Peugeot 208: ‘Trnavské levíča‘ má slovenské ceny. Aj elektrická verzia

Peugeot predstavil novú generáciu dvestosmičky už na jarnej motoršou v Ženeve. K prvým zákazníkom však malo „trnavské levíča“ ešte ďaleko. Až teraz tu máme finálny cenník. Začína na10 990 eurách. Za elektrickú verziu zaplatíte minimálne 28 990 eur.

16.12.2019 12:00
debata (2)
Nový Peugeot 208 stavil na kombináciu tradície... Foto: Peugeot
Peugeot e-208 - 2019 Nový Peugeot 208 stavil na kombináciu tradície s modernou inšpirovanou novým Peugeotom 508. Vidieť to na grafike svetiel či prednej maske s centrálne umiestneným logom leva. Nechýba ani plaketa 208 na prednej kapote.

Peugeot 208 je jedným z mála áut, ktoré bude v ponuke s benzínovým, naftovým aj elektrickým pohonom. Umožnila to platforma CMP, ktorá je pripravená na zástavbu podlahových akumulátorov. Navyše sa postarala o zníženie hmotnosti o 30 kg. Novinka je dlhá 4 045, široká 1 745 a vysoká 1 430 mm. Je teda o 82 mm dlhšia, o šesť širšia, ale o 30 mm nižšia. Rázvor sa nemenil. Dizajnom sa malý mestský hatchback v mnohom inšpiruje 5-dverovým kupé 508. Vidieť to na maske s levom, reflektoroch s motívom pazúrov, a to aj tých zadných, prepojených čiernou lištou.

Interiér prichádza s druhou generáciou i-Cockpitu. „Budíky“ zvýšeného prístrojového panela, ktorý sa nachádza nad malým volantom, tak nahradila obrazovka s 3D grafikou. Dôležité údaje sa zobrazujú opticky bližšie k vodičovi. Moderný koncept dopĺňa 5,7– alebo 10-palcový dotykový displej infotainmentu, ktorý sa voľne vznáša nad centrom palubnej dosky. Kompatibilitu zabezpečujú platformy Apple CarPlay, Android Auto a Mirror Link. Sympatické je, že displej obsahuje kapacitné ovládače a že Peugeot zachoval aj klasické analógové tlačidlá vo forme klávesnice či analógový ovládač hlasitosti.

Novinka je dlhá 4 045, široká 1 745 a vysoká 1... Foto: Peugeot
Peugeot 208 - 2019 Novinka je dlhá 4 045, široká 1 745 a vysoká 1 430 mm. Je teda o 82 mm dlhšia, o šesť širšia, ale o 30 mm nižšia.

Automobilka nešetrila ani na asistenčných systémoch. Balík Drive Assist obsahuje adaptívny tempomat s funkciou stop&go, udržiavanie v jazdnom prúde, autonómne brzdy s monitoringom chodcov, detekciu slepých uhlov či únavy vodiča, čítačku značiek, automatické prepínanie diódových svetiel, ale aj parkovací asistent, ktorý v kombinácii s automatom ovláda nielen riadenie, ale aj samotný pohyb vozidla pri parkovacom manévri. Do kufra Peugeotu 208 naložíte 311 litrov batožiny, čo je na chlp rovnako s predchádzajúcou generáciou.

Vzadu sa objavujú svetlá prepojené čiernym... Foto: Peugeot
Peugeot 208 - 2019 Vzadu sa objavujú svetlá prepojené čiernym pásom, podobne ako na Peugeote 508. GT Line zvýrazňuje športový strih difúzorom a chrómovými výfukmi.

Pod kapotou sa objavia 3-valce s objemom 1,2 litra. Základný atmosférický má 55 kW, dva preplňované ponúknu 74 alebo až 96 kW. Najslabší motor bude spárovaný výlučne s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Pri silnejšom možno vyberať medzi 6-stupňovým manuálom alebo 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Najvýkonnejšia verzia je štandardne spojená s automatom. Naftu zastúpi diesel 1,5 Blue HDi (74 kW), kombinovaný so 6-stupňovou manuálnou alebo 6-stupňovou automatickou prevodovkou.

Interiér pôsobí vďaka i-Cockpitu druhej... Foto: Peugeot
Peugeot e-208 - 2019 Interiér pôsobí vďaka i-Cockpitu druhej generácie vyslovene futuristicky. Kombinuje malý volant s virtuálnym prístrojovým panelom a centrálnym multimediálnym rozhraním s uhlopriečkou 5,7 alebo 10 palcov.

