Alfa Romeo: Giulia a Stelvio dostali facelift. Vidno ho len vo vnútri

Športový sedan a športovo ladené SUV zatiaľ veľa vody nenamútili. Zmeniť to má modernizácia, ktorá sa dotkla hlavne interiéru a bezpečnostných systémov.

10.12.2019 12:00
Alfa Romeo-Stelvio-2020-1024-0c Foto:
Modernizované Alfa Romeo Giulia a Stelvio sa predstavili na autosalóne v Los Angeles.
debata (2)

Talianska legendárna značka nemá na ružiach ustlané. Po renesancii v podobe dynamického a elegantného sedanu Giulia a športového SUV Stelvio sa zdalo, že koncern Fiat-Chrysler bude mať možnosť konkurovať nemeckej prémii. Z hľadiska dizajnu a jazdných vlastností to určite vyšlo, no Achillovou pätou Talianov bola vždy spoľahlivosť a vybavenie interiéru. To má za úlohu napraviť najnovší facelift, ktorý sa zameral hlavne na vnútro a elektronické systémy.

Alfa Romeo Giulia 2020
Alfa Romeo Giulia 2020
+11Alfa Romeo Giulia 2020

Modernizované Giulia a Stelvio sa predstavili na autosalóne v Los Angeles. Americký trh je pre Alfu Romeo kľúčový, no tamojší zákazníci boli pri ich kúpe zdržanliví. Dozaista ich odradili aj prvotné problémy modelu Giulia, na ktoré poukázalo niekoľko automobilových magazínov. Výsledkom bolo, že díleri neboli schopní vozidlá predať ani s výraznými zľavami.

Alfa Romeo Stelvio 2020
Alfa Romeo Stelvio 2020
+11Alfa Romeo Stelvio 2020

Vo vnútri však došlo k výraznému posunu vpred. Oba modely dostali nový sedempalcový TFT displej do prístrojového štítu. Ten je obklopený klasickými ukazovateľmi rýchlosti a otáčok motora. Ovládanie infotainmentu už bude prebiehať cez 8,8-palcovú dotykovú obrazovku. Výrazne k lepšiemu sa zmenila aj kvalita použitých materiálov. V závislosti od výbavy bude možné vnútrajšok Giulie aj Stelvia vybaviť koženým čalúnením vrátane detailov z uhlíkových vláken a hliníka. Športová výbava počíta s výraznejším použitím Alcantary.

Oba modely dostali nový sedempalcový TFT... Foto: Alfa Romeo
Alfa Romeo-Giulia-2020-1024-09 Oba modely dostali nový sedempalcový TFT displej do prístrojového štítu.

Na poli bezpečnostných systémov došlo k výraznému zlepšeniu. Technika pochádzajúca od formy Bosch zahŕňa adaptívny tempomat, udržovanie v jazdnom pruhu, detekciu mŕtveho uhla, systém rozpoznávania dopravných značiek, asistenta pre jazdu v zápach a na diaľnici na autonómnej úrovni druhého stupňa (SAE 2) a systém monitorujúci únavu vodiča.

V závislosti od výbavy bude možné vnútrajšok... Foto: Alfa Romeo
Alfa Romeo-Giulia-2020-1024-08 V závislosti od výbavy bude možné vnútrajšok Giulie aj Stelvia vybaviť koženým čalúnením vrátane detailov z uhlíkových vláken a hliníka.

Exteriér bude možné zveľadiť okrem základných 16-palcových diskov aj príplatkovými s rozmerom od 17 do 19 palcov. Stelvio môže mať dokonca až 20-palcové disky. Pod kapotou možno počítať s rovnakou paletou motorov a ich výkonových verzií. Alfu Romeo Giulia poháňa dvojlitrový zážihový štvorvalcový agregát s výkonom 147 kW (200 k), pričom sila motora prechádza na zadnú nápravu. Základom naftovej ponuky je 100-kilowattový (136 k) variant vznetového štvorvalca s objemom 2,2 litra. Nad ním sa nachádzajú verzie s výkonom 118 kW (160 k), 140 kW (190 k) a 154 kW (210 k). Benzínový dvojliter je v ponuke aj s výkonom 205 kW (280 k). Najsilnejšie verzie sú štandardne vybavené pohonom oboch náprav.

V prípade Stelvia je ponuka motorov takmer totožná. Chýba v nej najslabšia naftová verzia. Okrem toho sú v ponuke aj ostré varianty QV s benzínovým šesťvalcom pod kapotou s výkonom 375 kW (510 k). Modernizované verzie oboch modelov sa dostanú do predaja v priebehu budúceho roka.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #facelift #Alfa Romeo #Alfa Romeo Giulia #Alfa Romeo Stelvio #autosalón Los Angeles 2019
Články podľa značiek