Suzuki: Mild-hybrid aj pre Vitaru, SX4 S-Cross a Swift Sport. Spotreba padne o 15 %

Budúci rok ide do tuhého. Emisie CO2 musia ísť prudko nadol. Suzuki na nové limity reaguje rozšírením mild-hybridnej technológie do ďalších modelov. Po Ignise a Swifte zamieri aj pod kapotu Vitary, SX4 S-Crossu a Swiftu Sport. Tentoraz ale so 48 V okruhom!

19.12.2019 06:00
debata
Na rozdiel od bežného Swiftu s mild-hybridnou... Foto: Suzuki
Suzuki Swift Sport - 2018 Na rozdiel od bežného Swiftu s mild-hybridnou technológiou SHVS, dostane Swift Sport výkonnejší mild-hybrid. Rovnako ako Vitara a SX4 S-Cross.

Suzuki nie je v oblasti mild-hybridnej technológie žiadnym nováčikom. Predstavilo ju už pred dvoma rokmi spolu s príchodom novej generácie Swiftu a Ignisu. Systém SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) spojil atmosférický 4-valec 1,2 DualJet (66 kW) s dvojicou vstrekovačov alebo preplňovaný 3-valec 1,0 BoosterJet (82 kW) so štartér-generátorom ISG s výkonom 2,3 kW. Pri brzdení ukladá rekuperovanú energiu do malej li-ion batérie (3 Ah) a pri akcelerácii zasa odľahčuje prácu spaľovaciemu motoru. Energia akumulátora uloženého pod sedadlom vodiča sa využíva aj na napájanie rôznych spotrebičov. Výsledkom je pokles spotreby paliva približne o 0,3 litra.

Účinnejšia mild-hybridná sústava spojená s... Foto: Suzuki
Suzuki - SHVS systém Účinnejšia mild-hybridná sústava spojená s motorom 1,4 BoosterJet bude pracovať so 48 V elektrickým okruhom. Štartér-generátor bude mať vyšší výkon a vyššiu úroveň rekuperácie.

To ale Suzuki, hoci vyrába veľmi ľahké a úsporné autá, v budúcom roku, keď majú automobilky povinnosť stlačiť flotilové emisie CO2 na 95 g/km, stačiť nebude. Preto systém SHVS rozšíri aj do zvyšku portfólia. S tým starým si ho ale celkom nemýľte. Tentoraz ho spojí s preplňovaným 4-valcom 1,4 BoosterJet (103 kW) a novým 48 V elektrickým okruhom, čo je prísľubom vyššieho výkonu, vyššieho krútiaceho momentu a vyššej účinnosti ISG. Nasadí ho do všetkých modelov, kde tento agregát používa. Teda do Vitary, SX4 S-Crossu a tiež do Swiftu Sport. Očakávať tak môžeme častejšie vypínanie motora, aj počas jazdy, viac rekuperácie a viac asistencie elektromotora pri akcelerácii.

Suzuki síce zatiaľ nezverejnilo technické parametre, ale sľubuje o 20 % nižšie emisie CO2 a o 15 % nižšiu spotrebu paliva. Konzumácia Vitary by tak mala klesnúť podľa prísnejšej normy WLTP vo verzii 2WD na približne 5,6 litra a so štvorkolkou a automatom na približne 6,5 litra. Automobilka zdôrazňuje, že celý systém, vrátane akumulátora umiestneného pod sedadlom spolujazdca váži len 15 kg a nijakým spôsobom nenarúša úžitkové vlastnosti, vrátane objemu batožinového priestoru. Ten ostáva vo všetkých spomenutých modeloch na pôvodnej hodnote. Pochopiteľne, inštalácia mild-hybridu sa nezaobíde bez zvýšenia cien. Tie ale zatiaľ nepoznáme. Dozvieme sa ich na jar budúceho roka, keď hybridná Vitara, SX4 S-Cross a Swift Sport dorazia na európske trhy.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Suzuki #Suzuki Vitara #Suzuki SWift Sport #Suzuku SX4 S-Cross
Články podľa značiek