Najväčšou novinkou je ale elektrický Peugeot e-208 s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 260 Nm, s ktorým zrýchli na stovku za 8,1 sekundy. Na výber budú režimy Eco, Normal a Sport. Batérie zabudované pod sedadlami a v podlahe poskytnú kapacitu 50 kWh. Stačiť to má na 340 km jazdy podľa prísnejšej normy WLTP. Nabíjanie bude z domáceho wallboxu (11 kW) trvať osem hodín, na rýchlonabíjacích staniciach sa batérie na 80 % kapacity nabijú už za 30 minút.

Pod zadným vekom je 311 litrov pre batožinu. Foto: Peugeot
Peugeot 208 - 2019 Pod zadným vekom je 311 litrov pre batožinu.

Na slovenský trh sa Peugeot 208 dostane v štyroch úrovniach výbavy. Už základná Like, jazdiaca na 15-palcových oceľových diskoch, disponuje autonómnymi brzdami, tempomatom, monitoringom únavy či výstrahou pred nedobrovoľným vybočením z jazdného prúdu. V sérii je aj manuálna klimatizácia a rádio s 5-palcovým displejom. Vyššia úroveň Active pridáva čítačku dopravných značiek, 16-palcové disky, neprehliadnuteľné denné svetlá v tvare „zubov“, chrómovú masku či 3,5-palcový displej prístrojového panela a multifunkčný kožený volant.

Elektrická verzia má elektromotor s výkonom 100... Foto: Peugeot
Peugeot e-208 - 2019 Elektrická verzia má elektromotor s výkonom 100 kW, s ktorým zrýchli na stovku za 8,1 sekundy. GT s iným ako elektrickým pohonom nedostanete.

Verzia Active s elektrickým pohonom je ešte bohatšia. Napríklad o LED svetlá, vyvýšenú lakťovú opierku, rozšírené asistenčné systémy, elektrickú parkovaciu brzdu, ale aj o bezkľúčové štartovanie a automatickú klimatizáciu. Úroveň Allure pridáva k prvkom e-208 aj zadné parkovacie senzory, 16-palcové hliníkové disky, digitálny kokpit s 3D grafikou, volič jazdných režimov, elektrochromatické zrkadlo a elektricky ovládané zadné okná. A potom sú tu dve športové úrovne GT Line a GT. Zaujímavé je, že GT dostanete výlučne s elektrickým pohonom.

GT Line dopĺňa výbavu o automatické prepínanie svetiel, predné parkovacie senzory, cúvaciu kameru, full LED svetlá, 17-palcové disky, čierne dekorácie exteriéru, športové sedadlá, ambientné osvetlenie interiéru alebo volant z perforovanej kože. Elektrické GT dostalo navyše monitorovanie slepých uhlov zrkadiel, bezkľúčové odomykanie, audio s 10-palcovým displejom, 3D navigačný systém či poťahy vyhrievaných sedadiel z Alcantary. K dispozícii budú aj pakety, ktoré obsahujú automatickú klimatizáciu, adaptívny tempomat, parkovací asistent či systém udržiavania v jazdnom prúde.

Porovnanie rozmerov

Peugeot 208 2019 2013 Rozdiel
Dĺžka (mm) 4 055 3 973 + 82
Šírka (mm) 1 745 1 739 + 6
Výška (mm) 1 430 1 440 – 30
Rázvor náprav (mm) 2 540 2 538 + 2
Veľkosť kufra (l) 311 311 0

Technické údaje

Motor 1,2 PureTech 75 1,2 PureTech 100 1,2 PureTech 130 1,5 Blue HDi Elektro
Počet valcov/ventilov 3/12 3/12 3/12 4/16
Zdvihový objem (ccm) 1 199 1 199 1 199 1 499
Výkon (kW/ot.) 55/5 750 74/5 500 96/5 500 75/3 500 100
Krútiaci moment (Nm/ot.) 118/2 750 205/1 750 230/1 750 250/1 650 260
Prevodovka 5M 6M/8A 8A 6M
Max. rýchlosť (km/h) 170 188/188 208 188 150
0 – 100 km/h (s) 13,2 9,9/10,8 8,7 10,2 8,1
Spotreba na 100 km (l) 5,4 5,5/5,9 5,7 4,2 16,9 (kWh)

Cenník Peugeotu 2008

Peugeot 208 - cenník 2019 Foto: Peugeot
Peugeot 208 - cenník 2019 Peugeot 208 - cenník 2019
Peugeot 208 - 2019
Peugeot 208 - 2019
+27Peugeot 208 - 2019

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Peugeot #Peugeot 208
Články podľa značiek