Škoda Citigo iV: V Bratislave už vyrábajú prvú elektrickú ‘škodovku‘

V bratislavskom závode VW Slovakia už odštartovali výrobu prvého čisto batériového modelu Škody. Táto úloha pripadla Škode Citigo iV. Z liniek schádza spolu s elektrickým Seatom Mii electric a Volkswagenom e-Up!

22.11.2019 16:00
debata (5)
Prvá elektrická Škoda Citigo iV zišla z liniek... Foto: Škoda-Auto
Škoda Citigo iV - výroba v Bratislave Prvá elektrická Škoda Citigo iV zišla z liniek 20. novembra. Vznikať bude spolu s VW e-Up! a Seatom Mii electric.
Pôvodne malo byť prvou elektrickou Škodou SUV na báze konceptu Vision iV, ktoré sa predstaví už budúci rok, no rýchly nástup prísnejších emisných noriem nakoniec spôsobil, že sa česká automobilka rozhodla uviesť na trh najprv elektrickú verziu známeho Citiga. A vlastne iná ani nebude. Malý mestský model jednoducho skoncoval so spaľovacími motormi, podobne ako jeho súrodenci – Seat Mii a VW Up!. Citigo s prívlastkom iV dostalo do vienka batérie s kapacitou 32 kWh, ktoré majú stačiť na normovaný dojazd 250 km. Elektromotor s výkonom 64 kW a krútiacim momentom 212 Nm, ktoré smerujú k predným kolesám, umožní akceleráciu na stovku za 12,3 sekundy. Maximálna rýchlosť bude obmedzená na 130 km/h.

Citigo iV je pritom už realitou. Jeho výrobu spustili 21. novembra v bratislavskom závode Volkswagenu. „Spustením výroby modelu Citigo iV sme dosiahli nový míľnik v histórii spoločnosti Škoda. Je naším prvým modelom s čisto batériovým pohonom a presvedčí mnohými praktickými prednosťami aj veľmi vysokou kvalitou výroby,“ povedal člen predstavenstva spoločnosti za výrobu a logistiku Michael Oeljeklaus. Škoda Citigo ponúka priestor pre štvorčlennú posádku a kufor s objemom 250 litrov. Po sklopení sedadiel narastie využiteľný priestor na 923 litrov. Elektrickú novinku Škody už nájdete aj v slovenskom cenníku.

Malý elektromobil má oficiálnu cenu 21 190 eur, čo je viac ako dvojnásobok pôvodnej verzie so spaľovacím motorom. Úvodný bonus vo výške 3 600 eur, ju však zníži na 17 590 eur. Výbava je však pomerne bohatá. Obsahuje automatickú klimatizáciu, rádio Swing, monitoring jazdných prúdov, dažďový a svetelný senzor, tempomat či zadné parkovacie senzory. Od 11. decembra bude navyše možné požiadať o dotáciu na nákup elektromobilu vo výške 8 000 eur. Potom by sa mohla cena prvej elektrickej Škody znížiť na 13 191 eur, respektíve na 9 590 eur, ak by bolo možné uplatniť si dotáciu v plnej výške spolu uvádzacím bonusom. To by znamenalo, že Citigo iV bude najlacnejším elektromobilom na trhu.

Škoda Citigo iV schádza z bratislavských výrobných liniek spolu s VW e-Up! a Seatom Mii electric. Napokon v Bratislave už skúsenosti s výrobou elektromobilov majú. VW e-Up! sa tu produkoval už v minulosti. Nehovoriac o množstve na výrobu technologicky náročných hybridov. Okrem týchto modelov produkuje bratislavský závod aj Porsche Cayenne, VW Touareg, Audi Q7 a Audi Q8. Vlani tu vyrobili 408 208 vozidiel a 383 640 prevo­doviek.
Škoda Citigo iV - 2019
Škoda Citigo iV - 2019
+11Škoda Citigo iV - 2019

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda-Auto #Škoda Citigo #Škoda Citigo iV
Články podľa značiek