atraktívnym, autorsky navrhnutým dizajnom. Elektrický e-Scooter bude poháňať elektromotor so stálym výkonom 7 a maximálnym 11 kW, čo je ekvivalentom skútra s objemom motora 125 centimetrov kubických. Z 0 na 50 km/h má akcelerovať za 3,8 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 100 km/h.

Zabudovaná batéria, zatiaľ neznámej kapacity, by mala umožniť dojazd do vzdialenosti 115 km podľa novej globálnej metodiky WMTC (World Motorcycle test Cycle). Batériu bude možné dobíjať doma aj na verejných nabíjacích staniciach. Náklady na 100 km jazdy nemajú presiahnuť 70 centov. Okrem toho bude mať e-Scooter pod sedadlom miesto na dve prilby. Kontrola stavu nabitia batérií či zostávajúci dojazd sa môže majiteľom zobrazovať priamo na smartfóne. Seat spolu s e-Scootrom predstavil aj štúdiu druhej generácie elektrickej kolobežky Kickscooter s dojazdom 65 km, ktorej batéria má kapacitu 0,551 kWh. Zo súčasnej generácie, uvedenej na trh len vlani, predal viac ako 10 000 kusov.
Seat e-Scooter - 2020
Seat e-Scooter - 2020
+9Seat e-Scooter - 2020

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Seat #Seat KickScooter #Seat e-Scooter
Články podľa značiek