Mnohí verili, že veľkolepá prezentácia elektrického pikapu Cybertruck, ktorá sa konala neďaleko strediska Muskovej vesmírnej spoločnosti Space X, je zlý žart a že príde moment, keď šéf Tesly povie: „A teraz ešte raz a naozaj.“ Nič také sa však neudialo. To, čo sa zjavilo na pódiu, bol jednoducho skutočný Cybertruck, ako Musk svojmu pikapu hovorí už od začiatku. Verejnosť síce pripravoval, že pôjde o čosi výnimočné, napríklad na svojom obľúbenom Twitteri, kde novinku prirovnal k futuristickému obrnenému transportéru alebo cyberpunkovému Blade Runner pikapu, no ani to celkom nevystihovalo realitu, ktorá nastala. Aj najodolnejšie povahy zažili šok.
Tesla Cybertruck jednoducho pripomína čosi, čo postavili hollywoodski dizajnéri pre nové sci-fi. Akýsi stealth pikap, ktorý podobne ako neviditeľné bojové lietadlá odráža vlny radaru. Rozpaky sú o to väčšie, že doteraz Tesla predvádzala pôsobivý dizajn. Modely S, X, 3 a napokon aj očakávaný Roadster či kamión Semi sú aerodynamickými modelmi s bezkonfliktným štýlom, ktorý nadchne hneď na prvý pohľad. Oproti nim pôsobí Cybertruck naozaj drsným armádnym dojmom. Prekvapuje ostrými hranami a totálnym minimalizmom. Akoby ho nakreslilo dieťa. Musk to počas tlačovky zdôvodňoval unifikáciou dizajnu súčasných pikapov a tým, že Cybertruck má za cieľ rozbiť akékoľvek konvencie. To sa mu nepochybne podarilo.
Je to obrovské auto s dĺžkou 5 885, šírkou 2 027 a výškou 1 905 mm. A vraj nezničiteľné. Karoséria je postavená z ocele, ktorá je až 38-krát pevnejšia ako tá bežná, čo počas prezentácie dokladovala automobilka údermi kladiva. „Balistickú“ ochranu dopĺňa špeciálne sklo Tesla Armor Glass. To zas demonštroval šéfdizajnér Franz von Holzhausen, ktorý na presklenú plochu vymrštil železnú guľu. V tomto prípade však mala Tesla smolu. V skle sa vytvorila diera, pritom na ňom nemal ostať ani škrabanec. Lepšie nedopadol ani druhý pokus. To však novému pikapu odpusťme. Od civilného auta nik nečaká, že bude bez šrámov zvládať bojové akcie. Dôležitejšie sú úžitkové parametre a tu Cybertruck naozaj vytŕča z davu.
V kabíne je miesto pre šiestich cestujúcich v konfigurácii 3 + 3 a za ňou je korba pripravená na 2 800 litrov nákladu. Vážiť môže až 1,5 tony. Cybetruck sa nebude brániť ani prívesom. V najsilnejšej konfigurácii utiahne až 6,4 tony, slabšie 4,5, respektíve 3,4 tony. Sily má na rozdávanie. Na trh sa dostane v troch verziách. Základná so zadným náhonom má dojazd 400 km, maximálku 177 km/h a stovku zdolá za približne 6,5 sekundy. Stredná s dvoma elektromotormi si trúfa na 482 km na jedno nabitie. Zrýchlenie sa skráti na úžasných 4,5 sekundy, čo je údaj zo sveta superšportov, a maximálka stúpne na 190 km/h. Ale pozor, to nie je koniec. Musk už dávnejšie sľuboval, že jeho pikap pokorí aj Porsche 911 Turbo. Sľub dodržal.
Najvýkonnejšia verzia s troma elektromotormi sa v akcelerácii na 100 km/h dostala pod tri sekundy! To sme už v triede hyperšportov. Až na maximálnu rýchlosť. Tá je obmedzená na 210 km/h. Kto by sa však chcel s týmto oceľovým monštrom s hmotnosťou takmer troch ton pohybovať rýchlejšie? Šokuje rovnako dojazdom. Batérie dokážu poskytnúť dostatok energie na 800 km jazdy. Kapacita akumulátorov preto nepochybne vzrastie nad 100 kWh, čo je súčasné maximum sériových modelov z Fremontu. Novinka sa má objaviť na trhu v roku 2021 so základnou cenou 39 900 dolárov, čo nie je až tak veľa. Možno predpokladať, že finálny dizajn sa ešte mierne zmení a že sériový model sa zbaví aj zbytočnej balistickej ochrany.
Napriek kontroverzným reakciám sa však Tesla mohla opäť spoľahnúť na priam nekonečnú lojalitu svojich fanúšikov. Firma vraj už po 48 hodinách po predstavení evidovala 148 000 objednávok. Otázkou je, nakoľko sú záväzné. Záujemcovia museli totiž zložiť len 100-dolárovú zálohu. A tá bola vratná. V každom prípade Tesle pribudlo na účte 14,8 milióna dolárov.