
Peugeot 208 je jedným z mála áut, ktoré bude v ponuke s benzínovým, naftovým aj elektrickým pohonom. Umožnila to platforma CMP, ktorá je pripravená na zástavbu podlahových akumulátorov. Navyše sa postarala o zníženie hmotnosti o 30 kg. Novinka je dlhá 4 045, široká 1 745 a vysoká 1 430 mm. Je teda o 82 mm dlhšia, o šesť širšia, ale o 30 mm nižšia. Rázvor sa nemenil. Dizajnom sa malý mestský hatchback v mnohom inšpiruje 5-dverovým kupé 508. Vidieť to na maske s levom, reflektoroch s motívom pazúrov, a to aj tých zadných, prepojených čiernou lištou.
Interiér prichádza s druhou generáciou i-Cockpitu. „Budíky“ zvýšeného prístrojového panela, ktorý sa nachádza nad malým volantom, tak nahradila obrazovka s 3D grafikou. Dôležité údaje sa zobrazujú opticky bližšie k vodičovi. Moderný koncept dopĺňa 5,7– alebo 10-palcový dotykový displej infotainmentu, ktorý sa voľne vznáša nad centrom palubnej dosky. Kompatibilitu zabezpečujú platformy Apple CarPlay, Android Auto a Mirror Link. Sympatické je, že displej obsahuje kapacitné ovládače a že Peugeot zachoval aj klasické analógové tlačidlá vo forme klávesnice či analógový ovládač hlasitosti.

Automobilka nešetrila ani na asistenčných systémoch. Balík Drive Assist obsahuje adaptívny tempomat s funkciou stop&go, udržiavanie v jazdnom prúde, autonómne brzdy s monitoringom chodcov, detekciu slepých uhlov či únavy vodiča, čítačku značiek, automatické prepínanie diódových svetiel, ale aj parkovací asistent, ktorý v kombinácii s automatom ovláda nielen riadenie, ale aj samotný pohyb vozidla pri parkovacom manévri. Do kufra Peugeotu 208 naložíte 311 litrov batožiny, čo je na chlp rovnako s predchádzajúcou generáciou.

Pod kapotou sa objavia 3-valce s objemom 1,2 litra. Základný atmosférický má 55 kW, dva preplňované ponúknu 74 alebo až 96 kW. Najslabší motor bude spárovaný výlučne s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Pri silnejšom možno vyberať medzi 6-stupňovým manuálom alebo 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Najvýkonnejšia verzia je štandardne spojená s automatom. Naftu zastúpi diesel 1,5 Blue HDi (74 kW), kombinovaný so 6-stupňovou manuálnou alebo 6-stupňovou automatickou prevodovkou.

Najväčšou novinkou je ale elektrický Peugeot e-208 s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 260 Nm, s ktorým zrýchli na stovku za 8,1 sekundy. Na výber budú režimy Eco, Normal a Sport. Batérie zabudované pod sedadlami a v podlahe poskytnú kapacitu 50 kWh. Stačiť to má na 340 km jazdy podľa prísnejšej normy WLTP. Nabíjanie bude z domáceho wallboxu (11 kW) trvať osem hodín, na rýchlonabíjacích staniciach sa batérie na 80 % kapacity nabijú už za 30 minút.

Na slovenský trh sa Peugeot 208 dostane v štyroch úrovniach výbavy. Už základná Like, jazdiaca na 15-palcových oceľových diskoch, disponuje autonómnymi brzdami, tempomatom, monitoringom únavy či výstrahou pred nedobrovoľným vybočením z jazdného prúdu. V sérii je aj manuálna klimatizácia a rádio s 5-palcovým displejom. Vyššia úroveň Active pridáva čítačku dopravných značiek, 16-palcové disky, neprehliadnuteľné denné svetlá v tvare „zubov“, chrómovú masku či 3,5-palcový displej prístrojového panela a multifunkčný kožený volant.

Verzia Active s elektrickým pohonom je ešte bohatšia. Napríklad o LED svetlá, vyvýšenú lakťovú opierku, rozšírené asistenčné systémy, elektrickú parkovaciu brzdu, ale aj o bezkľúčové štartovanie a automatickú klimatizáciu. Úroveň Allure pridáva k prvkom e-208 aj zadné parkovacie senzory, 16-palcové hliníkové disky, digitálny kokpit s 3D grafikou, volič jazdných režimov, elektrochromatické zrkadlo a elektricky ovládané zadné okná. A potom sú tu dve športové úrovne GT Line a GT. Zaujímavé je, že GT dostanete výlučne s elektrickým pohonom.
GT Line dopĺňa výbavu o automatické prepínanie svetiel, predné parkovacie senzory, cúvaciu kameru, full LED svetlá, 17-palcové disky, čierne dekorácie exteriéru, športové sedadlá, ambientné osvetlenie interiéru alebo volant z perforovanej kože. Elektrické GT dostalo navyše monitorovanie slepých uhlov zrkadiel, bezkľúčové odomykanie, audio s 10-palcovým displejom, 3D navigačný systém či poťahy vyhrievaných sedadiel z Alcantary. K dispozícii budú aj pakety, ktoré obsahujú automatickú klimatizáciu, adaptívny tempomat, parkovací asistent či systém udržiavania v jazdnom prúde.
Porovnanie rozmerov
Peugeot 208 | 2019 | 2013 | Rozdiel |
---|---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 055 | 3 973 | + 82 |
Šírka (mm) | 1 745 | 1 739 | + 6 |
Výška (mm) | 1 430 | 1 440 | – 30 |
Rázvor náprav (mm) | 2 540 | 2 538 | + 2 |
Veľkosť kufra (l) | 311 | 311 | 0 |
Technické údaje
Motor | 1,2 PureTech 75 | 1,2 PureTech 100 | 1,2 PureTech 130 | 1,5 Blue HDi | Elektro |
---|---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 3/12 | 3/12 | 4/16 | – |
Zdvihový objem (ccm) | 1 199 | 1 199 | 1 199 | 1 499 | – |
Výkon (kW/ot.) | 55/5 750 | 74/5 500 | 96/5 500 | 75/3 500 | 100 |
Krútiaci moment (Nm/ot.) | 118/2 750 | 205/1 750 | 230/1 750 | 250/1 650 | 260 |
Prevodovka | 5M | 6M/8A | 8A | 6M | – |
Max. rýchlosť (km/h) | 170 | 188/188 | 208 | 188 | 150 |
0 – 100 km/h (s) | 13,2 | 9,9/10,8 | 8,7 | 10,2 | 8,1 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,4 | 5,5/5,9 | 5,7 | 4,2 | 16,9 (kWh) |
Cenník Peugeotu 2008
