VW ID. Space Vizzion: Toto je Passat Variant budúcnosti

Univerzálnosť elektrickej platformy MEB umožňuje postaviť prakticky akékoľvek vozidlo. Volkswagen to dokladuje konceptom bezemisného kombi ID. Space Vizzion. Hoci je o málo väčší ako Passat Variant ponúka podstatne viac priestoru. A aj väčší kufor.

02.12.2019 12:00
debata (1)
Koncept ID. Space Vizzion, lakovaný špeciálnou... Foto: Volkswagen
VW ID. Space Vizzion Concept - 2019 Koncept ID. Space Vizzion, lakovaný špeciálnou farbou Saint Blue Peral Effect, je aerodynamickým kombi s nádychom triedy GT. Koeficient čelného odporu vzduchu je len Cd 0,24. Napríklad aj vďakaaj špeciálnej lište, ktorá reguluje prúdenie vzduchu nad prednou kapotou.

Volkswagen odštartoval novú elektrickú epochu už v septembri na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Predstavil tu elektrický hatchback ID. 3. Nasledovať bude plejáda ďalších elektromobilov, ktorú už naznačil štúdiami MPV ID. Buzz, limuzíny ID. Vizzion, plážovej buginy ID. Buggy či crossoverom ID Crozz. Všetky spája tá istá technológia – modulárna elektrická platforma MEB s kompletne integrovanými elektrickými komponentmi vrátane podlahových li-ion batérií. Na autosalóne v Los Angeles pribudol už siedmy člen rodiny – koncept ID. Space Vizzion. Ako inak, ide o elektrické kombi, ktoré by sme mohli pokojne označiť za Passat Variant budúcnosti.

ID. Space Vizzion prerastá súčasný Passat... Foto: Volkswagen
VW ID. Space Vizzion Concept - 2019 ID. Space Vizzion prerastá súčasný Passat Variant vo všetkých smeroch. Najviac v rázvore náprav, ktorý sa natiahol až na 2 965 mm, to je o174 viac.

Prekvapením je, že Volkswagen si vybral miesto svetového debutu za Atlantikom, hoci kombi tam nie sú už roky v centre pozornosti zákazníkov. Je to krajina pikapov, SUV a sedanov. Lenže vkus sa mení, a navyše nemecká automobilka si nedá ujsť žiadnu príležitosť, ktorou by mohla zahladiť stopy po megaškandále Dieselgate. Ale späť ku konceptu. Aerodynamické kombi, ktoré sám Volkswagen označuje ako Gran Turismo, teda akýsi Shooting Break, má na dĺžku 4 958, na šírku 1 897 a na výšku 1 529 mm. Je teda o 76 mm dlhší, o 65 širší a o 52 vyšší. Najväčší rozdiel je však v rázvore náprav. Ten sa natiahol až o 174 mm na konečných 2 965 mm. Koeficientom odporu vzduchu Cd 0,24 poráža všetky sériové kombi.

Interiér je priestranný a minimalistický.... Foto: Volkswagen
VW ID. Space Vizzion Concept - 2019 Interiér je priestranný a minimalistický. Klasickú prístrojovú kaplnku nahradil veľký head-up displej s rozšírenou realitou a ovládače zas 15,6-palcový dotykový displej.

Dizajn je veľmi harmonický. Ladné plochy nenarúšajú kľučky ani spätné zrkadlá. Namiesto nich nájdeme svetelné dotykové plochy a kamery. Predná časť obsahuje minimum otvorov. Dominuje jej diódová technika so svetelnou lištou prepájajúcou reflektory a ďalšie svetlá v tvare včelieho plástu. Ale aj špeciálna lišta, ktorá reguluje prúdenie vzduchu nad prednou kapotou. Zboku zaujmú 22-palcové disky, hliníkový lem okien či výrazný strešný spojler. Aj vzadu nájdeme motív plástu v širokom svetelnom páse zadných svetiel. Keďže ploché batérie a elektromotory zaberajú minimum miesta, kabína so štyrmi sedadlami ponúka priestor na úrovni vyššej triedy. Sériový model bude mať, pochopiteľne, 5-miestnu architektúru. Za druhým radom sedadiel je ešte 586 litrov pre batožinu, o 60 viac ako v Passate Variant.

Štúdia je postavená na v podstate sériovej... Foto: Volkswagen
VW ID. Space Vizzion Concept - 2019 Štúdia je postavená na v podstate sériovej elektrickej platforme MEB s podlahovými batériami. Možný je pohon zadných alebo všetkých kolies. Podľa toho má Space Vizzion výkon 205 alebo 250 kW.

V kufri navyše nájdete držiaky na dva elektrické longbordy, ktoré sa počas jazdy nabíjajú. Interiér je vyrobený z vegánskych materiálov, napríklad umelej kože AppleSkin s 20-percentným obsahom odpadu, ktorý vzniká pri lisovaní jablčnej šťavy, alebo farby, ktorá pôsobí ako chróm. Minimalizmus deklaruje jednoduchý kokpit bez tradičnej kaplnky prístrojového panela. Všetky podstatné informácie dostáva vodič z veľkého head-up displeja s rozšírenou realitou. Ostatné funkcie sú sústredené na vertikálnom 15,6-palcovom dotykovom displeji. Obsluhu uľahčuje pokročilé hlasové ovládanie, napríklad aj klimatizácie Smart Climat s jednoduchými pokynmi – „čerstvý vzduch“, „teplé nohy“ alebo „rýchlo ochladiť“.

ID. Space Vizzion poháňa zadný elektromotor s výkonom 205 kW. Volkswagen však tvrdí, že pracuje aj na verzii 4×4 s dvojicou elektromotorov a výkonom 250 kW. Za týchto okolností bude luxusné kombi zrýchľovať na stovku za 5,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je limitovaná na 170 km/h. Vďaka batériám s kapacitou 82 kWh a skvelej aerodynamike by mal Space Vizzion na jedno nabitie prejsť 590 km, a to podľa prísnejšej normy WLTP. Jazdné vlastnosti ťažia z adaptívneho odpruženia a plne nezávislého zavesenia všetkých kolies. Verzia s pohonom oboch náprav bude navyše disponovať rozložením hmotnosti v pomere 50 : 50.

Volkswagen tvrdí, že sériová verzia, ktorá sa už nebude príliš líšiť od konceptu, by sa mala dostať na európske a americké trhy do dvoch rokov.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #Concept #koncept #VW #autosalón Los Angeles 2019 #VW ID. Space Vizzion
Články podľa značiek