Audi e-tron: Dlhší dojazd už po roku!

Nebýva zvykom, aby automobilka inovovala model len po necelom roku, ako sa objavil na trhu. Pri elektromobiloch to však zas také zvláštne nie je. Len aktualizáciou softvéru možno dosiahnuť lepšiu dynamiku, nižšiu spotrebu energie či dlhší dojazd. Dokladuje to aj Audi e-tron.

18.12.2019 12:00
debata
Už po roku sa Audi podarilo aktualizáciou... Foto: Audi
Audi e-tron - 2018 Už po roku sa Audi podarilo aktualizáciou softvéru a novými brzdami dosiahnuť predĺženie dojazdu o 25 km.

Prvé čisto elektrické Audi sa predstavilo len vlani na autosalóne v Paríži a na trh zamierilo koncom roka. To znamená, že prví zákazníci ho vlastnia necelý rok. O to prekvapujúcejšia je informácia Audi, že elektrické SUV vchádza do modelového roku 2020 s mnohými zlepšeniami. Ťažiť by z nich však mohli aj súčasní majitelia. Aktualizácia softvéru na diaľku e-tronu problémy naozaj nerobí. Hlavnou zmenou je predĺžený dojazd. A to o 25 km. Celková hodnota podľa európskej normy WLTP sa tak vyšplhala na 436 km. Ako to Audi dosiahlo, ak maximálna kapacita batérií ostala na pôvodnej úrovni 90 kWh?

Využiteľná kapacita akumulátorov vzrástla z... Foto: Audi
Audi e-tron - 2020 Využiteľná kapacita akumulátorov vzrástla z pôvodných 83,6 na 86,5 kWh.
V prvom rade sa o to zaslúžila zmena využiteľnej kapacity akumulátorov. Tá vzrástla z pôvodných 83,6 na 86,5 kWh. A potom je tu zníženie spotreby elektrickej energie pomocou efektívnejšieho tepelného manažmentu batérií. Znížením intenzity prúdenia chladiacej kvapaliny v okruhu batérií klesli energetické nároky čerpadla. Ďalšie rezervy našlo Audi v samotnom pohone. Nový softvér totiž zapája predný elektromotor len v nevyhnutných prípadoch. Väčšinu času tak e-tron funguje ako zadokolka. Výhodou asynchrónneho predného elektromotora je, že pri otáčaní bez elektrického prúdu neprodukuje žiadne elektrické straty. Znížil sa tiež zostatkový brzdný moment brzdovej sústavy, ktorý vzniká krátkodobým kontaktom platničiek s brzdovými kotúčmi. I keď e-tron brzdí väčšinou len vďaka rekuperácii. Túto výhodu však dostanú len majitelia nových e-tronov, pretože súvisí s novými brzdami, ktoré budú súčasťou modelového roka 2020. Okrem toho predstavilo Audi aj slabšiu verziu e-tron 50 quattro, ktorá dopĺňa súčasný e-tron 55. Kým silnejšia verzia disponuje výkonom 300 kW, nová lacnejšia je o 70 kW slabšia. Stovku pokorí za 6,8 sekundy. O 1,1 sekundy dlhšie. Zmenšila sa aj kapacita batérií na 71 kWh, čím dojazd klesol na 336 km.
Audi e-tron - 2018
Audi e-tron - 2018
+22Audi e-tron - 2018

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Audi #Audi e-tron
Články podľa značiek