Citigo iV je pritom už realitou. Jeho výrobu spustili 21. novembra v bratislavskom závode Volkswagenu. „Spustením výroby modelu Citigo iV sme dosiahli nový míľnik v histórii spoločnosti Škoda. Je naším prvým modelom s čisto batériovým pohonom a presvedčí mnohými praktickými prednosťami aj veľmi vysokou kvalitou výroby,“ povedal člen predstavenstva spoločnosti za výrobu a logistiku Michael Oeljeklaus. Škoda Citigo ponúka priestor pre štvorčlennú posádku a kufor s objemom 250 litrov. Po sklopení sedadiel narastie využiteľný priestor na 923 litrov. Elektrickú novinku Škody už nájdete aj v slovenskom cenníku.
Malý elektromobil má oficiálnu cenu 21 190 eur, čo je viac ako dvojnásobok pôvodnej verzie so spaľovacím motorom. Úvodný bonus vo výške 3 600 eur, ju však zníži na 17 590 eur. Výbava je však pomerne bohatá. Obsahuje automatickú klimatizáciu, rádio Swing, monitoring jazdných prúdov, dažďový a svetelný senzor, tempomat či zadné parkovacie senzory. Od 11. decembra bude navyše možné požiadať o dotáciu na nákup elektromobilu vo výške 8 000 eur. Potom by sa mohla cena prvej elektrickej Škody znížiť na 13 191 eur, respektíve na 9 590 eur, ak by bolo možné uplatniť si dotáciu v plnej výške spolu uvádzacím bonusom. To by znamenalo, že Citigo iV bude najlacnejším elektromobilom na trhu.
Škoda Citigo iV schádza z bratislavských výrobných liniek spolu s VW e-Up! a Seatom Mii electric. Napokon v Bratislave už skúsenosti s výrobou elektromobilov majú. VW e-Up! sa tu produkoval už v minulosti. Nehovoriac o množstve na výrobu technologicky náročných hybridov. Okrem týchto modelov produkuje bratislavský závod aj Porsche Cayenne, VW Touareg, Audi Q7 a Audi Q8. Vlani tu vyrobili 408 208 vozidiel a 383 640 prevodoviek.