Toyota vrátane Lexusu dlho odolávala vlne elektromobility. Jeden z najväčších automobilových výrobcov na svete presadzoval hybridné pohony ako vhodnejší spôsob znižovania spotreby paliva a s tým spojené znižovanie emisií škodlivých plynov do atmosféry. Navyše hybridy propagovali ako ekologické vozidlá, ktoré netreba nabíjať, keďže práve dopĺňanie energie je v súčasnosti jednou z nevýhod elektrických áut.
Situáciu však menia čoraz prísnejšie zákonné nariadenia, ktoré pod hrozbou pokút nútia automobilky znižovať flotilové emisie rýchlym tempom. Výsledkom je, že aj Toyota a Lexus začínajú dopĺňať portfólio plug-in hybridmi a elektromobilmi. Kým Toyota predstavila na autosalóne v Los Angeles dobýjateľnú hybridnú „RAV-štvorku“, Lexus v Čine na autosalóne v Kuang-čou ukázal prvý čistý elektromobil značky, ktorým je crossover UX 300e.
Novinku bude poháňať elektromotor s výkonom 150 kW (204 k) a krútiacim momentom 300 Nm. Lítium-iónová batéria bude mať kapacitu 54,3 kWh, čo má podľa staršej a menej presnej normy NEDC stačiť na 400 kilometrov jazdy. Batériu bude možné nabíjať na rýchonabíjacích staniciach s výkonom 50 kW, alebo z wallboxu s výkonom 6,6 kW. Údaje o zrýchlení a maximálnej rýchlosti výrobca zatiaľ nezverejnil.
Z pohľadu dizajnu exteriéru a interiéru sa od benzínovej a hybridnej verzie zmenili len detaily vyplývajúce z elektrického pohonu. Užívateľsky dôležité je hlavne to, že stav batérie, prípadne nabíjania, bude možné sledovať aj cez mobilnú aplikáciu. K dispozícii bude dokonca aj možnosť nabíjanie naplánovať.
Hoci Lexus UX 300e debutoval v Číne, na európskych trhoch sa objaví už na budúci rok. Jeho úlohou bude znižovať flotilové emisie značky čo najskôr. Počkať si naň budú musieť aj na domácom trhu, keďže v Japonsku sa dostane do predaja až v roku 2021.