Lexus UX 300e: Prémiový crossover je prvým elektromobilom značky

Japonská automobilka patriaca pod Toyotu sa preslávila ako priekopník hybridných pohonov. Tie však v dnešnej dobe nemusia stačiť na splnenie prísnych emisných limitov, a tak prichádza s prvým elektromobilom.

28.11.2019 12:00
6042012 Foto:
Novinku bude poháňať elektromotor s výkonom 150 kW (204 k) a krútiacim momentom 300 Nm.
debata

Toyota vrátane Lexusu dlho odolávala vlne elektromobility. Jeden z najväčších automobilových výrobcov na svete presadzoval hybridné pohony ako vhodnejší spôsob znižovania spotreby paliva a s tým spojené znižovanie emisií škodlivých plynov do atmosféry. Navyše hybridy propagovali ako ekologické vozidlá, ktoré netreba nabíjať, keďže práve dopĺňanie energie je v súčasnosti jednou z nevýhod elektrických áut.

Lexus UX 300e
Lexus UX 300e
+14Lexus UX 300e

Situáciu však menia čoraz prísnejšie zákonné nariadenia, ktoré pod hrozbou pokút nútia automobilky znižovať flotilové emisie rýchlym tempom. Výsledkom je, že aj Toyota a Lexus začínajú dopĺňať portfólio plug-in hybridmi a elektromobilmi. Kým Toyota predstavila na autosalóne v Los Angeles dobýjateľnú hybridnú „RAV-štvorku“, Lexus v Čine na autosalóne v Kuang-čou ukázal prvý čistý elektromobil značky, ktorým je crossover UX 300e.

Stav batérie, prípadne nabíjania, bude možné... Foto: Lexus
6042028 Stav batérie, prípadne nabíjania, bude možné sledovať aj cez mobilnú aplikáciu.

Novinku bude poháňať elektromotor s výkonom 150 kW (204 k) a krútiacim momentom 300 Nm. Lítium-iónová batéria bude mať kapacitu 54,3 kWh, čo má podľa staršej a menej presnej normy NEDC stačiť na 400 kilometrov jazdy. Batériu bude možné nabíjať na rýchonabíjacích staniciach s výkonom 50 kW, alebo z wallboxu s výkonom 6,6 kW. Údaje o zrýchlení a maximálnej rýchlosti výrobca zatiaľ nezverejnil.

Interiér sa zmení len minimálne. Foto: Lexus
6042011 Interiér sa zmení len minimálne.

Z pohľadu dizajnu exteriéru a interiéru sa od benzínovej a hybridnej verzie zmenili len detaily vyplývajúce z elektrického pohonu. Užívateľsky dôležité je hlavne to, že stav batérie, prípadne nabíjania, bude možné sledovať aj cez mobilnú aplikáciu. K dispozícii bude dokonca aj možnosť nabíjanie naplánovať.

Hoci Lexus UX 300e debutoval v Číne, na európskych trhoch sa objaví už na budúci rok. Jeho úlohou bude znižovať flotilové emisie značky čo najskôr. Počkať si naň budú musieť aj na domácom trhu, keďže v Japonsku sa dostane do predaja až v roku 2021.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobil #Lexus #Lexus UX #Lexus UX 300e
Články podľa značiek